رشد آموزش زیستشناسی شماره ۱۱۴
-
.
۱۳۹۹/۰۵/۱۹
یکصد و چهاردهمین شماره رشد آموزش زیستشناسی (دوره سیوسوم) بهار ۱۳۹۹ منتشر شد. این شماره از رشد آموزش زیستشناسی با مطالب زیر در اختیار علاقهمندان قرار گرفته است:
یادداشت سردبیر
• اهداف برنامه درسی را پاس بداریم/ محمد کرام الدینی
یادداشت
• کتاب درسی یا کتاب قانون/ سیدعلی آل محمد
• پیشنهاد حذف سوالات چند موردی از کنکور زیست شناسی/ واحد لطفی
دورنما
• زیستفناوری و آینده انسان/ ترجمه محمد کرام الدینی
در کلاس درس
• تشریح مباحثی از فصل تنظیم عصبی، کتاب زیستشناسی 2/ فریبا رمضانی ویشکی، محمدرضا رضایی تبار
کندوکاو
• تحریک مغناطیسی مغز، ابزاری برای پژوهش و درمان/ لیلا نوربالا، مسعود افشاری، حمیدرضا پوراعتماد، شهریارغریبزاده
کوتاه و خواندنی
• ایمنی مصنوعی و درمان سرطان/ سینا کنفکار
تنوع زیستی
• تنوع زیستی باغهای انگور پیرتاج/ مصطفی سهرابلو
در کلاس درس
• غده راست رودهای در ماهیان غضروفی/ نظام جلیلیان
عکسهای شما
• نمای نزدیک/ عزیز عذار
زیستشناسی و جامعه
• فناوری همگرا و ماهیت آن بهعنوان مبنای توسعه پایدار در قرن 21/ عباس اخوان سپهی
کندوکاو
• بررسی ریزازدیادی و خواص آنتیاکسیدانی و ضدباکتریایی گیاه لوگانبری در گلخانه و مزرعه/ سعیده اکباتانی همدانی، حسین لارییزدی، محمدحسن عصاره، سارا سعادتمند
جهان
• ریاضی در زیست شناسی/ ترجمه محمدکرامالدینی
در کلاس درس
• کاربرد روشهای بصری متنوع در آموزش زیستشناسی/ مریم صفوی
کندوکاو
• هوشمندی گیاهان/ مریم انصاری
جهان
• آموزش زیست شناسی در مدارس فرانسه و بریتانیا/ شهناز گگونانی
کندوکاو
• اثرهورمونهای گیاهی بر گرهکسازی و تثبیت نیتروژن در گیاهان پروانهوار/ الهه علوی
تجربههای آموزشی
• با کمک دوربینوب یک میکروسکوپ دیجیتال بسازیم/ رشد آموزش زیستشناسی
۱۱۸۷