عکس رهبر جدید

تلفیق مطالعات اجتماعی، علوم، کار، فناوری و تفکر در یادگیری مسأله محور : پروژه انرژی

  فایلهای مرتبط
تلفیق مطالعات اجتماعی، علوم، کار، فناوری و تفکر در یادگیری مسأله محور : پروژه انرژی

مدرسه محل اجرای پروژه: دبیرستان دوره اول دخترانه رفاه شرق
گاهی درس‌هایی که در مدرسه به بچه‌ها یاد می‌دهیم برای این است که بعداً در آینده از آن‌ها استفاده کند. گاهی به همراه آموزش، فایده و کاربرد درس را هم به آن‌ها می‌گوییم تا درک بهتری از موضوع پیدا کنند و یادگیری عمیق‌تری داشته باشند. گاهی هم بستر و روند یادگیری را طوری طراحی می‌کنیم که دانش‌آموزان از همان لحظه اول چیزهایی یاد بگیرند و مهارت‌هایی به دست آورند که بتوانند با آن‌ها مسائل کوچک و بزرگی را که در اطرافشان اتفاق می‌افتد و ناراحتشان می‌کند، حل کنند. این یادگیری به دلیل مرتبط بودن با وجود فردی هر دانش‌آموز و ملموس کردن کارآمدی و اثرگذاری او در بهبود دنیای اطراف نزد خودش، اصالت و پایداری بیشتری دارد.

این نوشته درباره تجربه آموزشی کلاس درسی است که براساس حالت سوم طراحی شده است؛ کلاسی که دانش‌آموزانش محتوای آموزشی را خودشان انتخاب کرده‌اند و سپس با فراهم کردن بستر یادگیری توسط مربی، همه با مشارکت هم، محتوایی را که لازم است یاد بگیرند تولید کرده‌اند و پس از آن، محتوای تولید شده را در جریان زندگی واقعی و برای حل مسائل دنیای واقعی به‌کار بسته‌اند و حتی پس از پایان سال تحصیلی، مسیر یادگیری و عملی کردن یادگیری‌هایشان ادامه دارد.

 
فاز صفر: بستر سازی

فاز اول: روشن شدن چراغ دغدغه‌ها

فاز دوم: یادگیری دربارۀ دغدغه‌ها

فاز سوم: تولید محتوا توسط دانش‌آموزان

داستان ادامه دارد...

۱۰۸۷
کلیدواژه (keyword): ویژه نامه هفته پژوهش,یادگیری مسأله محور,پروژه انرژی,تلفیق مطالعات اجتماعی، علوم، کار، فناوری و تفکر
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید