عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

خلیج زیبای فارس

  فایلهای مرتبط
خلیج زیبای فارس

گوش کن!

با دقّت گوش کن!

وقتـی هوهوی باد، آواز زیبای مـرغ‌های دریایی و صدای دلنشین موج‌های دریا، با هم به گوش می‌رسند، آرامشی وصف‌ناشدنی به وجود می‌آورند!

نگاه کن!

با دقّت نگاه کن!

وقتی آسمان آبی، اقیانوس بی‌همتا و گونه‌های گیاهان و جانوران را می‌بینیم، حسّ حیرت و شگفتی به انسان دست می‌دهد!

لمس کن!

با دست‌ها و پاهایت شن‌های نـرم و آب‌های شـور و زلال و پاکیـزه‌ی اینجا را لمـس کن و از خلـقت‌های بی‌نظیر خداوند لذّت ببر.

اینجا خلیج فارس است؛ همه‌چیز این منطقه جذّاب است؛ از صد و پنجاه گونه ماهی تا خاک‌های رنگی و ساحل‌های رنگین‌کمانی‌اش؛ از هوای مطبوعش تا سوغات‌هایش که در هر جایی پیدا نمی‌شوند؛ از جنگل‌های حرّای1 آن که درون آب قرار گرفته‌اند تا جزیره‌های کوچک و بزرگ و زیبا و دیدنی‌اش؛ همگی در یک منطقه جمع شده‌اند و نام خلیج فارس را تا همیشه زنده نگه خواهند داشت.

امّا خیال نکن خلیج فارس فقط به خاطر زیبایی‌هایش مشهور شده است. این منطقه از نظر اقتصادی هم رقیب ندارد، چون بیشترین و بهترین منابع نفت و گاز جهان در این منطقه قرار دارد.

این منطقه برای کشورهای دیگر هم اهمّیت زیادی داشته است. مثلاً سال‌ها قبل، کشورهای انگلیس، پرتغال و هلند هم کشتی‌هایشان را به این منطقه آورده‌اند تا بتوانند از قدرتشان در این منطقه استفاده کنند.

شاید نام تنگه‌ی هرمز را شنیده باشی؛ تنگه‌ای که مهم‌ترین بخش خلیج‌فارس است و مدیریت و حفظ آرامش آن در دست فرزندان جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

خلیج فارس قهرمانانی چون رئیسعلی دلواری و شهید نادر مهدوی را به خود دیده است؛ کسانی که با خون پاک خود، نام «فارس» را برای همیشه زیبایی‌بخش نام این خلیج کردند.

 

جنگل حَرا: حرا نام درختی 3 تا 6 متری با برگ های سبز است. جنگل های حرا  بر دریا و آب های شور قرار دارند.

 

 


۱۳۱
کلیدواژه (keyword): رشد نوآموز، من کشورم را دوست دارم، خلیج زیبای فارس،خلیج فارس،مرضیه افضل زاده
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید