عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

با هم یاد می‌گیریم اما شکل هم نمی‌ شویم

  فایلهای مرتبط
با هم یاد می‌گیریم اما شکل هم نمی‌ شویم
در جای جای کشور ما معلم هایی هستند که با انگیزه و عشقی خودجوش به فعالیت مشغول اند. کار معلمی برای آنها به خود زندگی تبدیل شده است. آنها به کار خود به عنوان یک شغل نگاه نمی کنند. این افراد بی توجه به درامد معمولی که دریافت می کنند، فعالیت هایی بیشتر از آنچه نظام اداری آموزش و پرورش از آنها انتظار دارد، انجام می دهند؛ حتی در بسیاری موارد از جیب خود هزینه می کنند. شنیدیم در آران و بیدگل چنین معلمی طرحی نو درانداخته. مدیر مدرسه هم امکان بروز استعداد و خلاقیت را برای او و همکارانش فراهم ساخته است. دیدار از این مدرسه میتوانست فرصت خوبی برای تهیهی انواع و اقسام گزارش و گفت و گو باشد، اما در این بخش، به دلیل تنگی جا، فقط به دو گزارش اکتفا می کنیم و از بقیه معلمان فعال و کوشای مدرسه، به خاطر اینکه امکان بیشتری برای معرفی کامل نداریم، عذر می خواهیم. روز چهارشنبه بیستم دی ماه ۹۶، مدرسه صباحی، آران و بیدگل:

کلاس به صورت کارگاهی و روش او در تدریس تلفیقی است.  هیچ درسی نیست که همگام با درسهای دیگر آموخته نشود، حتی دیکته و ریاضی. انشا و هدیههای آسمانی. علوم و خواندن.

آقا معلم بیشتر به درس علوم میپردازد که برای بچهها جذابیت بیشتری دارد. بچهها با وسایلی که میسازند، بیشتر میآموزند. به عکسها نگاه کنید و ببینید  چگونه آنها با تمرکز زیاد درگیر وسایلی هستند که ساختهاند.

بودجهی ساخت وسایل را مدیر مدرسه و والدین فراهم میکنند.

میپرسم: «چگونه به فکر افتادی روش تدریست را از آنچه در مدارس دیگر تدریس میشود، جدا کنی و راه خودت را بروی؟»

میگوید: «از کودکی علاقه داشتم هر چیزی را بسازم و خودم نتیجهی آزمایشها را ببینم. معلم که شدم، میدانستم همهی بچهها چنین علاقهای دارند. زمان دانشآموزی من چنین  امکانی وجود نداشت. اما حالا با زحمت بسیار میتوانم این امکانات را برای بچهها فراهم کنم. الان آنها میدانند چه اتفاقات و پدیدههایی در اطرافشان منشأ علمی دارند.

آنها نام پدیدهی همرفتی را نمیشنوند، بلکه آن را میبینند، تعمیم میدهند و براساس آن ایدههای جدید پیشنهاد میکنند.  بسیاری از سؤالهای بچهها با وسیلهای که به کمک هم میسازیم و آزمایش میکنیم جواب داده میشود. البته نهتنها یک سؤال»

میپرسم: «آیا مطالعات علمی هم برای روش تدریست داشتهای؟»

میگوید: «من روانشناسی خواندهام. فقط میدانم بچهها فقط از طریق شنیدن و خواندن نمیآموزند. مشاهده و تجربه کردن چیزهای بیشتری به آنها یاد میدهد.»

میپرسم: «حمایت میشوی؟»

میگوید: «مدیر مدرسه بهطور صد در صد از برنامههای من حمایت میکند. همچنین، اداره و حتی مرکز استان بارها و بارها از کار من بازدید و تشویقم کردهاند.»

میپرسم: «تجربههایت را با دیگر معلمان به اشتراک گذاشتهای؟»

میگوید: «چند بار کارگاه گذاشته شد، اما بیشتر معلمان استقبال نمیکنند. این کار عشق و جوششی درونی نیاز دارد.»

میگویم: «چیزی که در این مدرسه مشاهده میکنم، شادی عمیق و دلچسبی است.»

میگوید: «اینجا همهی بچهها آزادند. قوانین به آنها توضیح داده شده و آنها قوانین را به کمک هم رعایت میکنند. خودشان به هم تذکر میدهند و خودشان نظم مدرسه را رعایت میکنند.»

میپرسم: «چه عاملی در این کار مؤثر بوده است؟»

میگوید: «نقش مدیر مدرسه و مهربانیاش. در اینجا به شاگردانمان بهعنوان آدمهایی که باید به آنها چیزهایی بیاموزیم نگاه نمیکنیم، ما اینجا هستیم، برای اینکه با هم یاد بگیریم.»

حرف آخر: بچهها در اختیار ما نیستند که آنها را به شکل خودمان در بیاوریم. بچهها هر کدام باید نقش خود را بازی کنند. ما باید به آنها امکان بدهیم در مسیر خود رشد کنند و ببالند.

شهر آفتابی است. اگرچه زمستان است، اما گرم و دلچسب است. باران شادی و فعالیت از سر و روی مدرسه میبارد.

 

با هم یاد می‌گیریم اما شکل هم نمی‌ شویم  
با هم یاد می‌گیریم اما شکل هم نمی‌ شویم  
با هم یاد می‌گیریم اما شکل هم نمی‌ شویم  
با هم یاد می‌گیریم اما شکل هم نمی‌ شویم  
با هم یاد می‌گیریم اما شکل هم نمی‌ شویم  
با هم یاد می‌گیریم اما شکل هم نمی‌ شویم  
  
با هم یاد می‌گیریم اما شکل هم نمی‌ شویم
با هم یاد می‌گیریم اما شکل هم نمی‌ شویم  
با هم یاد می‌گیریم اما شکل هم نمی‌ شویم  
۱۰۴۲
کلیدواژه (keyword): با هم یاد می‌گیریم اما شکل هم نمی‌ شویم
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید