عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.
«پتی اسمیت هیل»، مبتکر نهضت اصلاح کودکستان‌ها
منبع: فصل‌نامه‌ی «رشد آموزش پیش‌دبستانی»، بهار 1390

فصل‌نامه‌ی رشد آموزش پیش‌دبستانی در جدیدترین شماره‌ی خود، با ارائه‌ی مقاله‌ای، «پتی اسمیت هیل»، مبتکر نهضت اصلاح کودکستان‌ها را معرفی کرده است.

در این مقاله که به کوشش خانم دکتر فرخنده مفیدی تهیه شده، آمده است:
پتی اسمیت هیل (1946-1868)، فارغ‌التحصیل دانشکده‌ی تربیت معلم «دانشگاه کلمبیا»، یکی از نوآوران برجسته‌ی زمان خود و نیز یکی از رهبران توانای جنبش تعلیم و تربیت پیشرفته است. او بود که شعر معروف و جهانی «تولدت مبارک» را نوشت و انجمن آموزش و پرورش دوران اولیه (مهدکودک) را که امروزه با عنوان «انجمن ملی آموزش و پرورش خردسال» (NAEYC) شهرت یافته است، تأسیس کرد.
این خانم خلاق، ابتدا به شیوه‌ی فردریک فروبل آلمانی و پدر کودکستان و روش سنتی وی تعلیم یافت. سپس با جی‌استانلی هال که پدر مشاهده‌ی علمی کودک لقب گرفته است، همکاری نزدیکی پیدا کرد. چندی نیز در کنار جان دیویی (آغازگر روش فعال) به کار مشغول شد. او طرف‌دار انتخاب آزادانه و برنامه‌ی درسی تلفیقی و مرتبط، در زمینه‌ی آموزش کودکان بود. هم‌چنین، کارهای فردریک فروبل را در زمینه‌ی «فعالیت‌های ماهیچه‌ای و ظریف» گسترش داد.
پتی اسمیت هیل معتقد بود که باید کلاس‌های کودکستانی و کلاس‌های اول با یکدیگر تلفیق شوند تا هر دو گروه بتوانند قبل از ورود به دبستان و دوره‌های آموزشی رسمی‌تر و آموزش‌های آکادمیک، فعالیت‌های خلاق و مستقلانه‌ای را تجربه کنند. او به تلفیق و پیوند چند فلسفه‌ی آموزشی کمک کرد. عقاید و باورهایش تاکنون توانسته‌اند نقطه‌ی عطفی در فعالیت‌ها و تجارب آموزشی کودکستان‌های آمریکایی و دیگر کشورها به‌وجود آورند. تأسیس مدارس آزمایشگاهی یا «Laboratory Schools» در کالج معلمان کلمبیا در سال 1921 به همت وی صورت گرفت. اندیشه‌ی تربیت‌معلم نیز که توسط او مطرح شده بود، در اوایل قرن بیستم صورت واقعی به خود گرفت.
نهضت اصلاح کودکستان‌ها که به همت پتی‌هیل پا گرفت، سرانجام سبب تأسیس رشته‌ی آموزش و پرورش در دانشگاه کلمبیا و سپس در دانشگاه های دیگر شد. از آن پس، تربیت افرادی که خواهان خدمت در این آموزشگاه‌ها بودند، اهمیت شایسته‌ای یافت.

تعداد بازدید : ۱,۳۷۴
کد خبر : ۲۶۹
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید