عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

موزه لوور پاریس در تهران

  فایلهای مرتبط
موزه لوور پاریس در تهران
نمایشگاهی از آثار موزه لوور پاریس که از ۱۴ اسفند ۹۶ در موزه ملی ایران برپا شده بود، تا ۱۴ خرداد ماه ۹۷ ادامه داشت. در این نمایشگاه، مجموعاً ۵۶ قطعه، آثاری از فرهنگ‌های باستانی روم، یونان، مصر و بین‌النهرین همراه با آثاری از هنرهای کلاسیک و متأخر اروپا به نمایش گذاشته شده بود.
ورود آثار موزه لوور به ایران

به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران، این آثار در 29 بهمن ماه 96 همراه با کارشناسان موزه لوور به موزه ملی ایران منتقل گردید. جبرئیل نوکنده، مدیر موزه ملی ایران در این زمینه گفت: «از هنگام ورود این مجموعه، عملیات چیدمان آثار در محل نمایشگاه انجام شد و ما در روز دوشنبه 14 اسفند ماه 96 شاهد گشایش این نمایشگاه بودیم.»

 

بازدید بیش از صد هزار نفر از نمایشگاه لوور در تهران

نوکنده از ازدحام مردم بازدیدکننده از نمایشگاه در طول یک ماه نخست خبر داد و گفت: تا روز پنجم فروردینماه بیش از 44 هزار نفر از موزه ملی بازدید کرده بودند اما بعد از پایان تعطیلات نوروزی این تعداد به بیش از چهار برابر نیز رسید.

 

چهارمین نمایشگاه خارجی

مدیر موزه ملی ایران، طی نشستی گفت: «همواره این سؤال برای مردم کشور ما مطرح است چرا تنها آثار کشور ما به کشورهای دیگر میرود اما آثار کشورهای دیگر به ایران نمیآید؟ او گفت ما از سال 94 تاکنون سه نمایشگاه خارجی در این موزه برگزار کردهایم که این چهارمین مورد آن بوده است که توانستهایم در آن 56 اثر از فرهنگهای باستانی یونان، روم، مصر، بینالنهرین، فرانسه، ایتالیا و آلمان را به معرض نمایش بگذاریم. دو اثر از این مجموعه نیز از آثار ایرانی هستند که یکی از آنها تبر مفرغی به دست آمده از چغازنبیل است و دیگری بیرقی از لرستان. نوکنده ادامه داد: تبر مفرغی چغازنبیل حاصل کاوشهای علمی گیرشمن باستانشناس فرانسوی است. بیرق لرستان نیز جزو آثار ایرانی است که از طریق خرید مجموعه خصوصی به موزه لوور رفته است.»

 

نمایش تابلوهای کیارستمی

از مجموع سالنهایی که برای نمایش آثار موزه لوور تدارک دیدند، یک سالن هم به عکسهای هنرمند کشورمان، عباس کیارستمی اختصاص داشت. در این خصوص یوسف حسنزاده - مدیر انتشارات موزه ملی ایران - گفت: «نمایش چهار تابلو عکس از کیارستمی پیشنهاد مسئولان موزه لوور بود که ما آن را همراه با آثار دیگر به نمایش گذاشتیم. البته با مذاکرهای که خودمان با خانواده این هنرمند کردیم تعداد این عکسها را به 18 قطعه رساندیم.»

 

معرفی بخشی از آثار موزه لوور در تهران

 

 

 

مجسمه ابوالهول

این مجسمه با نام فرعون هاکور که خاستگاه احتمالی آن به ممفیس مصر نسبت داده شده است، متعلق به دوره سلطنت هاکور در سالهای 379 تا 393 پیش از میلاد مسیح است. هاکور از پادشاهان مصر در سلسله بیست و نهم فراعنه است. این مجسمه در بخش مصر باستان موزه لوور نگهداری میشود.

 

 

 

 

 

 

مجسمه گودِآ

مجسمه از تلوگیرسوی باستان در عراق کنونی بهدست آمده است. قدمت آن به دوران سومرنو و سلسله دوم لاگاش و دوران حکمرانی گودِآ، یعنی حدود 2120 سال پیش از میلاد مسیح، میرسد و از سنگ گابرو ساخته شده  است. این مجسمه در بخش شرق باستان موزه لوور نگهداری میشود.

 

 

 

 

 

 

 

نیمتنه عنخ - اف- ان- سخمت

مجسمهای از تحصیلدار شاه فرعون به سال 570 - 589 پیش از میلاد و ساخته شده از سنگ گرایاکا است.

 

 

 

 

 

 

 

مریم عذرا و کودک

مجسمهای از حضرت مریم (س) که از جنس سنگ آهک و چند رنگ است. این مجسمه در حدود سالهای 1320 الی 1330 میلادی خلق شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

تابلوی بشارت

این تابلو اثر جیوانی باتیستا سالوی، معروف به ساسوفراتو، نقاش قرن هفدهم میلادی در ایتالیا است. این اثر با موضوع بشارت جبرئیل به مریم عذرا درباره بارداری او و تولد مسیح (ع) با تکنیک رنگ و روغن روی بوم خلق شده است.

 

 

 

 

سنگ یادبود «تار هونپیاس»

سنگ یادبودی که قدمت آن حدود 700 پیش از میلاد بوده و در ترکیه یافت شده بود.

 

 

 

مجسمه مردی به نام «نشور»

نشور مرزبان و رئیس گمرک در مصر باستان بوده است. مجسمه نشور در حدود سالهای 570 تا 589 پیش از میلاد ساخته شده و در قرن اول یا دوم میلادی توسط رومیها از مصر به روم منتقل شده و در قرن هفدهم میلادی در شمال روم کشف گردیده است.

 

 

 

 

مجسمه نیمتنه «مارکوس اورلیوس» (امپراتور روم)

قدمت این مجسمه به حدود سال 170 میلادی باز میگردد و در سال 1674 میلادی در نزدیکی رم کشف شده است.

 

 

 

نقاشی از پرتره «ویکتوریکتی»

این نقاشی اثر ژوزف آود در سال 1743 میباشد. ویکتوریکتی ادیب و افسر ارتش بوده است.

 

۲۶۸۸
کلیدواژه (keyword): موزه لوور،پاریس،تهران،
Loading
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید