عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

لوبیای سحرآمیز

  فایلهای مرتبط
لوبیای سحرآمیز
بعضی از کسب و کارها برای همه افراد کم‌هزینه نیستند، ولی برای افرادی که امکانات و شرایط ویژه آن کار را دارند، به سرمایه چندانی نیاز ندارند و سود زیادی نصیب کارآفرین می‌کنند.

بعضی از کسب و کارها برای همه افراد کمهزینه نیستند، ولی برای افرادی که امکانات و شرایط ویژه آن کار را دارند، به سرمایه چندانی نیاز ندارند و سود زیادی نصیب کارآفرین میکنند. از جمله این کسب و کارها کشاورزی است که اگر فرزند خاک و مزرعه و آب باشی، به راحتی میتوانی دست به کار شوی. شاید بسیاری از جوانان روستا به دنبال فرصتهای بهتری در مناطق شهری هستند و فکر میکنند کار کشاورزی زحمت زیاد و بازدهی کمی دارد! در حالیکه کشاورزی میتواند یک منبع سودآور و مطمئن باشد. یکی از سادهترین کارهای کشاورزی، کاشت و پرورش سبزیهای «زیستی» است که سود فراوانی دارد. گرایش امروز مردم به مصرف محصولات زیستی، فرصت مناسبی برای سودآوری از این نوع کشاورزی را ایجاد کرده است.

 

چرا محصولات زیستی(ارگانیک)؟

امروزه بسیاری از مردم به سلامت خود اهمیت زیادی میدهند و در مورد تغذیه سالم آگاهتر از قبل شدهاند و به خرید محصولات زیستی تمایل دارند. به همین دلیل، احداث مزرعههای کشت زیستی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است و صاحبان این کسبوکارها نیز درآمد مناسب و خوبی دارند.

 

تجهیزات و مواد مورد نیاز

همه تجهیزات لازم برای کاشت، داشت و برداشت، از جمله بیل، بیلچه و شنکش، کمپوست خاک زیستی و بذرهای زیستی و وسایل لازم برای زهکشی.

 

نکته: فرض بر این است که وسایل اولیه کشاورزی فراهم است.

 

آیا بدون مالکیت زمین هم میتوان این کار را شروع کرد؟

اگر در منطقه شما آب و نور کافی وجود دارد، حتی در خانه و یک باغچه کوچک هم میتوانید آغاز به کار کنید. امروزه خیلی از مردم تمایل دارند گلدانهایی را که در آنها سبزی کاشته شده است، بخرند و در خانه نگه دارند تا هر وقت لازم شد از سبزیهای کاملاً تازه استفاده کنند. شما میتوانید در گلدانهای کوچک و بزرگ سبزی بکارید و پس از بهبار نشستن، آنها را بفروشید. حتی کسانی هم که مزرعه دارند، میتوانند علاوه بر کاشت در زمینشان، گلدانهای سبزی را هم آماده و برای فروش عرضه کنند.

 

نکته: البته زمینهایی نیز برای اجاره وجود دارند. واضح است، اجاره زمین سرمایه اولیه مورد نیاز را بسیار بالا میبرد.

 

میزان بازدهی: زیاد است. هر چه تعداد و حجم سبزیهای پرورش دادهشده، زمین و سرمایه اولیه شما بیشتر باشد، به همان میزان درآمد شما هم بالاتر میرود.

 

منطقه مناسب: مزرعه سبزی به مقدار زیادی نور خورشید و آب نیاز دارد. بنابراین، هرجا نور و آب کافی داشته باشد، مناسب احداث مزرعه سبزیهای زیستی است. البته لازم است مزرعه حتماً به منبع آب نزدیک باشد.

 

میزان بازدهی: میگویند هر 1000 متر مربع زمین، 162 میلیون تومان در سال سود میدهد. یعنی بیش از 40 درصد بازدهی دارد.

 

میزان تجربه: آشنایی با مهارتهای اولیه کارهای کشاورزی و گذراندن دورههای مربوط به پرورش محصولات زیستی لازم است. همینطور آگاهی از شیوههای بازاریابی برای فروش محصولات به کار میآید.

 

مجوز: از وزارت جهاد کشاورزی میتوان مجوز کار گرفت.

 

محصولات را کجا بفروشید؟

در شبکههای اجتماعی محصولات زیستی خود را تبلیغ کنید و بفروشید.

محصول خود را بهطور مستقیم در کنار جاده و بازارهای محلی محصولات کشاورزی بفروشید.

سری به رستورانهای محل زندگی خود بزنید و با هزینه کمتر از دیگران، مواد مورد نیاز آنها را تأمین کنید.

سوپر مارکتها هم میتوانند مکان خوبی برای فروش محصولات بستهبندی شما باشند.

در شبکههای اجتماعی از مردم بخواهید سری به باغچه شما بزنند و محصولات را بهطورمستقیم از سر زمین بخرند.

 

توصیه

کاشت، داشت و برداشت. هر کدام از این سه مرحله در کشاورزی، در کل کار اهمیت یکسان دارد. بنابراین، با حوصله باش. از کار زیاد نترس تا برنده شوی.

۷۳۶
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، مشاغل نوین
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید