عکس رهبر جدید

لباس موفقیت

  فایلهای مرتبط
لباس موفقیت
تصور اینکه روزی به ایده‌ات جامه عمل بپوشانی و مردم از نتیجه کار تو استفاده کنند، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. اما یکی دیگر از دختران ایرانی ایده‌اش را عملی کرده‌است. عاطفه نادری با طراحی و تولید تن‌پوش‌های ایرانی خود را مشهور کرده‌است.

تصور اینکه روزی به ایده‌ات جامه عمل بپوشانی و مردم از نتیجه کار تو استفاده کنند، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. اما یکی دیگر از دختران ایرانی ایده‌اش را عملی کرده‌است. عاطفه نادری با طراحی و تولید تن‌پوش‌های ایرانی خود را مشهور کرده‌است. استقبال مردم سرزمینمان از این تن‌پوش‌ها هم او را مصمم کرد در این راه ثابت‌قدم بماند.

عاطفه متولد سال ۱۳۷۰، ششمین دخترِ یک خانواده گنبدکاووسی است؛ یک خانواده 9 نفری.



فرفره‌فروشی

در شش‌سالگی با کمک خواهر بزرگ‌ترش در پشت‌بام خانه فرفره درست کردند و به بچه‌های محل فروختند. فروش فرفره‌ها ۳۵ تومان (۳۵۰ ریال) نصیب او کرد. این خاطره اولین کسب ‌وکار عاطفه است.

پس از گذراندن دوره راهنمایی نظام قدیم، با انتخاب رشته گرافیک، وارد هنرستان شد. از آنجا که شش خواهر دیگر هم داشت، تصمیم گرفت با انجام کارهایی کوچک، بخشی از هزینه‌های هنرستانش را بپردازد تا از نظر مالی به خانواده فشار نیاید. عاطفه کارت‌های پستال و تبریک طراحی می‌کرد و به فروشگاه‌های لوازم‌التحریر می‌فروخت. همچنین، در جشنواره‌های زمستانی که به مناسبت آغاز سال نو برپا می‌شد، ظروفی سفالی را که خودش طراحی و رنگ‌آمیزی می‌کرد، برای فروش می‌گذاشت. البته کارهای اداری را هم تجربه کرد، اما این مدل کارها با روحیه پویا و خلاق او سازگار نبودند. در نهایت، پس از پایان دوره هنرستان، در دانشگاه، در رشته طراحی و چاپ پارچه قبول شد. هرچند که عاطفه در اوایل رغبتی به این رشته نداشت و مشتاق بود در رشته گرافیک ادامه ‌تحصیل دهد، اما رشته طراحی و چاپ پارچه مسیر زندگی او را تغییر داد.



خوابگاه

با شرکت در واحدهای عملی دانشگاه، ایده طراحی لباس در ذهنش شکل گرفت. از همان ترم دوم دانشگاه ایده‌پردازی را آغاز کرد و با خواهرش، باران، که در کودکی با هم فرفره می‌فروختند، این بار لباس‌هایی را  دوختندکه عاطفه طراحی می‌کرد. بچه‌های خوابگاه عاطفه مشتری لباس‌های او بودند. از ترم پنجم دانشگاه، کار عاطفه جدی شد. او مصمم بود درس خود را زودتر تمام کند تا وارد بازار کار شود. بالاخره عاطفه در سال ۱۳۹۳ برند پوشاک خود را رسماً راه‌اندازی کرد؛ «تولید تن‌پوش برای بانوان ایرانی».



تن‌پوش‌های اقوام ایرانی

عاطفه برای طراحی تن‌پوش‌هایش از پوشاک محلی ایرانی الهام می‌گیرد. او از نوع پوشش اقوام ترکمن یا سوزن‌دوزی‌های اقوام بلوچ در لباس‌هایش استفاده کرده ‌است. در طراحی اولین مانتوهای پیراهنی به شیوه چاپ دستی‌اش، شعرهای زیبای فارسی را روی مانتوها منتقل کرده است. نتیجه ترکیب خلاقیت و دانش، در کنار علاقه به میهن، تولید تن‌پوش‌هایی منحصربه‌فرد شد؛ شاید منحصربه‌فرد در سراسر جهان.



خانواده سرما‌یه‌گذار

عاطفه برای جذب سرمایه هوشمندانه برنامه‌ریزی کرد. او با سهیم‌کردن دوستان و خانواده در سود فروش محصولاتش، از آن‌ها برای تأمین سرمایه کمک گرفت و از این طریق سرمایه اولیه برند پوشاک خود را فراهم کرد. او به اطرافیانش گفت، شما با پس‌انداز پول در حساب بانکی‌تان سود اندکی دریافت خواهید کرد، اما اگر پول در چرخه مالی یک کار تولیدی قرار بگیرد، سودی چندبرابر به شما خواهد داد.



مغازه به مغازه

اوایل برای فروش تولیداتش به شیوه سنتی عمل کرد. او از تک‌تک مانتوها و پیراهن‌ها عکس گرفت و یک مجله تصویری لباس آماده کرد. مغازه به مغازه می‌گشت و لباس‌ها را به فروشندگان نشان می‌داد تا درباره پذیرفتن کار او تصمیم بگیرند. او کالاهایش را برای فروش به جمعه‌بازار پروانه تهران هم برد، تا اینکه آهسته‌آهسته در این زمینه صاحب‌نام شد.

اکنون عاطفه نادری وب‌سایت فروش اینترنتی مخصوص محصولات خودش را دارد و چندین فروشگاه در سراسر ایران محصولات او را عرضه می‌کنند. در آغاز هر فصل، از پوشاکی که به مناسبت فصل جدید و متناسب با حال و هوا و شرایط آن فصل در ایران، طراحی شده است، رونمایی می‌کند و در پایان همان فصل، لباس‌های مربوط به فصل گذشته را با تخفیف مناسبی به حراج می‌گذارد. ابتکار عاطفه در زمینه فروش محصولات تک‌رنگ و تک‌سایز هم جالب است. او این مانتوها را با قیمتی بسیار کمتر از قیمت اصلی عرضه می‌کند.



تأسیس نمایندگی

عاطفه نادری نمونه یک دختر جوان خودساخته است که برای رسیدن به اهدافش آهسته و پیوسته گام برداشت و در حرکت به ‌سوی هدف، برای ده‌ها نفر ایجاد شغل کرد. او اکنون در آستانه تأسیس نمایندگی‌های مستقل فروش محصولاتش است. برند پوشاک عاطفه نادری به نام خودش است. یکی از  مهم‌ترین زمینه‌های پیشرفت نادری این است که او در شبکه‌‌های هم‌رسانی عکس و ویدئو فعال است.




چگونه برند خود را معرفی کنیم؟

1. انتخاب لوگوی مناسب؛ لوگوی شما باید ساده و گویا باشد و به سرعت فعالیت و محصول شما را توضیح دهد.

2. داشتن لحن؛ در تمام ارتباط‌های نوشتاری و تصویری، لحن یکسانی  داشته‌باشید.

3. تخصیص شعار تبلیغاتی: یک شعار تبلیغاتی کوتاه، محصول شما را به‌یادماندنی‌تر می‌کند.

4. داشتن صداقت: به آنچه وعده می‌دهید پایبند باشید.

عاطفه نادری


۵۱۵
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، کارآفرین، تن‌پوش ایرانی،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید