عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

تنوع بخشی به محیط های یادگیری

  فایلهای مرتبط
تنوع بخشی به محیط های یادگیری
هر ساله در راستای اجرای سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی و تأکید بر استفاده از فضای فناورانه وتنوع بخشی به محیط‌های یادگیری و ایجاد مشارکت هرچه بیشتر دانش‌آموزان و معلمان، جشنواره تولید محتوای الکترونیکی با شعار «استفاده کننده محتوا خود بهترین تولید کننده محتواست» با حضور خیل کثیری از علاقه‌مندان و با اهداف زیر برگزار می‌شود:

اهداف

1. توسعه و تعمیق فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی، یادگیری و تولید محتوای الکترونیکی؛

2. ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی و پرورش توانمندیهای معلمان، دانشآموزان، دانشجومعلمان و مدرسان در تولید مواد و رسانههای الکترونیکی یادگیری؛

3. تولید مواد و رسانههای یادگیری متناسب با نیاز معلمان و دانشآموزان و استفاده از آنها در فرایند تدریس؛

4. توانمندسازی مدرسه برای ایفای نقش اصلی و محوری در نیل به وضع مطلوب در تولید و بهرهبرداری از مواد و رسانههای یادگیری، مراکز و منابع متنوع یادگیری؛

5. ایجاد زمینه مناسب برای تولید محتوای الکترونیکی خاص، و دانشآموزان دارای نیازهای ویژه.

 

شیوه اجرا

این جشنواره در مرحله اول بهصورت استانی و در مرحله دوم بهصورت کشوری از میان محصولات برگزیده مرحله اول برگزار میشود.

 

گروه های شرکت کننده

1. دانشآموزان: (کلیه مدارس اعم از  مدارس دولتی، غیردولتی، مدارس استعدادهای درخشان و مدارس استثنایی و...)

  دانشآموزان پایه ششم دوره ابتدایی؛

  دانشآموزان دورههای اول و دوم متوسطه؛

  هنرجویان هنرستانهای فنیوحرفهای و کاردانش.

 

تنوع بخشی به محیط های یادگیری

2. معلمان (مربیان)

  آموزگاران و دبیران دوره ابتدایی، و اول و دوم متوسطه؛

  کلیه شاغلان مدارس استثنائی، غیردولتی و استعدادهای درخشان و...؛

  هنرآموزان هنرستانهای فنیوحرفهای و کاردانش؛

  مدرسان دانشگاه فرهنگیان؛

  کلیه کارکنان آموزشی و اداری شاغل در ادارات مدارس عادی و استثنائی. 

 

3. دانشجویان

  دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان؛

تبصره 1: دانشآموزان، معلمان و دانشجویان میتوانند محصول یا محصولات خود را بهصورت کار اشتراکی (دانشآموز، معلم، دانشجو و مدرس) ارائه کنند. (در گروهی با حداکثر چهار عضو)

تبصره 2: معلمان مدارس غیردولتی پس از دریافت تأییدیه از مدرسه محل خدمت (مبنی بر تدریس درس موردنظر) میتوانند از طریق مدرسه محصول خود را در جشنواره شرکت دهند.

 

تنوع بخشی به محیط های یادگیری

 

 

تبصره 1: توجه به مفاهیم زیر در محتوای تولید متناسب با محتوای کتابهای درسی

  آموزش شهروندی، محیطزیست و علومزمین، مهارتهای زندگی و حقوق بشر جهانی و اسلامی، سیاستهای جمعیتی، زیستفناوری، ریزفناوری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، ادبیات و رسمالخط فارسی، و تفکر و خلاقیت و نوآوری، اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی، معرفی حرفههای هنری و جغرافیا به تناسب شرایط اقلیمی و جغرافیایی استانها و مناطق روستایی و عشایری، ویژگیها، نیازها و وظایف خانواده

• • مضامین توحید، معاد، ولایت، انتظار و عدل مهدوی؛ تقویت ایمان، بصیرت دینی، فرهنگ نیکوکاری، تعاون، مشارکتپذیری و مشارکتجویی، تقویت باور و روحیه مسئولیتپذیری؛ تعمیق فرهنگ عفاف، حیا و حجاب و ارزشهای انقلاب اسلامی، آداب و سبک زندگی
اسلامی ـ ایرانی و هویت ایرانی اسلامی.

• • • محیط زیست و سلامت و بهداشت جسمی و روانی دانشآموزان، ناهنجاریهای اجتماعی، روحیه مسئولیتپذیری ـ اقتضائات هویت جنسیتی (پسران و دختران).

از شرکتکنندگان محترم انتظار میرود مواد و رسانههای خود را درباره آن دسته از مفاهیم کتابهای درسی یک پایه یا دوره تحصیلی که از نظر تدریس و یادگیری نیازمند توجه بیشتر است و تشخیص داده میشود که وجود مواد و رسانهها میتواند به غنیسازی محتوای کتاب درسی و تسهیل امر یادگیری آن درس کمک کند، سازماندهند.

 

سیاستهای تشویقی

1. صدور تقدیرنامه کتبی برای آثاری که در رهیابی به مرحله کشوری موفق شوند (توسط ادارات کل استانها)

2. تقدیر از صاحبان آثار برتر (رتبههای اول تا سوم) در مراسم اختتامیه به همراه تندیس جشنواره و حمایت نقدی

برهمین اساس، در سال 1396 هشتمین دوره این جشنواره برگزار شد، گزارش آمار شرکتکنندگان به این شرح است.

 

تنوع بخشی به محیط های یادگیری

 

 

 

فیلمی از هشتمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی دانش آموزان، دانشجویان و معلمان

 

 

۱۵۵۰
کلیدواژه (keyword): گزارش,هشتمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی دانش آموزان,دانشجویان,معلمان,تنوع بخشی به محیط های یادگیری,
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید