عکس رهبر جدید

من علی دایی!

  فایلهای مرتبط
من علی دایی!
آشنایی با زندگی، تحصیلات و شغل های معمولی فوتبالیست‌های مشهور

مشهورشدن خیلی لذتبخش است. همه آدمها تو را میشناسند و خیلیها دوست دارند با تو عکس یادگاری بگیرند. خیلیهای دیگر هم، همه کارها و حرفهای تو برایشان الگو میشود. به همین دلیل، مشهوربودن به همان اندازه که کیف میدهد، دردسر هم دارد! مثلاً شما اگر یک فوتبالیست حرفهای باشید که در دورهای آقای گل ملی جهان شده باشد، سخت است که به نوجوانهایی که طرفدارتان هستند و همیشه شما را با لباس ورزشی دیدهاند، توضیح بدهید که درس خواندن چقدر مهم است و فکر کردن به شغلهای معمولی چقدر لازم است.

اصلاً بیایید با زندگی یکی از مشهورترین فوتبالیستهای ایرانی آشنا شویم. کدامتان میداند علی دایی چه درسی در دانشگاه خوانده یا با اولین درآمدش از فوتبال چه کار کرده است؟

 

من چگونه تولیدکننده موفق شدم؟

علی دایی غیر از فوتبال، در هر زمینه دیگری هم که فعالیت کرده، گل کاشته است. او حالا چند شرکت بزرگ، چند فروشگاه و کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی به نام خودش دارد.

«اولین پولی که از فوتبال بازیکردن گرفتم، مربوط به سال 1377 و بازیهای مقدماتی جام جهانی آمریکا بود. آن موقع بهترین بازیکن و آقای گل شدم. با پولهایی که جمع کرده بودم، با شراکت دوستم، مغازهای در خیابان منیریه تهران خریدیم. آنجا نمایندگی پوشاک ورزشی خارجی را داریم و همزمان، تولیدات خودمان با برند دایی را ارائه میکنیم.»

نکته: آقای گل جهان همیشه به فکر بچهها هم بوده و در اردبیل که اهل آنجاست، یک مدرسه کار و دانش ساخته است.

 

من چگونه آقای گل شدم؟

«من یک بازیکن ناشناخته بودم که در شهرمان اردبیل در دفاع راست یک تیم محلی بازی میکردم. یک روز که تیم ما مهاجم نداشت، مربی از من خواست که در خط حمله بازی کنم و اتفاقاً خیلی خوب هم در پست مهاجم بازی کردم. البته لطف خداوند بود که در ادامه چند مربی خوب داشتم تا به کمک آنها استعدادم شکوفا شود و بتوانم رکورد 109 گل ملی را در جهان ثبت کنم.»

نکته: علی دایی بیش از 15 سال به تنهایی صاحب رکورد برترین گلزن دیدارهای ملی بود تا بالاخره کریستیانو رونالدو، کاپیتان تیم ملی پرتغال در مسابقههای یورو 2020، تعداد گلهای ملیاش را به 109 رساند و به علی دایی رسید. بعد از این اتفاق، علی دایی پستی را در «شبکههای اجتماعی» منتشر کرد و به رونالدو به خاطر رسیدن به این رکورد، تبریک گفت. رونالدو هم پست او را استوری کرد و از علی دایی تشکر کرد و او را اسطوره و الهامبخش معرفی کرد. سرانجام رونالدو در سال 2021 و در بازی با تیم ملی پرتغال با ایرلند، 2 گل دیگر به ثمر رساند و به تنهایی «آقای گل ملی» جهان شد.

 

من چگونه آقای مهندس شدم؟

«من غیر از فوتبال، درسخواندن را هم دوست داشتم و سال 1366 در رشته مهندسی عمران دانشگاه شریف پذیرفته شدم. اما به خاطر پیگیری فوتبال، شرایط ثبت نام برایم مهیا نشد. از آنجا که همزمان در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد قبول شده بودم، دو ترم این رشته را خواندم. سال بعد دوباره در کنکور شرکت کردم و در رشته مهندسی متالورژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شدم. بعدها هم چون خیلی جدی ورزش حرفهای را ادامه میدادم، برای کارشناسی ارشد، رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد را انتخاب کردم.»

نکته: علی دایی برای ادامه تحصیل مثل خیلی از دانشجوها، از خانه پدری در شهرستان به تهران آمد و به تنهایی موفق شد هم درسش را بخواند هم به ورزش مورد علاقهاش به صورت حرفهای و باشگاهی ادامه بدهد تا به تیم ملی برسد.

 

برخی از شغلهای غیرفوتبالی فوتبالیستهای ایرانی

علیرضا منصوریان: رستورانداری را انتخاب کرد.

سیدجلال حسینی: یک کلینیک دندانپزشکی دارد.

علیرضا بیرانوند: دامپروری دارد.

جواد نکونام: مدرسه فوتبال دارد و یک فروشگاه.

ستار همدانی: تولیدکننده مواد لبنی است.

حسین ماهینی: کافه دارد.

پژمان منتظری: در تلویزیون و سینما بازیگری میکند.

رضا عنایتی: تولیدی لباس دارد.

فرزاد مجیدی: کلینیک بهداشت پوست و مو و زیبایی دارد.

علی کریمی: شرکت ساختمانسازی دارد.

مهدی طارمی: کافه دارد.

سردار آزمون: یک آژانس مسافرتی دارد.

وحید طالبلو: شرکت ساختوساز ساختمان دارد.

افشین پیروانی: یک رستوران دارد.

حمید استیلی: شرکت ساختمانی دارد.

کریم باقری: شرکت صادراتی دارد.

مسعود شجاعی: فروشگاه لباس دارد.

۱۳۹۴
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان، گزارش،علی دایی،فوتبالیست های مشهور،فوتبال،مشهور شدن،آقای گل ملی،فوتبالیست های ایرانی،زندگینامه علی دایی،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید