عکس رهبر جدید

هنر امیدواری

  فایلهای مرتبط
هنر امیدواری

سلام، سلامی گرم و تازه بعد از سه ماه دوری از شما خوبان. در همین اول کار،  فرا رسیدن سال تحصیلی، بهار علم و دانش، و آغاز دوره متوسطه را به هفتمی‌های عزیز، به هشتمی‌های باتجربه و به نهمی‌های بزرگ تبریک می‌گویم و از خدای مهربان سالی پر از خبرهای خوب، اردوهای بامزه، و دوستان بامعرفت و بامرام و معلمان مهربان خواهانم.

مدتی پیش درباره موضوع «امید» مطلبی می‌خواندم و خیلی چیزها یاد گرفتم. در اولین یادداشت دوست دارم چند نکته از آن مطالب را با شما در میان بگذارم:

راستش فکر نمی‌کنم اهمیت نقش امید در زندگی بر کسی پوشیده باشد. یکى از سازوکارهاى حیات و زندگى «امیدوارى» است. از نظر دین اسلام، امید تحفه الهى است که چرخ زندگى را به گردش وامى‌دارد و موتور تلاش و انگیزه را پرشتاب می‌کند. اگر روزى امید از انسان گرفته شود، دوران خمودگى و ایستایى او فرا می‌رسد.

پیامبر مهربانی، حضرت محمد(ص) می‌فرمایند: «امید و آرزو رحمت برای امت من است.»1 امیدوار‌بودن هنرى است که باید همگان، به‌خصوص نسل پویاى نوجوان، آن را فرا گیرد. بنابراین همه ما در زندگی باید با توکل به خداوند و برنامه‌ریزی دقیق امیدوارانه زندگی کنیم. یادمان باشد میوه شیرین و گوارای درخت امید آن‌گاه به بار می‌نشیند که با تلاش و فعالیت آبیاری شده باشد.

امام علی(علیه‌السلام) درباره امید فرموده‌اند: «از کسانی مباش که بدون عمل به آخرت امیدوار است.»2 آری دانش‌آموزی که بدون تلاش وکوشش فراوان در انتظار کسب موفقیت‌های بزرگ به سر می‌برد، درحقیقت به خیال‌پردازی افراطی روی آورده است. پس خوب است بدانیم امـید با خیال‌پردازی و خوش‌خیالی فرق دارد. سال پرامیدی پیش رویتان باد!

 

1. بحارالانوار، ج 74، ص 173، باب7.

2. نهج البلاغه،حکمت 142.


۹۹۵۱۶
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان، یادداشت سردبیر، هنر امیدواری، علی اصغر جعفریان
میثم
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
0
8
23

بهترین معلم ها آقای مقدم . حسینی . کیانی .

فاطمه
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
5
8
17

عالی

تینا مددی
۱۴۰۲/۱۰/۰۶
0
44
76

عالی بود

محمدامین هلالی نسب
۱۴۰۲/۱۰/۰۳
5
33
42

خیلی عالی

asfndyaryamyrmhmd977@gmail.com
۱۴۰۲/۱۰/۰۳
4
29
36

خیلی سایت خیلی خوبی هست


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید