سیاست های آموزش و تربیت هنرآموزان و مربیان فنی و حرفه ای در کشورهای منتخب جهان
۱۳۹۸/۰۱/۲۰
این مقاله با استفاده از اطلاعات موجود در پایگاه داده «مرکز بین المللی آموزش فنی وحرفه ای» به مطالعه و مقایسه شاخص ها و وضعیت آموزش و تربیت هنرآموزان و مربیان ۱۴ کشور منتخب پرداخته است. شاخص هایی از قبیل چالش های موجود در تربیت مربی و هنرآموزان، وجود الزامات رسمی و صلاحیت حرفه ای ملی و سایر ویژگیهای آنان مورد تأکید قرار گرفتهاند. بررسی حاضر نشان می دهد که کشورهای جهان از نظام های متفاوت آموزش و تربیت مربی برخوردارند و برای رسیدن به هدف های آموزش فنی و حرفه ای از روش های نظام مند و کارامد استفاده می کنند و برای کارایی سیستم طراحی شده، شاخص هایی را مد نظر قرار می دهند و به آن ها پایبند هستند
۲۱۲۹
کلیدواژه (keyword):
مطالعه تطبیقی و مقایسه ای، آموزش فنی و حرفه ای، هنرآموزان، مربیان،مرکز بین المللی آموزش فنی وحرفه ای