عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

پویانمایی‌ها و فیلم‌ها

  فایلهای مرتبط
پویانمایی‌ها و فیلم‌ها

سلام بچّهها. یک سؤال مهم!

وقتی پدر و مادر شما دارند فیلم، سریال یا برنامهای را تماشا میکنند، شما هم کنار آنها مینشینید و هر چیزی را که پخش میشود میبینید؟ سؤالم این است که شما چطور یک فیلم، سریال یا پویانمایی را برای دیدن انتخاب میکنید؟

هرفیلمی که بزرگترها آن را میبینند، یا دوستانتان پیشنهاد میدهند، تماشا میکنید؟

خُب، بعضی از فیلمها ترسناک هستند. خیلی ترسناک! به نظرتان ما باید این نوع فیلمها را ببینیم؟

اگر این فیلمها را ببینیم و دیدن آنها باعث شود از خیلی چیزها بترسیم چطور؟

مثلاً ممکن است فیلمی دربارهی آدمخوارها ببینیم و بعد مدام فکر کنیم همهجا آدمخوار هست. یا ممکن است با دیدن فیلمهای ترسناک از تاریکی بترسیم و جرئت نکنیم موقع خواب چراغها را خاموش کنیم. حتّی شاید دیگر جرئت نکنیم در خانه تنها بمانیم.

 

اینها همه مشکلاتی هستند که با دیدن فیلم یا سریالی ترسناک ممکن است برایمان پیش بیایند. قبول دارید؟میتوانید بنویسید با دیدن فیلمهای ترسناک چه مشکلات دیگری برایمان پیش میآید؟

 

بچّهها در مورد فیلمهای خیلی خشن چه نظری دارید؟ این فیلمها حتّی برای بزرگترها هم مناسب نیستند. آنها هم ممکن است بعد از دیدن این نوع فیلمها خواب بد ببینند. یا ممکن است فکر کنند قاتلان و خلافکاران روزی به سراغ آنها هم میآیند و اینطوری همیشه در ترس و وحشتاند. فیلمهایی که خیلی غمگین هستند هم میتوانند تأثیر منفی زیادی روی ما داشته باشند.

 

به نظر شما، با دیدن این سبک فیلمها چه مشکلات دیگری برایمان به وجود میآیند؟

این مشکلات را بنویس:

 

پویانمایی‌‌ها، برنامههای تلویزیونی، بازیها، آهنگها، کتابها و همهی چیزهایی که از رسانهها به ما منتقل میشوند، روی ما تأثیر میگذارند. یک آهنگ یا یک فیلم غمگین ممکن است ساعتها ما را غمگین کند، در صورتی که شاید واقعاً موضوعی برای غصّهخوردن نداشته باشیم. یک فیلم خشن ممکن است ما را حسابی عصبی کند. وقتی هم عصبی میشویم، با اطرافیان خود بد رفتار میکنیم و این اصلاً درست نیست.

 

پس ما باید در انتخاب فیلم و مجموعههای تلویزیونی و ویدیویی و پویانماییها خیلیخیلی دقّت کنیم. شما موافقید؟

 

البتّه فیلمها و پویانمایی‌‌های مفیدی هم ساخته شدهاند. از نظر شما چه فیلمها و پویانمایی‌‌هایی مفید هستند؟ به نظر من، آنهایی مفیدند که به ما کمک کنند خوب زندگی کنیم و انسانهای بهتری باشیم. اینطوری، خدا از ما راضی است و دیگران هم از وجود ما آسیب نمیبینند. تماشای فیلمها یا  پویانمایی‌‌هایی که از روی داستان‌‌هایی مثل کلیله و دمنه یا بر اساس شاهنامه ساخته شدهاند یا درمورد شخصیتهای بزرگ دینی و ملّی هستند، بسیار آموزنده و لذّتبخش است.

 

شما تا به حال از این نوع فیلمها و پویانماییها دیدهاید؟

میتوانید نام سه مورد از آنها را اینجا بنویسید؟

 

بچّهها دقّت کنید هر چیزی که میخوانیم یا تماشا میکنیم روی ما تأثیر دارد. مثلاً بعضی از پویانمایی‌‌ها خیلی تخیلی هستند. باید حواسمان باشد این پویانماییها با زندگی واقعی خیلی تفاوت دارند. ما نباید با دیدن آنها از واقعیتهای زندگی دور شویم. مثلاً  شخصیتهای آنها را طوری نشان میدهند که انگار در زندگیشان هیچ سختی و رنجی ندارند، زیادی شادند یا زندگی رؤیایی دارند! در این پویانمایی‌‌ها هیچ بچّهای تکلیف مدرسهای ندارد که بنویسد! یا با صبح زود از خواب بیدارشدن مشکلی ندارد! یا اینکه پدر و مادرش لازم نیست سر کار بروند و کار کنند! اصلاً توی این پویانمایی‌‌ها گاهی بچّهها با پدر و مادرشان زندگی نمیکنند یا اینکه کارهای عجیب و غریبی انجام میدهند که در دنیای واقعی امکانپذیر نیست.

 

حالا من میخواهم دو تا وبگاه به شما معرفی کنم. که در انتخاب فیلم و پویانمایی به ما کمک میکنند. اطّلاعات خوبی هم در مورد آنها به ما میدهند.

 

اسم یکی از این وبگاهها «چیخوبه» است. این هم نشانی آن:

Chikhoobeh.com

اسم وبگاه بعدی «کدومو» است. نشانیاش هم اینجاست:

Kodoum.ir

۱۸۶
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز، برخط‌ها، فضای مجازی، پویانمایی‌ها و فیلم‌ها، عقیله شهرستانی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید