عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

کلاسگرام ابزار مدیریت آسان کلاس

کلاسگرام ابزار مدیریت آسان کلاس
معرفی نرم افزار

نام‌گذاری سال ۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «جهش تولید» ما را بر آن داشت تا در مجله رشد فناوری آموزشی صفحات و مطالبی را به این مهم اختصاص دهیم. برای عملی شدن این مهم تصمیم به ایجاد سرفصلی جدید بنام «جهش تولید فناورانه» شد. در این سرفصل به معرفی و تشریح فعالیت‌های شرکت‌ها، مجموعه‌ها و اقدامات تولیدی در عرصه فناوری‌های آموزشی با نگاه ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه و استارت آپ‌ها و برنامه‌های کاربردی داخلی پرداخته می‌شود. امید داریم با این حرکت به‌ قدر سهم و توان مجله در مسیر حمایت از جهش تولید داخلی اقدامی مؤثر برداشته باشیم.

 
 
تیم استارت‌آپی «کلاسگرام» با شعار «مدیریت آسان کلاس درس و مدرسه»، از پاییز سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را برای تولید نرم‌افزاری کاربردی و رایگان برای استفاده در مدرسه‌ها آغاز کرد. در طراحی کلاسگرام سعی شده است مزیت‌های زیر تحقق یابد:
 
 آسان‌تر شدن کار معلم
 
 جذاب شدن کلاس برای دانش‌آموزان
 
 همراهی بیشتر والدین با معلم
 
 آسودگی خاطر مدیر
 
این نرم‌افزار به‌طور تخصصی و به‌ویژه برای استفاده در مهدکودک‌ها، پیش‌دبستان‌ها، ابتدایی و مراکز آموزشی و تربیتی کودکان زیر ۱۳ سال طراحی‌شده است. کلاسگرام  از «دفتر انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش» اعتبارنامه دارد.
 
دسترسی به کلاسگرام و استفاده از آن، هم از طریق وب‌سایت و هم از طریق نرم‌افزار کاربردی امکان‌پذیر است. در واقع کلاسگرام نسخه‌های وب‌، نرم‌افزار کاربردی اندروید و اپلیکیشن ios  دارد.
 
این نرم‌افزار برای استفاده مدیران، معلمان و والدین طراحی شده و استفاده از آن رایگان است.
 
قابلیت‌های نرم‌افزار کلاسگرام را می‌توان در چهار دسته طبقه‌بندی کرد:
 
• ثبت و مستندسازی
 
 گزارش‌گیری و رصد
 
 جعبه‌ابزار مدیریت کلاس درس
 
 ارتباط با والدین
 
این نرم‌افزار امکانات جذاب، ساده و کاربردی متعددی دارد که در ادامه به‌صورت مختصر معرفی می‌شوند:
 
روایت‌ها
این بخش تمامی امکانات اصلی و پراستفاده پیام‌رسان‌های معمول از جمله ارسال و دریافت متن و انواع فایل‌های عکس و فیلم را دارد. از این امکان می‌توان برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌های کلاس و مدرسه به والدین استفاده کرد.

 

کلاسگرام
 
کارها
از این امکان برای تعریف کارها و تکالیف دانش‌آموزان استفاده می‌شود. معلم عنوان و توضیحات هر کار را ارائه و در صورت نیاز لینک وب‌سایت را به آن پیوست می‌کند. همچنین، می‌تواند برای هر کار مهلت انجام تعیین و وضعیت انجام کارها توسط دانش‌آموزان را ثبت کند. از طریق همین بخش، امکان ارسال پاسخ کارهایی که والدین یا دانش‌آموزان فرستاده‌اند نیز وجود دارد.
 
بازخوردها
معلم می‌تواند به‌ازای فعالیت‌ها و رفتارهای خوب و بد دانش‌آموزان در قالب نشان‌هایی نظیر کنجکاو، مشارکت در درس و آفرین، و تذکرهایی مثل تأخیر، خواب‌آلود و تقلب بازخورد بدهد. این بازخوردها را فقط معلم و والدین هر دانش‌آموز می‌توانند ببینند.
 
یادداشت
معلم و والدین می‌توانند از این امکان برای ثبت و آرشیو مشاهده‌های خود از رفتارها و عملکرد دانش‌آموز استفاده کنند.

 

کلاسگرام
کلاسگرام
 
 
گفت‌وگو
در بخش گفت‌وگو امکان ارسال متن، فایل صوتی و انواع دیگر فایل‌ها در قالب گفت‌وگوی فردی بین معلم و مدیر با والدین وجود دارد. همچنین، نظارت مدیر بر گفت‌وگوهای بین معلم و والدین نیز امکان‌پذیر است.
 
کارپوشه
در کارپوشه هر دانش‌آموز تعداد و جزئیات تمام بازخوردها، یادداشت‌ها و کارهای ثبت شده برای وی آرشیو و طبقه‌بندی می‌شوند. کارپوشه هر دانش‌آموز برای مدیر، معلم و والدین آن دانش‌آموز قابل مشاهده است.
 
نمای کلاسی
در صفحه نمای کلاسی ابزارهای کاربردی و جذابی برای استفاده در کلاس درس وجود دارند. ابزارهای این جعبه‌ابزار عبارت‌اند از: زمان‌سنج، انتخاب تصادفی گروه، انتخاب تصادفی دانش‌آموز، نویز سنج، نمایش متن، اشتراک احساسات و گروه‌بندی تصادفی. نمای کلاسی از طریق وب‌سایت کلاسگرام و فقط از طریق سیستم‌عامل ویندوز (رایانه و لپ‌تاپ) قابل‌دسترس است.
 
کلاسگرام
کلاسگرام
 
برای استفاده از کلاسگرام باید مراحل زیر طی شود:
 
 معلمان، والدین و مدیران باید برای خود حساب کاربری ایجاد کنند.
 
 معلم کلاس درس خود را ایجاد و اسامی دانش‌آموزانش را ثبت می‌کند.
 
 معلم از طریق وارد‌کردن شماره تلفن همراه والدین هر دانش‌آموز، آن‌ها را برای عضویت در کلاس دعوت می‌کند. کلاسگرام کد دعوت به کلاس را برای والدین پیامک می‌کند. والدین با واردکردن کد دعوت، عضو کلاس می‌شوند.
 
 مدیر هم مدرسه خود را در کلاسگرام ایجاد می‌کند و معلمان می‌توانند از طریق کد دعوت عضو مدرسه شوند.

 

۱۳۹۳
کلیدواژه (keyword): رشد فناوری آموزشی,جهش تولید فناورانه,
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید