عکس رهبر جدید
۸ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۵۰
عکاسی در سفر
فصل‌نامه «رشد آموزش هنر» در مقاله‌ای به موضوع عکاسی در سفر پرداخته است

نویسنده، در این مقاله به توصیه‌هایی درباره عکاسی در سفر پرداخته است. برخی از این توصیه‌ها عبارت‌اند از:

ـ مسیر عکاسی خود را صرفاً در محیط‌های آشنا که همه گردشگران می‌شناسند قرار ندهید. کمی دورتر بروید و از مناظر بدیعی که روح آن محل را نمایان می‌کنند عکاسی کنید. اگر جست‌وجو کنید حتماً چیزهای جدیدی کشف می‌کنید.


ـ گاهی نشان دادن جزئی کوچک از یک محیط، چنان گویا و توصیف‌کننده است که می‌تواند به اندازة یک منظره با جزئیات فراوان حرف برای گفتن داشته باشد. آن‌ها اغلب جالب‌تر و چشمگیرتر از مناظر شلوغ و پر از جزئیات‌اند.


ـ شاید کار سختی باشد که اسیر کلیشه‌ها نشوید؛ زیرا آنان در هر گوشه محیط‌های معروف خود را به رخ می‌کشند. اگر چه می‌توانید در شروع کارتان از همة آنچه دربارة آن شنیده‌اید عکاسی کنید و سپس، روی خلق تصاویر ویژه‌تر متمرکز شوید.


ـ موفق‌ترین عکس‌هایی که از مناظر تهیه می‌شوند، عکس‌هایی هستند با حال و هوای خاص؛ نظیر تصاویر دریاچه‌ها در هنگام غروب یا طلوع به‌ویژه در نورهای گرم یا سرد، و انعکاس‌ها، پس به دنبال تسخیر حال و هوای هر تصویر باشید.


ـ از امتحان زوایای دید جدید واهمه‌ای نداشته باشید. به دلایل متفاوتی، ممکن است لازم باشد که عکس‌های معمولی و عادی از سوژه تهیه کنید اما پس از آن به دنبال زوایای جدید نو و مبتکرانه باشید و ... .

 

نویسنده: مهسا قبایی

* برای دریافت فایل PDF این مقاله کلیک کنید.

منبع: فصل‌نامه رشد آموزش هنر، شماره 48، بهار 1396
تعداد بازدید : ۱,۶۴۹
کد خبر : ۲,۶۱۱
ناشناس
۱۳۹۶/۰۵/۱۲
5
0
0


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید