عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

باغ مدرسه

  فایلهای مرتبط
باغ مدرسه

باغ مدرسه روشی فوق‌العاده برای استفاده از حیاط مدرسه به‌عنوان یک کلاس درس است؛ چرا که دانش‌آموزان را مجدداً با جهان طبیعت و منبع واقعی مواد غذایی‌شان پیوند می‌دهد. همچنین مفاهیم و مهارت‌های ارزشمند کشاورزی و باغبانی را به آنان می‌آموزد، که البته با دروسی مانند ریاضی، علوم، هنر، بهداشت و سلامت و تربیت‌بدنی ترکیب شده است.

باغ مدرسه یک ابزار عالی برای یادگیری علوم تجربی و آموزش تغذیه است. دانش‌آموزان می‌توانند از آنچه می‌کارند، در آینده استفاده کنند (وبگاه آموزش سبز، ۲۰۱۷).

برنامه باغ مدرسه یا برنامه پرورش مواد خوردنی در حیاط مدرسه در سال ۱۹۹۵ در مدرسه مارتین لوتر کینگ برکلی آغاز شد و در سایر جوامع نیز به تدریج مورد استقبال قرار گرفت. این برنامه در طول این سال‌ها درس‌های ارزشمندی درباره چگونگی رشد مواد غذایی به کودکان آموخته است. کلاس‌های درس سنتی، محیط‌های ساختگی یادگیری هستند که در آن‌ها الزامات رشد جسمی روانی کودکان در نظر گرفته نمی‌شود و آزادی و بازی، اکتشاف به کمک حواس و کسب تجربه کمتر ارائه می‌گردد.

یک باغ می‌تواند دروسی را که در کلاس درس آموخته می‌شود، تقویت نماید. علاوه بر این از طریق یک باغ، دانش‌آموز می‌تواند همچنین مسئولیت‌پذیری، خودکفایی، کار تیمی، فعالیت‌های داوطلبانه، و حفاظت از محیط زیست را یاد بگیرد (هولکوور، ۲۰۱۰).

تحقیقات نشان می‌دهد که فعالیت در باغ مدرسه می‌تواند:

 ارتقای پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان

 بهبود مهارت‌های اجتماعی با کار گروهی

 افزایش آگاهی دانش‌آموزان در مورد تغذیه و تمایل به مصرف محصولات تازه

 بهبود سواد عاطفی هیجانی

 ایجاد حس اجتماعی و مسئولیت‌پذیری

 القای قدردانی مادام‌العمر از جهان طبیعی را به دنبال داشته باشد.

باغ مدرسه، سبک‌های مختلف یادگیری را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد. همچنین، موجب تعامل و تمرکز بیشتر دانش‌آموزانی است که ممکن است در کلاس درس مشکلات انضباطی داشته باشند. علاوه بر این‌ها حس زیبایی را به مدرسه و حس غرور را به دانش‌آموزان، معلمان و مدیران القا می‌کند (نیوکومر، ۲۰۱۶).

 
باغ مدرسه


نکاتی برای ایجاد باغ مدرسه

 جلسه توجیهی سرمایه‌گذاری برای ایجاد باغ مدرسه، تشریح مزایای باغ مدرسه برای دانش‌آموزان، مدرسه و جامعه، و جلب حمایت تأمین‌کنندگان مالی.

 طراحی باغ: قبل از برنامه‌ریزی برای انجام دادن این کار، بهتر است درباره نوع باغ، اندازه باغ، آماده‌سازی خاک، نگهداری باغ، کاهش زباله و چگونگی استفاده از فضای باغ فکر کنیم.

برای مثال، اینکه می‌خواهید گیاه را مستقیم در خاک بکارید یا آن را در ظرف یا گلدانی بگذارید. همچنین می‌توانید با دانش‌آموزان، معلمان و مدیران مشورت کنید.

 موقعیتی را برای این کار انتخاب کنید. برای این کار عواملی مانند امکان دسترسی دانش‌آموزان و معلمان به مکان مورد نظر، آب کافی، نور کافی، فضای کافی و خاک مناسب برای رشد گل‌ها و سبزیجات باید مهیا شوند.

 در مورد نهال و گیاه مورد نظر با توجه به شرایط گیاهان بومی تصمیم‌گیری کنید. در ضمن، هنگامی که فهرستی از گیاهان مناسب محلی تهیه می‌کنید، بازخورد دانش‌آموزان درباره گیاهانی که شوق پرورش آن را دارند، نیز در نظر بگیرید.

 برای هر فصل پیش رو برنامه‌ریزی کنید.

 اگر می‌خواهید گیاه را مستقیماً در خاک بکارید، خاک را آماده کنید (نیوکومر، ۲۰۱۶).

 

 

 

منابع

1. http:www.greenhearted.or g/school-gardens.html.

2. http://www/treehugger.com/green-food/a-defense-of-school-gardens-and-response-to-caitlin-flanagans-cultivating-failure-in-emthe-atlanticem.html.

3. https://www.fix.com/blog/start-garden-at-your-school/



۷۸۲
کلیدواژه (keyword): مدیریت سبز,باغ مدرسه,
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید