عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

تو خونه چی کار میشه کرد

  فایلهای مرتبط
تو خونه چی کار میشه کرد
پیشنهاد شغل برای مادران، همسران و دخترانی که می خواهند محل کارشان، منزلشان باشد

نگاه اول
دکمه پیراهن دخترش را محکم می‌کند. بوی بادمجان سرخ‌شده بلند می‌شود. خودش را به آشپزخانه می‌رساند. روبروی آینه مکث کوتاهی می‌کند. تارهای سفید لابه‌لای موهایش ایستادگی زنی را نشان می‌دهند که هرروز در سکوت برای حفظ سنگر خانه‌اش جهاد می‌کند، بدون آنکه توقعی، چشم‌داشتی یا ادعایی داشته باشد. کاش بداند که او بهترین مدیر دنیاست و زمانش را تلف نکرده، بلکه زمانه را ساخته است. بر اساس آمار در ایران بیش از ۱۹ میلیون زن خانه‌دار وجود دارد، بانوانی که در نقش همسری، مادری و... زندگی خود را می‌گذرانند. با این ‌حال در زندگی امروز، زمانی که با زنان خانه‌دار هم‌کلام بشوی، می‌بینی که بسیاری از آن‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی، احساس مفید بودن، رهایی از رکود و تنهایی، داشتن روابط اجتماعی و سرگرم شدن، علاقه دارند در منزل کاری برای خود دست‌وپا کنند. اگر شما هم به داشتن یک کسب‌وکار خانگی فکر می‌کنید، با ما همراه باشید:

 

دوخت و دوز
دوختن و خیاطی یکی از قدیمی‌ترین کارهایی است که خانم‌های ایرانی در آن مهارت دارند. اگر به دوختن و دنیای پارچه و نخ و سوزن علاقه دارید، می‌توانید شغل‌های زیر را امتحان کنید.

خیاطی لباس: می‌توانید با یک چرخ‌خیاطی که در اکثر خانه‌ها پیدا می‌شود، برای خودتان، فرزندانتان، همسایه و فامیل لباس بدوزید. ژورنال‌ها، الگوهای ا ینترنتی و ویدئوهای آموزشی، نیاز شما به آموزش را تا حد زیادی برطرف می‌کند. خیاطی این روزها درآمد نسبتاً بالایی دارد.

دوخت کیف و کوله: دوخت کیف‌های پارچه‌ای و کوله‌های فانتزی که امروزه روی دوش دختران جوان دیده می‌شود، کار سختی نیست. کافی است آموزش ببینید و الگوهای این کیف‌ها را از اینترنت دانلود کنید. برای شروع دوخت کیف موبایل، کیف آرایش، کیف پول بهترین‌ها هستند.

عروسک دوزی: اگر کمی حوصله و پشتکار همراه با علاقه داشته باشید، می‌توانید با دوخت انواع مدل عروسک نمدی جالب و متنوع که بسیار کم‌خرج و در دسترس است کار خود را شروع کنید. برای فروش عروسک‌های نمدی، پارچه‌ای و بافتنی خود از اینستاگرام و تلگرام کمک بگیرد.

دوخت و دوز سوزن‌دوزی: در سوزن‌دوزی روی سطح پارچه‌های ساده، طرح‌هایی را با نخ‌های رنگی ترسیم می‌کنند که این کار با کمک سوزن و قلاب انجام می‌شود و بخیه‌های ظریفی روی پارچه می‌دوزند. در روش‌های اجرای سوزن‌دوزی تنوع زیادی وجود دارد. معمولاً برای سوزن‌دوزی از کارگاه سوزن‌دوزی (قابی به شکل مستطیل یا دایره برای صاف نگه‌داشتن پارچه) استفاده می‌شود. با یک جست‌وجوی ساده می‌توانید با ابزار این کار آشنا شوید.
 
دوخت روسری: سری به پارچه‌فروشی‌های شهر بزنید و هر پارچه‌ای که می‌پسندید را انتخاب کنید. آن را به قواره‌ای دلخواه برش بزنید و دور دوز کنید. روسری‌های دست‌دوز برای شما یک‌سوم قیمت بازار تمام می‌شود.

سرمه‌دوزی: شاید شما نیز هنگام عبور از بازار، شیفته زیبایی رومیزی‌ها و پارچه‌های طرح ترمه‌ای شده‌اید که پر از منجوق است. این هنر سرمه‌دوزی نام دارد و انجام سرمه‌دوزی با وجود ظاهر سلطنتی و زیبا و قیمت‌های بالا، بسیار راحت است. روبان دوزی و ملیله‌دوزی را هم فراموش نکنید.

بافت اسکاچ: حتماً تا به امروز در فروشگاه‌ها و بازار، اسکاچ‌های براق که در شکل‌های متفاوت بافته ‌شده‌اند را دیده‌اید. این اسکاچ‌ها توسط خانم‌ها در منزل و به ‌وسیله قلاب و کاموا بافته می‌شود، فقط کمی خلاقیت و رعایت رنگ‌بندی لازم است. اسکاچ‌های میوه‌ای، دستگیره‌های کاموایی و... می‌تواند سرگرمی سودآوری برایتان باشد.

چرم‌دوزی: کیف‌های چرمی، کیف‌های موبایل، جاکلیدی‌ها، دستبندهای چرمی این روزها طرفداران زیادی دارد. افرادی که به کار دوختن چرم مشغول‌اند، از لذت‌بخش بودن خلق یک وسیله می‌گویند. از طرفی بازار خرید محصولات چرمی بسیار داغ است. آموزش‌های چرم‌دوزی نیز در اینترنت یافت می‌شود. چرم مصنوعی آن‌قدرها که فکر می‌کنید گران نیست. هنرهایی مثل سوخت روی چرم، نقاشی روی چرم و حکاکی و معرق روی چرم به شما کمک می‌کند که کارتان متفاوت از دیگران شود و خریدار داشته باشد.

سرویس آشپزخانه: از آن دسته کارهایی است که همیشه مشتری دارد. خانم‌های کمی هستند که برای تمیز و یکدست ماندن لوازم آشپزخانه‌شان از دستمال‌ها و پارچه‌های خوش‌رنگ استفاده نکنند. با تولید سرویس نگهداری لوازم آشپزخانه (دستمال‌سفره، زیر بشقابی، دم‌کنی و...) و یک تبلیغ مناسب، می‌توانید مشتری زیادی داشته باشید.

 

پخت‌وپز 
سرزمین ما ایران به غذاهای متنوع و بی‌نظیری که اصیل هستند معروف است، کدبانوهای ایرانی هرروز هنر آشپزی را در خانه تمرین می‌کنند، اما آشپزی می‌تواند منبع درآمد باشد:

کیک‌پزی و قنادی: در جامعه ما از یک‌سو مصرف شیرینی‌های فرنگی مرسوم شده و از سوی دیگر شیرینی‌های محلی، جای خود را در فرهنگ ما حفظ کرده است؛ بنابراین تهیه انواع شیرینی‌ها (فرنگی و محلی) در هر زمان و مکانی، متقاضیان بسیاری خواهد داشت. ساخت کاپ کیک‌ها، پخت کیک‌های خامه‌ای و فوندانتی یکی از خوشمزه‌ترین مشاغل دنیاست. با آزمون‌ و خطا هر روز بهتر می‌شوید. صفحات اینستاگرامی و سایت‌های زیادی هستند که نشان از درآمد بالا و موفقیت‌های خانم‌های آشپز دارند.پخت وپز

فوندات کار: فوندانت نوعی تزیین خوراکی است که در صنایع ساخت کیک و شیرینی کاربرد زیادی دارد. از خمیر فوندانت عموماً برای تزیین لایه‌های رویین و تزییناتی مانند گل و عروسک‌های فانتزی بر روی انواع کیک و کاپ کیک استفاده می‌شود. از مزیت ویژه فوندانت می‌توان به رنگ‌پذیری و شکل‌دهی آسان و همچنین ماندگاری طولانی در مقابل فاسد شدن اشاره کرد. در ایران، چند سالی است استفاده از این مواد گسترش فراوانی پیدا کرده است. اگر به مجسمه‌سازی علاقه دارید، ساخت مجسمه‌های خوراکی را امتحان کنید.

تولید و بسته‌بندی سبزیجات: تهیه انواع سبزی پلویی،‌کوکویی، قورمه‌سبزی، بسته‌بندی حبوبات پاک‌شده و… از دیگر راه‌های کسب درآمد در خانه است. خانم‌های شاغل برای تهیه این اقلام ضروری همیشه با مشکل روبرو هستند و می‌توانند از مشتری‌های ثابت شما باشند.

ترشی و مربا: مرباهای خانگی، ترشی‌ها و شربت‌های متنوع، پخت رب گوجه، انار، آلوچه، نارنج، درست کردن لواشک و خشک‌کردن میوه برای خود شغلی دست‌وپا کنید. از فروشگاه‌های اطراف منزل و آگهی دادن در سایت‌های ارائه خدمات برای فروش محصولاتتان استفاده کنید.

 

طراحان خوش‌سلیقه
جعبه‌های رنگی و کارت‌پستال: جعبه‌های سه‌بعدی که چند سالی جای کاغذ کادو را گرفته و بیشتر هدایا را در دل خود جای می‌دهد، خلاقیتی است که از دل همین کسب‌وکارهای خانگی بیرون آمده است. این شغل از آن دسته مشاغلی است که بیش از هر چیز به یک ذوق هنری نیاز دارد. وسایل اولیه راه‌اندازی این کسب‌وکار مقدار زیادی کارتن، کاغذ رنگی، چسب، روبان، قیچی و… است. هزینه اولیه درست کردن جعبه کادویی ساده با کاغذ رنگی، فقط همان خرید برگ کاغذ با سایز ۵۰ در ۷۰ است. می‌توانید طراحی پاکت‌های کادو و کارت‌های تبریک عید را هم امتحان کنید.طراحان خوش سلیقه

طراحی کفش: کفش‌های پارچه‌ای ساده که جذابیت خاصی ندارند بسیار ارزان‌قیمت هستند، اما اگر همین کفش‌ها با پارچه‌های مختلف تزیین شوند و یک طرح منحصربه‌فرد داشته باشند، مشتاقان بسیاری پیدا می‌کنند. می‌توانید طراحی این کفش‌ها و صحبت‌های افرادی که این هنر را شروع کرده‌اند را در اینترنت ببینید.

 

دنیای نگارش
نویسندگی: بسیاری از خانم‌های کشور تحصیلات عالیه دارند، دانشجو و طلبه بوده‌اند، مدرک کارشناسی و ارشد دارند و کتاب‌های بسیاری مطالعه کرده‌اند. این گروه از خانم‌ها بدانند که روزنامه‌ها، هفته‌نامه و ماهنامه‌ها و سایت‌ها همیشه از مقالات، داستان‌ها و یادداشت‌های عمومی و یا تخصصی استقبال می‌کنند. شاید شما هم بتوانید دانشتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

ویراستاری و تایپ: اگر چند وقت روی یادگیری قواعد نگارش وقت بگذارید، به‌راحتی می‌توانید در رشته ویرایش نوشته‌های مطبوعاتی وارد کار شوید. اکثر پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علمی نیاز به ویرایش دارند. از طرفی تایپ کردن مقالات، جزوه‌ها و... می‌تواند کاری درآمدزا و آسان باشد.دنیای نگارش

ترجمه و تدریس: اگر به زبان انگلیسی، عربی یا فرانسه مسلط هستید، انجام ترجمه در منزل کار سرگرم‌کننده‌ای است، برای این کار از داستان‌های خوب و کوتاه جهان شروع کنید و آن‌ها را برای مطبوعات بفرستید. می‌توانید در سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی هم توانایی خود را معرفی کنید. تدریس در منزل هم می‌تواند شغل مناسبی برایتان باشد.

طراحی: در دنیای امروز هیچ اداره و نهاد و سازمانی نیست که با یک طراح سر و کار نداشته باشد. طراحی بنرها، پوسترها، مجلات و... از جمله مشاغلی است که پس از طی مراحل آموزش و یادگیری، امکان کسب یک درآمد مطلوب در خانه را برایتان فراهم می‌کند.

 

کسب‌وکارهای روستایی 
اگر خانه ویلایی دارید یا در روستا زندگی می‌کنید و برایتان شرایط محیطی مانند دسترسی به خاک مناسب، آب و فضای کافی فراهم است، می‌توانید یک کارآفرین نمونه بشوید. به پیشنهادی زیر توجه کنید:

باغداری: کاشت گیاه یکی از جذاب‌ترین کارهای دنیاست، کاشت و نگهداری از گیاهانی مانند شاهی، ریحان، تربچه و ... در باغچه خانه می‌تواند به اقتصاد خانواده و روح خانه‌تان کمک کند. سبزی‌های ارگانیک طرفداران زیادی دارد. با بسته‌بندی و ارائه آن‌ها به بازارهای هفتگی که در همه شهرها برپا می‌شود، سبزی‌فروشی‌ها و مغازه‌های تره‌بار، می‌توانید درآمد مطلوبی کسب کنید. داشتن یک سبد سبزی تازه، زیبایی هر سفره‌ای را بیشتر می‌کند. کاشت صیفی‌جات دیگر مانند گوجه، فلفل، خیار در باغچه خانه و جعبه‌های خالی امکان‌پذیر است.

فرآورده‌های لبنی: شاید نگهداری از دام برای خانم‌ها کاری سخت و طاقت‌فرسا باشد اما می‌توان با خرید شیرهای محلی ماست، کره، دوغ و پنیر خانواده و فامیل را در خانه درست کرد. روش‌های تهیه همه این مواد لبنی در اینترنت وجود دارد. کافی است با چند بار آزمون ‌و خطا در این کار مسلط شوید. سوپرمارکت‌ها هم این روزها از محصولات لبنی خانگی استقبال می‌کنند.کسب وکارهای روستایی

محصولات سبز: شاید نام مرغ سبز برایتان آشنا باشد، اگر فضای کافی برای پرورش طیور دارید شما می‌توانید یک تولیدکننده کوچک مرغ سبز باشید، جوجه‌ مرغ، اردک، غاز، بلدرچین و بوقلمون در اکثر شهرها در دسترس است، برای پرورش تعداد محدودی از این پرندگان از غذای دورریز و نان‌های خشک خانه استفاده کنید.

گل‌های زینتی: اکثر بانوان ایرانی نگهداری از گل‌ها را دوست دارند. شما می‌توانید در بالکن و حیاط‌خلوت خانه‌تان گل پرورش دهید. کاکتوس جزء گیاهانی است که بسیار متنوع، قیمتی و مقاوم است و فضای کمی از محیط را اشغال می‌کند. کاشت سنبل، لاله و نرگس و انواع گیاهانی که پیاز دارند هم می‌تواند تجربه‌ای منحصربه‌فرد باشد. اگر شرایط آب و هوایی منطقه‌تان برای پرورش زعفران مناسب است درنگ نکنید، با کاشت پیاز زعفران می‌توانید زعفران مصرفی خود و خانواده را تامین کنید.

 

آنتیک‌های پرطرفدار
وسایل تزیینی محیط را زیبا می‌کند، به همین دلیل شما می‌توانید با ساخت انواع گل، قاب و مانند آن، در آراستن محیطتان شریک باشید.

ویترای: ویترای به معنای نقاشی کردن روی شیشه است و می‌توان به کمک آن به ظروف ساده شیشه‌ای جلوه‌ای جدید داد و با انجام آن روی ظروف ساده‌ای همچون بطری‌ها دکوری‌های زیبا ساخت. حتی اگر از نقاشی کردن هیچ ندانید؛ می‌توانید از هر نقشی استفاده کرده و آن را روی شیشه مورد نظرتان پیاده کنید. برای شروع کافی است چند ویدیوی آموزشی ببینید.

نقاشی روی سفال و سنگ: یکی از نقاشی‌های پرطرفدار، نقاشی روی سفال و ظروف سفالی است که خیلی پرکاربرد بوده و شما می‌توانید از آن برای رنگ بخشیدن به اطرافتان استفاده کنید. برای شروع نقاشی روی سفال به یک ظرف سفالی، چند رنگ گواش، یک‌تکه سمباده و مقداری چسب چوب نیاز دارید و همین‌طور ابزاری مثل پالت و قلم‌مو. آموزش نقاشی روی سنگ هم یکی از هنرهای زیبا و آسان است که با به‌کارگیری آن به‌راحتی و بدون صرف هزینه می‌توانید وسایل دکوری و تزیینی زیبایی داشته باشید.

چاپ روی پارچه: چاپ روی پارچه و درآوردن نقش و نگار بر روی آن از قدیمی‌ترین هنرهای دستی بشر است. این روزها هنر چاپ روی تی‌شرت با رنگ پارچه یا همان رنگ اکلریک برای خوش‌ذوق و سلیقه‌ها یک هنر جالب است. شما باید عکس و یا نوشته را با روش برش و اتو روی لباس چاپ کنید. روش‌های چاپ روی پارچه بسیار متنوع است. آن‌ها را در اینترنت پیدا کنید.آنتیک های پرطرفدار

شمع‌سازی: این روزها استفاده از شمع به ویژه انواع معطر آن برای کمک به ایجاد یک فضای گرم و آرامش‌بخش در خانه بسیار متداول است. شمع‌هایی که حروف نام افراد را تشکیل می‌دهد، شمع‌هایی که شکل‌های خاص و تزیین متفاوتی دارند، در شبکه‌های مجازی با استقبال خوبی روبرو هستند، شمع‌سازی در منزل، پیشنهاد دیگری است برای کسب درآمد.

زیورآلات: اگر بازدیدی از مغازه‌های بازار داشته باشید یا صفحات شبکه‌های مجازی را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که دستبند، گوشواره و زیورآلات پارچه‌ای، سنگی و... خواهان زیاد دارد. جز سر هم‌بندی و چیدمان هنرمندانه مرواریدها، سنگ‌های تزیینی و بافت‌های کنفی و پارچه‌ای مهارت دیگری نیاز ندارید.

ساخت گیره روسری: خانم‌های باحجاب برای ثابت نگه‌داشتن روسری‌های خود، همیشه به دنبال یک گیره خاص که هم محکم باشد و هم زیبا هستند، شما می‌توانید با خرید گیره‌های معمولی با کمی سلیقه انواع نگین‌ها، شکلک‌ها و گل‌ها را به انتهای گیره‌ها اضافه کرده و دست‌سازه‌هایتان را در فامیل بفروشید.

مونتاژ گل: شاید شما هم تل‌های دخترانه و گیره‌های زیبایی را دیده باشید که پر از گل‌های رنگی فومی است. بسیاری از خانم‌ها تل‌ها و گیره‌های ساده را به قیمت بسیار ارزان می‌خرند. گل‌های آماده را نیز از بازار تهیه می‌کنند و با چسباندن گل به تل و گیره یک اثر هنرمندانه خلق می‌کنند. مونتاژ گل‌های شیشه‌ای که در بازار موجود است بر روی ساقه و قرار دادن آن‌ها در گلدان‌های سفالی رنگی نیز کار پرطرفداری است. کافی است برای تهیه محصول به خرازی‌ها سری بزنید.

صابون‌سازی: راه‌های درست کردن صابون در خانه متفاوت است اما ساخت صابون یک حالت کلی دارد همانند شمع‌سازی که در آن پارافین و نخ وجود دارد و کنار آن با استفاده از مواد دیگر طرح‌های مختلفی از شمع ساخته می‌شود. در مورد صابون‌سازی هم به همین صورت است؛ مثلا از نعنا، ریحان، رزماری، پوست لیمو یا پرتقال رنده شده استفاده می‌شود.

 

ظرفیت شبکه‌های اجتماعی
این روزها منبع درآمد خیلی‌ها از اینترنت است. اگر کمی ابتکار داشته باشید، از پشت میز تحریر اتاقتان می‌توانید درآمد حلال کسب کنید. اینترنت به‌راحتی آموزش انواع هنرها و مهارت‌ها را در اختیار ما قرار داده است. از طرفی برای فروش محصولات و ارائه خدمات خود فرصت و فضای آماده شبکه‌های مجازی و اینترنت را از دست ندهید. کافی است میان علایق، استعداد و توانایی‌هایی که دارید بگردید، آن‌وقت می‌توانید متناسب با موقعیت خانوادگی و شرایط روحی و جسمی‌تان، شغلی برای خود دست‌وپا کنید.ظرفیت شبکه های اجتماعی

این‌ها فقط بخشی از مشاغل خانگی بود که دست‌اندرکاران نشریه به شما پیشنهاد داده‌اند که البته همه آن‌ها اختصاص به خانم‌ها نداشت و مردان و پسران نیز می‌توانند پیگیرشان شوند. کار خانگی، از هدر رفت زمان در منزل و افت روحیه اعضای خانواده جلوگیری می‌کند. حتماً شما می‌توانید کاشف و طراح مشاغل بهتری هم باشید؛ پس دست به کار شوید.


۲۲۸۸
کلیدواژه (keyword): زندگی بهتر,مهارت,
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید