عکس رهبر جدید

پنج راهبرد داشتن کلاس جذاب

  فایلهای مرتبط
پنج راهبرد داشتن کلاس جذاب
گاهی ممکن است کلاسی داشته باشید که به نظر جذاب نباشد. مهم نیست چه کاری انجام می‌دهید، اما به نظر می‌رسد همه دانش‌آموزانتان خسته شده‌اند. اگر دانش‌آموزان توجه نکنند و ذهنشان سرگردان باشد، دانشی را که می‌خواهید به آن‌ها انتقال دهید، جذب نمی‌کنند. در اینجا پنج راهبرد تدریس وجود دارد که می‌توانید برای جذابیت و گیرا شدن کلاس خود از آن‌ها استفاده کنید. این مقاله ترجمه‌ای از پیشنهادهای ژانل کاکس، کارشناس‌ارشد علم آموزش از دانشگاه ایالتی نیویورک، در خصوص روش‌های جذاب‌تر کردن کلاس درس است.

۱. بازی‌های کلاسی به عنوان راهبردهای تدریس
مهم نیست هشت ساله یا هجده ساله باشید، همه بازی کردن را دوست دارند. بازی راهی عالی برای درگیر کردن افراد است. در حین بازی، دانش‌آموزان چنان غرق در بازی می‌شوند و زمان می‌گذرد که حتی متوجه نمی‌شوند در حال یادگیری هستند. می‌توانید برای هر درس بازی‌های متفاوت و منحصر به فردی بیابید. هر نوعی از بازی‌ها به شما کمک می‌کند در حالی که دانش‌آموزان را درگیر می‌کنید، کلاس خود را جذاب‌تر کنید.

 

۲. ارتباط مطالب کلاس با زندگی واقعی
زمانی که با آنچه دانش‌آموزان یاد می‌گیرند ارتباط واقعی برقرار کنید، به آن‌ها درک بیشتری می‌دهید از اینکه چرا نیاز دارند آن را یاد بگیرند. اگر دانش‌آموزانتان به طور مداوم می‌پرسند: «چه احتیاجی به یادگیری چیزی دارند» و شما همیشه جواب می‌دهید: «زیرا باید یاد بگیرید»، اعتبار خود را در برابر آن‌ها از دست می‌دهید و آن‌ها همچنان به چیزی که آموزش می‌دهید بی‌علاقه می‌مانند. در عوض، به آن‌ها پاسخ واقعی بدهید. مثلاً اگر ریاضی یاد می‌گیرند و می‌خواهند بدانند چه زمانی به آن نیاز خواهند داشت، به آن‌ها بگویید برای نوشتن چک پرداخت صورت حساب، خرید مواد غذایی، و فهم اینکه چگونه چیزهایی را که می‌خواهند محاسبه کنند، به ریاضی نیاز دارند. این کار به آن‌ها کمک می‌کند دلیل یادگیری چیزی را که می‌آموزند، با آینده‌شان مرتبط کنند.

 

۳. تعاملی کردن کلاس
کلاس درس سنتی که در آن معلم جلوی کلاس در حال سخنرانی است و دانش آموزان در حال یادداشت‌برداری، خسته کننده است. اگر می‌خواهید دانش‌آموزانتان به چیزی که به آن‌ها درس می‌دهید علاقه‌مند شوند، باید کلاس را تعاملی کنید. آن‌ها را در همه چیزهایی که آموزش می‌دهید درگیر کنید. روش یادگیری مشارکتی پازل را امتحان کنید؛ شیوه‌ای که دانش‌آموزان برای یادگیری مانند یک تیم با هم کار می‌کنند و یک تکلیف را کامل می‌کنند. هر دانش‌آموزی برای سهم خود مسئول است، و برای تکمیل تکلیف باید به عنوان عضوی از گروه کار کند. با درگیر کردن دانش‌آموزان و کنشی کردن آن، می‌توانید آن‌ها را مشغول و به محتوایی که باید یاد بگیرند علاقه‌مند کنید.

 

۴. دادن حق انتخاب
انتخاب تنها برای دانش‌آموزان دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول نیست. دانش‌آموزان بالاتر و متوسطه دوم هم وقتی فرصت انتخاب محتوا و نحوه یادگیری آن را داشته باشند همان‌قدر خوش‌حال می‌شوند. گزینه‌های انتخاب پایان‌ناپذیرند. شما می‌توانید برای هر موضوع، عنوان یا مفهومی که بخواهید، یک فهرست بسازید. شما می‌توانید فهرست‌های انتخابی متفاوت براساس دانش‌آموزان داشته باشید. دانش‌آموزان ضعیف می‌توانند روی یک فهرست کار کنند، در حالی که دانش‌آموزان پیشرفته‌تر می‌توانند روی منوی دیگری کار کنند. این کار تنها راه عالی برای متفاوت کردن یادگیری نیست، اما می‌تواند دانش‌آموزان را علاقه‌مند و درگیر کند.

 

۵. استفاده از فناوری
فناوری چیزی است که دانش‌آموزان هر روز با آن زندگی می‌کنند و نفس می‌کشند. اگر می‌خواهید کلاس خود را آن‌قدر جذاب کنید که هر فردی دوست داشته باشد به آن وارد شود، باید از برخی انواع فناوری کمک بگیرید. به جای سخنرانی کردن و اجبار دانش‌آموزان به یادداشت‌برداری، از تخته هوشمند استفاده کنید و بخواهید دانش‌آموزان پای تخته بیایند و ارتباط برقرار کنند. به جای گرفتن آزمون روی برگه، از رایانه یا تبلت استفاده کنید. به جای مجبور کردن دانش آموزان به کار گروهی روی یک پروژه، از آن‌ها بخواهید به وسیله ویدئو کنفرانس با یک کلاس دیگر روی یک پروژه کار کنند. از فناوری در کلاس خود استفاده کنید تا دانش‌آموزانتان در چیزی که یاد می‌گیرند علاقه‌مند و درگیر شوند.

به طور کلی، کمتر صحبت کنید و بیشتر دانش‌آموزان را درگیر کنید. هر قدر کلاستان را تعاملی‌تر کنید و هر چه از فناوری بیشتر استفاده کنید، دانش‌آموزانتان از چیزی که یاد می‌گیرند بیشتر لذت می‌برند.

 

جمع‌بندی
شما چگونه کلاس خود را جذاب می‌کنید؟ آیا هیچ‌کدام از پیشنهادهای بالا را انجام می‌دهید؟ این راهبردها و راهبردهای دیگر می‌توانند برای جذاب کردن کلاس‌هایتان به شما کمک کنند. راهبردهایی را که از آن‌ها استفاده می‌کنید با ما به اشتراک‌ بگذارید.

 

 

منبع

 https://www.teachhub.com


۷۷۵۶
کلیدواژه (keyword): بازی های کلاسی,کلاس تعاملی,فناوری آموزشی,کاربرد فناوری آموزشی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید