آزمایش با پیچ و تاب های خلاقانه
۱۳۹۸/۰۴/۰۱
یکی از جلوههای یادگیری فعال و عمیق، مشارکت فعال دانشآموزان در انجام فعالیتهای درسی است که با دستورزی، بهکارگیری و تمرین مهارتهای آنها همراه میشود. در طول این فعالیتهای مشارکتی، خلاقیتهای فردی و گروهی دانشآموزان نمایان و شکوفا میشود. این فرایند بر کیفیت فعالیتهای یاددهی-یادگیری میافزاید.
در این مقاله، به تجربهای از آزمایشگریِ دانشآموزان در کلاس علوم تجربی پرداختهایم که با خلاقیت آنها در بافتن رشتههای فلزی و غیرفلزی همراه شده و فرایند یادگیری را در کلاس درس جذاب و لذتبخشی کرده است.
۱۲۳۴
کلیدواژه (keyword):
پژوهش و نوآوری،تجربه زیسته آموزشی،: آزمایشگری،خلاقیت، مشارکت فعال، دانشآموزان، یادگیری لذت بخش، علوم تجربی ،