عکس رهبر جدید

خداحافظی با نا آرامی، سلام به کاردستی: آموزش گام به گام هنر ملیله کاغذی

  فایلهای مرتبط
خداحافظی با نا آرامی، سلام به کاردستی: آموزش گام به گام هنر ملیله کاغذی
ما به عنوان پدر و مادر وظیفه داریم در کنار فشاری که بابت مسائل مختلف زندگی از جمله مشغولیت‌های تحصیلی به فرزندان دانش‌آموزمان وارد می‌شود، اوقات فراغت مناسب و مفیدی برایشان تدارک ببینیم. در دنیای امروز که اکثر ما غرق در دنیای دیجیتال شده‌ایم، احساساتمان تحت‌تاثیر تکنولوژی قرار گرفته و فشارهای روانی زیادی از این بابت متحمل می‌شویم، یکی از راه‌هایی که می‌تواند در کم شدن فشارها و استرس کمک کند، انجام کارهای دستی است. کاردستی، مثل پادزهری در مقابل فشارهای روانی و استرس در زندگی مدرن عمل می‌کنند شما با یادگیری و اجرای هنرهای مختلف در خانه، می‌توانید در اوقات فراغت، فرزندانتان را نیز همراه کنید و با استفاده از این هنرها، کاردستی‌های مدرسۀ او را نیز جهت‌دهی کنید. فارغ از جنبۀ تفریحی، در صورت جهت‌دهی درست، قطعاً لذت کسب درآمد از تولیدات هنری نیز برای دانش‌آموزانتان شیرینی خاصی در پی خواهد داشت و عامل انگیزشی مؤثری برای پیگیری این امور به شمار خواهد رفت.

 

ملیله کاغذی

 

کوئیلینگ چیست؟
کوئیلینگ یا ملیله کاغذی، به زبان ساده هنر رول کردن نوارهای باریک کاغذی، شکل دادن به آن‌ها و در نهایت کنار هم قرار دادن آن‌ها برای خلق اثر هنری سه‌بعدی است. به اشکالی که با نوارهای کاغذی رول شده ساخته می‌شوند، کویل گفته می‌شود که انواع مختلفی دارند.

ابزارهای پایه و ضرروی که برای ملیله کاغذی استفاده می‌شوند شامل نوارهای کاغذی،  قلم‌پیچ، چسب، پنس و قیچی هستند. قلم سوزنی، شابلون، سوزن ته‌گرد، هدایت‌گر کویل، شانه کوئیلینگ، دستگار ویور، صفحه توپک و هرم‌های کوئیلینگ ابزارهایی هستند که برای کارهای حرفه‌ای در ملیله کاغذی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه توضیح مختصری از هرکدام از این‌ها به شما خواهیم داد.

 

 
ملیله کاغذی
اکنون سراغ ساخت این گل‌های زیبا که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، می‌رویم. ابزاری که نیاز دارید نوارهای کاغذی، چسب مخصوص یا چسب مایع رازی، پنس، قلم‌پیچ و قیچی هستند.

 

۱
ابتدا طرح مورد نظر را روی کاغذ بکشید. برای ساقه نوارهای سبز را با استفاده‌ از چسب به کاغذ بچسبانید. برای این کار می‌توانید از پنس کمک بگیرید.


ملیله کاغذی
 

۲
برای ساخت این گل نیاز به یادگیری سه نوع از اشکال پایه‌ یعنی کویل بسته، باز و چشم دارید.

کویل بسته: ساخت کویل بسته به این شکل است که سر نوار را در شکاف قلم‌پیچ قرار می‌دهیم و آن را دور قلم پیچ، پیچ می‌دهیم. می‌توانید به ‌جای قلم‌پیچ از خلال دندان نیز استفاده کنید. بعد از اتمام کار، کویل را از قلم‌پیج در می‌آوریم و انتهای نوار را چسب می‌زنیم. مراقب باشید که پیچ‌‌ها از هم باز نشوند.

کویل باز: ساخت کویل باز مانند کویل بسته است. با این تفاوت که قبل از چسب زدن کمی کویل را باز می‌کنیم و بعد انتهای نوار را چسب می‌زنیم.

کویل چشم: ابتدا یک کویل باز درست می‌کنیم و بعد دو طرف کویل را با انگشت فشار می‌دهیم تا تبدیل به کویل چشم شود.

 

ملیله کاغذی
 

۳
حالا به تعداد کافی برای گل‌برگ‌ها و برگ‌ها کویل چشم درست کنید. و با کمک پنس و چسب گل‌برگ‌ها و برگ‌ها را به ترتیب از کوچک به بزرگ روی کاغذ بچسبانید.


ملیله کاغذی
 

۴
از خلاقیتتان استفاده کنید. می‌توانید طبق عکس با یک روبان برای زیباتر شدن کارتان یک پاپیون درست کنید و به طرح‌ بچسبانید و یا هر ایده‌ دیگری که دارید روی آن اجرا کنید.


ملیله کاغذی
 

۵
می‌توانید از ملیله کاغذی برای ساخت کارت پستال، زیورآلات، تابلوهای هنری و هرگونه وسیله دکوری دیگری استفاده کنید.

ملیله کاغذی




۷۹۱۱
کلیدواژه (keyword): زندگی بهتر,مهارت,هنر ملیله کاغذی,ملیله کاغذی,کوئیلینگ,کاردستی,
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید