عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

۱۲ سال تلاش و کوشش ملی

۱۲ سال تلاش و کوشش ملی
تا ابتدای مهرماه سال ۱۳۸۳، دبیرخانه راهبری درس زمین‌شناسی کشور در استان قزوین مستقر بود و از مهرماه ۱۳۸۳ به استان سیستان و بلوچستان منتقل گردید. پس از دو سال، یعنی از مهرماه ۱۳۸۵، مسئولیت دبیرخانه به استان چهارمحال و بختیاری واگذار شد که با احتساب سال تحصیلی جاری، اکنون مدت ۱۲ سال است که فعالیت دبیرخانه راهبری زمین‌ شناسی در این استان ادامه دارد.

اعضای دبیرخانه

تعداد اعضای دبیرخانه زمینشناسی در زمان واگذاری به استان چهارمحال و بختیاری، 5 نفر بود که به تدریج با کاهش ساعت تخصیص یافته به این دبیرخانه، تعداد اعضا نیز کاهش یافت و در حال حاضر مسئول دبیرخانه، آقای حمیدرضا ملک‌محمدی، با 8 ساعت موظف هفتگی، به تنهایی امور دبیرخانه را تا پاییز 1397 به پیش میبرد.

 

اهم فعالیتهای انجام شده از زمان استقرار دبیرخانه در استان چهارمحال و بختیاری

1. چاپ و انتشار 23 شماره فصلنامه علوم زمین که پس از گذشت 8 سال، به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم متوقف گردید.

2. راهاندازی و به روز‌رسانی وبپایگاه دبیرخانه (پایگاه قدیم وابسته به وزارتخانه و نیز پایگاه جدید وابسته به پورتال همگام) که مهمترین وسیله ارتباطی گروههای آموزشی زمینشناسی استانها، مناطق و شهرستانها و نیز دبیران زمینشناسی سراسر کشور با این دبیرخانه بوده است.

3. برگزاری مرحله کشوری جشنواره روشهای برتر تدریس زمینشناسی در مرداد‌‌ماه 1386 به میزبانی شهرکرد.

4. برگزاری 3 دوره گردهمایی سرگروههای زمینشناسی استانها در شهرکرد و یک دوره گردهمایی در تهران (با همکاری سازمان زمینشناسی و اکتشافات معدنی کشور)

5. برگزاری مسابقات و فراخوانهای سالانه کشوری متعدد با موضوعاتی نظیر: تولید محتوای آموزشی زمینشناسی، تولید محتوای الکترونیکی، تهیه موبایل بوک زمینشناسی، طرح درسنویسی، طراحی سؤالات استاندارد، شناسایی و معرفی پدیدههای زمینشناسی استانها، درسپژوهی و ... که انجام تمامی این فعالیتها، با مساعدت و همکاری خوب گروههای آموزشی زمینشناسی استانها و نیز دبیران سراسر کشور امکانپذیر شده است.

6. تهیه بانک سؤالات استاندارد کتابهای زمینشناسی سوم تجربی، علوم زمین پیشدانشگاهی، زمینشناسی پایه یازدهم نظام جدید و نیز انسان و محیط زیست پایه یازدهم. بخشی از این مجموعه بهصورت لوح فشرده به استانها ارسال شده و بخشی از آن نیز در پایگاه دبیرخانه قرار گرفته است.

7. نقد و بررسی و تحلیل محتوای سالانه کتب درسی و انعکاس نتایج به دفتر برنامهریزی و تألیف کتب درسی دوره متوسطه.

8. پیشنهاد آزمایشهای زمینشناسی برای کتب آزمایشگاه علوم پایه دهم و یازدهم نظام جدید.

9. راهاندازی کلینیک مجازی پرسش و پاسخ زمینشناسی و تعمیم آن به استانها

10. بررسی سه ساله ارتباط طولی مطالب زمینشناسی کتب علوم تجربی دوره متوسطه اول (پایههای هفتم، هشتم و نهم) با محتوای کتب زمینشناسی و علوم زمین دوره متوسطه دوم و انعکاس نتایج به دفتر آموزش متوسطه دوم نظری و نیز دفتر برنامهریزی و تألیف کتب درسی.

11. شرکت در اعتبارسنجی کتابهای زمینشناسی سوم تجربی، زمینشناسی پایه یازدهم و انسان و محیط زیست پایه یازدهم.

12. پیگیری در مورد اولویت دادن به تدریس کتاب انسان و محیط زیست برای دبیران زمینشناسی و واگذاری این درس به دبیرخانه زمینشناسی

13. معرفی و پیشنهاد تجهیزات، وسایل و مواد آزمایشگاهی لازم برای تدریس زمینشناسی و علوم زمین

14. تعریف و پیشنهاد دورههای ضمن خدمت مرتبط با تدریس زمینشناسی

15. تحلیل وضعیت آموزشی و نیز نیروی انسانی شاغل به تدریس زمینشناسی کشور به تفکیک استانها

16. نظارت بر نحوه برگزاری گردهماییها، کارگاههای آموزشی، همایشها، نمایشگاهها، دورههای ضمن خدمت و نیز بازدیدهای علمی و سایر فعالیتهای بومی استانهای سراسر کشور.

17. پیگیری چندین ساله در مورد تغییر و افزایش ضریب درس زمینشناسی در کنکور سراسری

18. ارزیابی عملکرد سالانه گروههای زمینشناسی استانها و معرفی گروههای برتر کشوری

19. همکاری با مرکز سنجش وزارت آموزشوپرورش، دفتر آموزش متوسطه دوم نظری، دفتر برنامهریزی و تألیف کتب درسی دوره متوسطه، دبیرخانه راهبری فناوری اطلاعات (مستقر در استان آذربایجان شرقی)، دبیرخانه راهبری ارتقای مهارتهای حرفهای دبیران (مستقر در استان زنجان) و نیز دبیرخانه راهبری آزمایشگاه علوم (مستقر در استان قزوین) در راستای برنامهها و اهداف آنها.

20. همکاری با سازمان زمینشناسی و اکتشافات معدنی کشور (در زمینه داوری مقالات کنفرانسها و گردهمایی‌های سازمان، اطلاعرسانی در مورد کارگاههای آموزشی سازمان و .... )

21. و ...

۸۰۰
کلیدواژه (keyword): دبیرخانه راهبری دروس زمین شناسی و انسان و محیط زیست،دبیرخانه راهبری زمین‌ شناسی،معرفی گروه‌‌های استانی
Loading
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید