ویژهنامه پایه دهم متوسطه با عناوین زیر منتشر شد:
یادداشت سردبیر
• جهان و هر آنچه در آن است، آموختنی است/ دکتر محمود امانی تهرانی
بخش اول: کلیات
• برنامههای
درسی جدید ناظر بر نیازهای کشور (گفتوگو با رئیس سازمان پژوهش و
برنامهریزی آموزشی درخصوص برنامههای درسی جدید در پایه دهم)/ علیاکبر
روشندل
• چگونگی تأمین معلمان پایه دهم (گفتوگو با مهندس علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش)/ نصرالله دادار
• فرایند تدوین و اجرای سند تحول/ آمنه احمدی
• نگاهی به برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران/ دکتر سیدامیر رون
• نیم نگاهی به دوره دوم متوسطه به مناسبت آغاز پایه دهم در سال تحصیلی جدید/ کوروش امیرینیا
• سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی (طلایی زواره از سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی میگوید)/ علیاکبر روشندل
• سامانه فروش و پخش مدرسه (گفتوگو با سیداحمد حسینی، مدیرعامل انتشارت مدرسه)/ محمدحسین دیزجی
• ویرایش کتاب درسی، ضرورتها و بایستهها/ افسانه حجتی طباطبائی
• فارسی به مثابه زبان علم؛ آری یا نه؟/ دکتر محمود امانیطهرانی
بخش دوم: برنامههای درسی و دروس جدید
• فرایند تولید کتابهای درسی پایه دهم/ کوروش امیرینیا
• یک اثر یک گام به آینده (مدیریت نوین طرح اعتبارسنجی برخط محتوای کتابهای درسی جدیدالتألیف پایه دهم)/ مهندس محسن باهو
• معرفی شناسنامه کتابهای درسی پایه دهم/ علیاکبر روشندل
• سواد رسانهای واجبتر از نان شب/ سیدغلامرضا فلسفی
• زندگی واقعی در محتوای برنامههای درسی پایه دهم/ دکتر محمود معافی
بخش سوم: علم و هنر یاددهی ـ یادگیری
• به سوی تحول کلاس درس/ دکتر محمود امانیطهرانی
• تحول در فرهنگ آموزش با درس پژوهی/ دکتر ابوالفضل بختیاری
• مهارتهای مورد نیاز دانشآموزان در قرن 21/ دکتر زهره عابدی کرجیبان
• معرفی کتاب/ سیدغلامرضا فلسفی
• وبگاههایی با دورههای آموزشی برخط/ عمار خدری، محمدجواد منصورزاده
• فیلمی نو برای افزایش تعامل با فراگیر/ وحید گلستان
• تولید فیلم آموزشی؛ چرا؟/ رضا ضیائیدوست
• آموزش ساده و سریع گرافیک اطلاعرسان و آموزش/ دکتر مریم سلیمی
• فصلنامههای رشد در بستر تحول (نگاهی به نقش و کارکرد مجلات رشد تخصصی در دوره متوسطه جدید)/ جعفر ربانی
• کلاس معکوس در فیزیک 1 پایه دهم/ دکتر اشرفالسادات شکرباغانی
• نهضت یادگیری در کلاس و مدرسه/ زری آقاجانی، مجید پروانه شندی
• آموزش محیط زیست در پایه دهم/ محمد کرامالدینی
• آموزش معلمان/ مهدی رضائی
بخش چهارم: برنامه ویژه مدرسه
• 25 پرسش و پاسخ درباره برنامه ویژه مدرسه/ دکتر محمود امانی طهرانی
• توصیههای لازم به مدیران مدارس (در خصوص اجرای درست برنامهها به منظور تحقق یافتن اهداف پیشبینی شده)/ کوروش امیرینیا
• مدیران مثبت اندیش، راهبران تحول!/ دکتر حیدر تورانی
• طرح تعالی مدیریت مدرسه، بهبود مستمر فرایندها/ دکتر نیره شاهمحمدی
• حجم کتابهای درسی به سوی تحول کلاس درس/ دکتر محمود امانی طهرانی