عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

ابزارهای نوین آموزشی Teacherkit

  فایلهای مرتبط
ابزارهای نوین آموزشی Teacherkit
امروزه، به دلیل پیشرفت فناوری آموزشی، ابزارهای جدیدی برای آموزش و یادگیری ابداع شده‌اند که نتایج مثبتی در پی دارند. درحالی‌که وزارت آموزش‌وپرورش به دلیل تعطیلی مدرسه‌ها به‌منظور کنترل ابتلا به ویروس کرونا، پیام‌رسان شاد را برای ارتباط دانش‌آموزان و معلمان به‌عنوان ابزاری آموزشی معرفی کرده‌است که البته نقاط ضعف و قوتی دارد، اما علاوه بر پیام‌رسان‌ها می‌توان از دیگر نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها برای خدمات فرایندهای آموزشی مانند کلاس آنلاین،‌ مدیریت کلاس، آزمون‌های آنلاین، کتاب‌های الکترونیکی مدیریت محتوای الکترونیکی و موارد دیگر استفاده کرد. آشنایی و کار با نرم‌افزارهای آموزشی و مدیریتی کلاس و دانش‌آموز که با استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی انجام می‌گیرد، می‌تواند فرایندهای یادگیری را تسهیل کند. در این مقاله سعی شده است ویژگی‌های ابزارهای نوین و پرکاربرد آموزشی از جمله نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها و سامانه‌ها در کمک به آموزگاران بررسی و معرفی شوند. در این بخش اپلیکیشن محبوب «تیچرکیت»بررسی می‌شود:

1

معرفی و نصب:

Teacherkit نرم‌افزار مدیریتی کلاس و دانش‌آموز است که امکان ثبت فرایندهای آموزشی کلاس را در اختیار کاربران قرار داده‌است و بر اساس آن گزارش مورد نیاز را فراهم می‌کند. استفاده از این اپلیکیشن بسیاری از فرایندهای مدیریت کلاس و ارتباطات لازم برای آموزگار و مدیر را در مستندسازی رفتارها و نمرات دانش‌آموزان تسهیل می‌کند. این اپلیکیشن در نسخه‌های آی‌او‌اس و اندروید موجود است و اکثر سرویس‌های رایج را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این اپلیکیشن، پس از ایجاد کلاس و ثبت‌نام دانش‌آموزان در آن و تهیه‌ی برنامه‌ی سالانه‌ی کلاس و ایجاد درس، می‌توان در هر جلسه از درس، فعالیت‌های دانش‌آموزان، حضور و غیاب،‌ نمرات رفتاری،‌ نمرات درسی،‌ پرسش و پاسخ را ثبت کرد. داشبورد اطلاعاتی دانش‌آموز در هر زمان بر اساس شاخص‌های مختلف قابل گزارش به اولیا یا مدیر است.


ایجاد کلاس: با اجرای نرم‌افزار Teacherkit وارد فهرست کلاس‌ها می‌شویم. در این قسمت با انتخاب + و New class می‌توان یک کلاس جدید ایجاد کرد. در ایجاد کلاس‌ باید فیلدهای عنوان کلاس،کد کلاس،‌ دسته و گروه مربوطه را پر و با یک تصویر از کلاس، پروفایل آن را کامل کنیم.


teacherkit

2

ثبت‌نام اطلاعات دانش‌آموزان:

پـس از انتــخاب کلاس مــی‌توان فهرست دانش‌آموزان ثبت‌شده را مشاهده کرد. برای ثبت‌نام دانش‌آموزان هر کلاس باید فیلدهای ثبت‌نام دانش‌آموز (نام و نام‌خانوادگی، تصویر پروفایل، شماره‌ی موبایل،‌ نشانی منزل، نام والدین و شماره‌ی تماس و ایمیل والدین) کامل شود. برای این کار باید Add new student را انتخاب و فرم را کامل کنید. پس از ثبت فعالیت‌های درسی، با انتخاب هر دانش‌آموز می‌توان به اطلاعات او دسترسی داشت و در صورت لزوم این اطلاعات را به والدین او ارسال یا برای آن‌ها به نمایش درآورد. در زمان ثبت‌نام دانش‌آموز در هر کلاس، می‌توان برای دانش‌آموزانی که ثبت اطلاعات خاصی از آنان لازم است، فیلدی را ثبت کرد؛ مثلاً شاغل بودن دانش‌آموز یا موارد دیگر.


teacherkit


3

ایجاد درس و جدول هفتگی: 

پس از ایجاد هر کلاس و ثبت‌نام دانش‌آموزان می‌توان یک یا چند جلسه‌ی درسی سالانه، بر اساس زمان شروع و پایان جلسات در هر کلاس، تعریف کرد. برای این کار باید کلاس مربوطه را انتخاب کنید. سپس در قسمت جدول زمانی Timetable و سپس با انتخاب Add_lesson، عنوان درس، تاریخ و زمان شروع و پایان آن را مشخص کنید. پس از اختصاص درس به هر کلاس می‌توان برای هر درس و دانش‌آموز فرایندهای آموزشی مربوطه از قبیل نمرات و رفتار را ثبت کرد.


teacherkit

4

در ابتدای شروع درس انتخاب‌شده، حضور و غیاب بر اساس فیلدهای قابل تعریف (حاضر،‌ غایب، تأخیر) به ازای هر دانش‌آموز قابل انجام است. برای این کار در قسمت Attendance این اپلیکیشن،‌ فهرست دانش‌آموزان کلاس قابل مشاهده است که می‌توان حضور و غیاب یا تأخیر او را ثبت کرد. در شکل زیر تعداد حاضران و غایب کلاسC101  و درس Lesson1 و همچنین تأخیر یک دانش‌آموز مشخص است. زمان تأخیر را هم پس از نامه‌ی ورود به کلاس می‌توان ضمیمه و مستند کرد.


teacherkit

5

فعالیت ‌های کلاسی:

در قسمت Behavior می‌توان رفتار دانش‌آموزان اعم از رفتار انضباطی یا فعالیت‌های کلاسی مثل پرسش مرتبط با موضوع درس و نظرات مثبت یا منفی را ثبت کرد.



teacherkit


6

ثبت نمرات:

از دیگر امکانات این اپلیکیشن، ثبت نمرات کلاسی است که در قسمت Gradebook قابل انجام است.‌ در این قسمت، با در اختیار داشتن فهرست دانش‌آموزان کلاس در درس مشخص، که زمان آن هم مشخص است، نمرات کلاسی قابل ثبت است. در شکل روبرو نمرات ثبت‌شده‌ی بعضی از دانش‌آموزان در درس واژه‌پرداز2 قابل مشاهده است.


teacherkit

 

7

امکانات جانبی:

این اپلیکیشن قابلیت‌های دیگری هم دارد. مثلاً می‌توان با نصب ابزار جانبی Random picker، تعداد مشخصی از دانش‌آموزان را به‌صورت تصادفی برای پرسش کلاسی انتخاب کرد. یا برای بررسی وضعیت آموزشی و تربیتی دانش‌آموز، با انتخاب هر دانش‌آموز، داشبورد اطلاعات لازم و مستند شده را در اختیار اولیا یا حتی مدیر مدرسه قرار داد.

در پایان یادآوری می‌شود، امروزه نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های بسیاری برای کمک به آموزش و یادگیری و مدیریت کلاس و دانش‌آموز استفاده می‌شوند و Teacherkit یکی از این ابزارهای نوین است که البته با تأکید بر مدیریت کلاس و رفتارها و فعالیت‌های دانش‌آموز می‌توان علاوه بر کلاس درس، در کنار پیام‌رسان‌هایی مانند شاد، برای مستندسازی فعالیت‌ها از آن‌ها استفاده کرد.


 

پی‌نوشت‌ها

1. Teacherkit

2. Microsoftword

۱۸۴۳
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش ابتدایی,فناوری در کلاس, teacherkit,ابزار نوین آموزشی,
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید