عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

معرفی کتاب: سنگ آسیاب

  فایلهای مرتبط
معرفی کتاب: سنگ آسیاب



• به اهتمام مؤسسه فرهنگی و هنری ریحانة الرسول و انتشارات تیک (۸۲۸۱۲۷۸ـ۰۳۵۳)
• چاپ اول، ۱۳۹۷
• ۴۱۳ صفحه، ۴۵۰۰۰ ریال


سیدحسن حیان (۱۳۳۰) زاده شهر یزد است. او از سال ۱۳۵۴ به‌عنوان دبیر فیزیک وارد آموزش‌وپرورش شد، از سال ۱۳۵۹ به ترتیب در سمت‌های رئیس اداره تفت، رئیس اداره امتحانات استان، رئیس آموزش‌وپرورش یزد، معاون آموزشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان و بعد از بازنشستگی، مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان یزد خدمت کرده‌ است.

۱۷ سال معاونت آموزشی وی در استان یزد، سطح آموزشی این استان را به حدی ارتقا بخشید که از نظر شاخص‌های گوناگون در سطح کشور سرآمد شد. ایجاد نخستین موزه علوم کشور در سطح آموزش‌وپرورش با رصدخانه ویژه، استفاده از دستاوردهای دیگر کشورها در امور آموزشی استان یزد، ابتکار در ساخت و توزیع ابزارهای کمک‌آموزشی در میان مدارس استان، راه‌اندازی آزمایشگاه سیار برای مناطق محروم، اجرای جشنواره روش تدریس معلمان برای نخستین‌بار در یزد (که بعدها کشوری شد)، ارتقای آموزش ایتام و... از طرح‌های گسترده حیان در گسترش کیفیت آموزش در سطح استان یزد است. تجربه حیان در سمت معاون آموزشی استان ثابت کرد که اگر پست‌های اداری آموزش‌وپرورش فارغ از رنگ و بوی سیاسی به افراد سپرده شود و به آنان اجازه دهند که در صورت موفقیت در کار خود، کماکان و بدون تغییر دولت‌ها به کار خود ادامه دهند، شاهد پیشرفت‌های زیادی خواهیم بود.

جلد اول کتاب سنگ آسیاب، پیش از این در زمستان ۱۳۹۰ چاپ شده بود و اکنون شاهد انتشار جلد دوم آن هستیم. این کتاب و جلد قبلی، حاصل تجارب ۴۵ ساله آقای حیان است که می‌تواند مورد استفاده مسئولان آموزش‌وپرورش در سراسر کشور قرار گیرد. برخلاف جلد اول، که در آن تجربه‌های آموزشی آقای حیان به‌طور مستقیم بیان می‌شود، در این جلد مجموعه یادداشت‌های وی را می‌خوانیم. اکنون سال‌هاست که سیدحسن حیان، درصفحه ۲ هفته‌نامه «یزد امروز» در ستونی با عنوان «یادداشت‌ها و برداشت‌ها» تجربه‌های خود را از آموزش‌وپرورش بیان می‌کند و مطالب اثرگذاری را ارائه می‌دهد. در این کتاب، قریب ۲۰۰ یادداشت از این مرد با تجربه استان یزد درج شده است. کتاب «سنگ آسیاب» را می‌توان در زمره آثار مستندسازی‌شده مدیریتی به شمار آورد.

 

سنگ آسیاب

 

۳۹۷
کلیدواژه (keyword): کتابخانه,سنگ آسیاب,مؤسسه فرهنگی و هنری ریحانة الرسول,انتشارات تیک,
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید