عکس رهبر جدید

از موزه لوور تا کره ماه با اردوی مجازی

  فایلهای مرتبط
از موزه لوور تا کره ماه با اردوی مجازی

اردوی مجازی1 چیست؟

بهطول کلی، اردوی مجازی سفری دیجیتال یا برخط (آنلاین) است که موضوع خاصی را در بر میگیرد. اردوهای مجازی معمولاً مجموعهای منظم از تصاویر، ویدیوها و اطلاعات برخط (آنلاین) هستند که رایانه آن‌‌ها را اجرا میکند. این اردوها یک مقصد جغرافیایی یا یک عملکرد (مانند بازدید مجازی از کارخانه) دارند. اردوهای مجازی را به سه گروه میتوان تقسیم کرد. گروه اول از اردوهای مجازی معمولاً بر پایه منابع موجود در تارنماها هستند. محتوا لزوماً برای اردوی مجازی تنظیم نشده و فقط شامل اطلاعات دستهبندی شده است. در این قالب، تجربه یادگیری بهصورت خودآموز است و دانشآموزان باید دانش کافی برای گشتوگذار در اینترنت را داشته باشند.

گروه دوم شامل محتواهایی است که بهطور مشخص یک طراح اردو آنها را تنظیم کرده است. این اردوهای مجازی ممکن است شامل تصاویر، راوی، آزمون یا صفحات تارنما باشند. این روش برای دانشآموزان و آموزگارانی مناسب است که میخواهند از اینترنت استفاده کنند و نیز خطر استفاده از فناوری را به حداقل برسانند. همچنین، استفاده از این قالب برای زمانی که دانشآموزان میخواهند همزمان محتوای یکسانی را ببینند، بهتر است.

گروه سوم فرصت تعامل با متخصصانی را که در محل اردو حضور دارند، برای دانشآموزان فراهم میکند. این نوع اردوی مجازی میتواند اشتیاق دانشآموزان را افزایش دهد اما فناوری مورد نیاز برای ایجاد تعامل ممکن است بسیار پرهزینه و پیچیده باشد. تفاوت در منطقه زمانی، نیاز به هماهنگی و تفاوت زبان از چالشهای این نوع از اردوست.

 

 چند نمونه اردوی مجازی

اردوهای مجازی مزایای بسیاری دارند؛ از جمله اینکه کم هزینه و گاه رایگاناند. به زمان کمتری نیاز دارند و سفر به مکانهایی را ممکن میکنند که در حالت عادی ممکن نیست. در ادامه، به چند نمونه از اردوهای مجازی اشاره میشود.

 

 ماجراجویی در قطب

در اینترنت، اردوهای مجازی با محوریت قطب وجود دارد. یکی از تارنماهای موجود به نام پلار هاسکی2 اردوهایی را برای کلاس دوازدهم تنظیم کرده است که در آنها دانشآموزان میتوانند فضای قطب را تجربه کنند. این اردو برای ایجاد درک بهتر از علوم طبیعی طراحی شده است.

 

 کارخانه شکلاتسازی هرشیز3

 کارخانه شکلاتسازی هرشیز ویدیوهایی گامبهگام از فرایند تولید شکلات تهیه کرده است. این ویدیوها در قالب اردوهای مجازی برای دانشآموزان تولید شدهاند.

 

 موزه لوور4

موزه لوور تصاویری 360 درجه از بسیاری از بخشهای موزه فراهم کرده است. تور مجازی که در تارنمای موزه لوور قرار دارد، به بخشهایی مانند مصر باستان، گالری آپولون و ... تقسیم شده است.

 

 سفر به فضا

اردوی مجازی محتواهای تصویری بسیاری درباره سفر به ماه وجود دارد. دانشآموزان دبیرستانی میتوانند از طریق تارنمای ناسا5، در سیاره مریخ گشتوگذار کنند. ناسا ویدیوهای بسیاری از ایستگاههای فضایی منتشر میکند.

 

 سفر به دور دنیا با نقشه گوگل6

با استفاده از نقشه گوگل7، گوگل ارت8 و کاوشگر گوگل9 میتوان به سراسر جهان سفر کرد. گوگل تصاویر 360 درجه از نقاط مختلف جهان، ارائه میکند. کاوشگر گوگل برنامهای است که این شرکت برای آموزش و اردوهای مجازی راهاندازی کرده است. با رایانه، گوشی تلفن همراه هوشمند و نیز عینکهای واقعیت مجازی میتوان از این قابلیتها استفاده کرد. گوگل ابزاری ارزان قیمت طراحی کرده است که به وسیله آن،  گوشی تلفن همراه به عینک واقعیت مجازی تبدیل میشود.

 

 طراحی یک اردوی مجازی

شما نیز میتوانید با استفاده از رایانه و با در نظر گرفتن برنامه درسی دانشآموزان، یک اردوی مجازی طراحی کنید. برای این کار میتوانید از محتواهای متنی، تصاویر، ویدیوها و نقشههای موجود در اینترنت استفاده کنید. همچنین در صورت امکان، خودتان از محل مورد نظر تصویر و فیلم تهیه کنید و آنها را در کلاس به نمایش بگذارید.

 

 

 

 

 پینوشت

1.Virtual Field Trip

2.www. polarhusky. com

3. Hershey's

4. Louvre

5.NASA

6.Google

7. Google Map

8. Google Earth

9. Google Expedition

 

۳۶۸۴
کلیدواژه (keyword): تجربه،اردوی مجازی،سفر دیجیتال،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید