عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

آموزگاران چه می‌گویند

  فایلهای مرتبط
آموزگاران چه می‌گویند
با اینکه چندماهی از رمزینه‌دارشدن کتاب‌های درسی می‌گذرد، هنوز هم بسیاری از آموزگاران و دانش‌آموزان یا از وجود چنین امکانی مطلع نیستند، یا به نظرشان این رمزینه‌ها به اصلاح و بازبینی نیاز دارند، و یا به دلایل دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنند.

با اینکه چندماهی از رمزینهدارشدن کتابهای درسی میگذرد، هنوز هم بسیاری از آموزگاران و دانشآموزان یا از وجود چنین امکانی مطلع نیستند، یا به نظرشان این رمزینهها به اصلاح و بازبینی نیاز دارند، و یا به دلایل دیگر از آنها استفاده  نمیکنند.

در طول این مدت، گروهی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و تعدادی از آموزگاران همراه مجله با ما تماس گرفتهاند و انتقادها و پیشنهادهایی در این باره داشته‌‌اند، از جمله اینکه مخاطبان را از وجود این رمزینهها در کتابهای درسی مطلع کنیم. در مقاله قبلی به این موضوع پرداختیم. حال نظرات آموزگاران را در این باره میآوریم. اگر شما هم سخنی یا نکتهای دربارهی کتاب درسی و دورهی ابتدایی دارید، با این نشانی با ما مرتبط شوید:ebtedayi@roshdmag.ir

 

سعیده کریمی؛ آموزگار پایهی چهارم ابتدایی؛ تهران

با توجه به سطح توقع خانوادهها، اگر معلم فیلمهای موجود در آن فضا را استفاده کند و یا آنها را در گروه کلاسی خود قرار دهد، به حساب کمکاری او گذاشته میشود. بنابراین من از محتواهای خودم استفاده میکنم. از دید من رمزینههای پاسخسریع در زمان آموزش حضوری کاربردیترند تا دانشآموزان در منزل از آنها استفاده کنند.

 

 

لیلا صمدی؛ آموزگار پایهی دوم ابتدایی؛ تهران

در کل کار ارزشمندی است و باید آن را به فال نیک گرفت، اما زمانی کاربردی است که برای هر درس و هر مبحث درسی، رمزینهی پاسخ سریع مربوط به همان درس موجود باشد. بهتر است تنوعی از محتواها داشته باشیم؛  بازی، فیلم و پادکست. مثلاً در درس قرآن که شامل روخوانی، پیام قرآنی، تصویرخوانی، داستانسازی و لوحههای بخشخوانی است، تنها قرائت سورهها توسط دو قاری گذاشته شده است. رمزینههای پاسخسریع بیشتر مناسب دانشآموزانی هستند که معلمان آنها امکان تولید محتوا ندارند. آن معلم برای توضیح بیشتر میتواند دانشآموزان را به توجه به رمزینهها تشویق کند.

 

فرخ شیخبابایی؛ آموزگار پایهی دوم ابتدایی؛ تهران

بعضی از دانشآموزان و اولیا از کاربرد این روش اطلاع ندارند. پیشنهاد من این است که قبل از انجام این کار، تبلیغی برای استفاده از آن انجام شود. البته ضعیفبودن اینترنت در کاهش استفاده از آن مؤثر است.

 

 

سهیلا طاهری؛ سرگروه آموزشی؛ ایلام

در تابستان که دورهی آموزشی کشوری داشتیم، اداره رمزینههای پاسخسریع را به ما معرفی کرد. راستش دانشآموزان به دیدن کلیپها علاقه نشان نمیدهند، زیرا از آموزش مجازی خسته شدهاند. گاهی به کلیپی که خودم در گروه کلاس میگذارم و از آن پرسش و پاسخ داریم هم توجه ندارند! شاید هم به دلیل ضعف اینترنت و قطع و وصل مدام آن است.

 

 

فاطمهالسادات حسینی؛ آموزگار پایهی سوم ابتدایی؛ تهران

من با این رمزینهها کاملاً آشنا هستم. خوشبختانه در برنامهی شاد، هم به دانشآموزان و هم آموزگاران، دربارهی آنها اطلاعرسانی شده است. البته دانشآموزان خیلی از آموزگاران جلوتر هستند و گاهی برای خیلی از درسها آنها به ما آدرس میدهند که کجا فیلم و پادکست ببینیم. یک پیشنهاد دارم. بهتر است در فضای شاد امکانی وجود داشته باشد تا بتوانیم فیلمهای آموزشی را در فضاهای دیگر به اشتراک بگذاریم.

 

 

مریم سرلکیان؛ آموزگار پایهی دوم ابتدایی؛ اصفهان

این کار موفقیت بزرگی در ارائهی خدمات به دانشآموزان است؛ بهخصوص آنهایی که معلمشان در فضای شاد کارایی لازم را ندارد. تعداد محدودی از رمزینهها هم نمایش داده نمیشوند و در بعضی موارد، روشها تا حدودی با روش معلم تفاوت دارند.

 

 

اقدس سادات عطارد؛ آموزگار ابتدایی؛ شهرری

وجود این کدها از اتلاف وقت جلوگیری میکند.  همچنین، میتواند بهعنوان پیشمطالعه استفاده شود. اگر دانشآموزی به هر دلیل نتواند از کلاس مجازی استفاده کند، میتواند از آموزش این کلیپها بهره ببرد. متأسفانه اطلاعات فصلهای آخر کتاب بارگذاری نشدهاند و در دسترس نیستند.

 

 

آزیتاسادات طباطبایی؛ آموزگار پایهی چهارم ابتدایی؛ دماوند

من از اخبار صدا و سیما از وجود این نرمافزار باخبر شدم، ولی از آن استفاده نکردم. یک روز که برای درس علوم به دنبال فیلم آموزشی بودم، چند تا از آنها را برای دانشآموزانم در گروه قرار دادم. حتی به پسرم آموزش دادم در مواردی که به اشکال درسی بر میخورد، از این رمزینههای پاسخسریع کمک بگیرد.

 

 

لیلا فتحی؛ آموزگار پایهی سوم ابتدایی؛ تهران

من آشنا هستم، اما بسیاری از جمعیت گروه هدف از وجود آنها خبر ندارند. دیگر اینکه، محتواها به تکمیل و کیفیتبخشی بیشتر نیاز دارند. در برخی موارد رمزینه خالی است و محتوای آموزشی مربوط به آن بارگذاری نشده است.

 

 

زهره گلزار؛ آموزگار پایهی چهارم ابتدایی؛ قم

تولید محتوای جدید با رویکرد نوین و جذاب در کنار متن درسی، به درک عمیقتر موضوع درسی کمک میکند. در تعامل با همکاران متوجه شدیم کتابهای اصلی پایهی چهارم، مثل ریاضی و فارسی، این قابلیت مهم را ندارند. مهمتر اینکه فیلم مربوط به بحث کلی فصل نگاهی اجمالی دارد. بنابراین، نکات مهم درسی باقی خواهند ماند. رمزینههای کتابهای قرآن هم فقط روخوانی درسها نباشند و قاعدهها و قوانین گفته شوند. در واقع رمزینه باید قابلیت یک معلم مرجع و کامل را در بربگیرد.

 

 

ناهید امینی؛ آموزگار ابتدایی؛ البرز

معلمان بهندرت آنها را دیدهاند و به کار میبرند. بهتر است از صدا و سیما اطلاعرسانی شود. گاهی همکاران و دانشآموزان از رمزینهها توقع حل تمرینهای کتاب را دارند و وقتی متوجه میشوند فقط توضیح درس است، حاضر به استفاده نمیشوند.

 

 

شهین صامتیزاده؛ آموزگار پایهی اول ابتدایی؛ شهرری

از ابتدای سال متوجه رمزینهها شدم، ولی فقط در کتابهای علوم و قرآن وجود دارند و در همهی کتابها نیستند. در پایهی پنجم، به جز فارسی، در همهی کتابها وجود دارند. بیشتر والدین از آنها بیاطلاع هستند. البته حجم فیلمها هم بالاست و در برخی گوشیها امکان ذخیرهشان نیست.

 

۳۷۴
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش ابتدایی، چالش ماه،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید