عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

معرفی کتاب

  فایلهای مرتبط
معرفی کتاب

نام کتاب: رویکردی نو به آموزش غیرحضوری
تألیف: دکتر اباصلت خراسانی ، مهسا سیفی حسین‌آبادی
گزیده‌ای از کتاب:
«... با در اختیار داشتن امکانات و اطلاعات پیشرفته، امکان برقراری ارتباط و تبادل سریع اطلاعات بیش از پیش میسر خواهد شد. افراد می‌توانند در هر کجا آخرین اطلاعات مورد نیاز خود را در هر زمینه دریافت کنند.

با گذشت زمان، محیط‌های آموزشی به‌سوی مجازی شدن سوق می‌یابند. شعار شیوه آموزش مجازی این است: «باید آموزش را نزد افراد ببریم، نه افراد را نزد آموزش؛ با نگاه اجتماعی به آموزش و یادگیری، سازمان‌دهی شبکه‌ای و تأکید بر مشارکت».

آموزش مجازی استعاره‌ای است برای محیط‌های آموزش و یادگیری با محور قرار دادن فراگیرندگان (با توانایی‌ها و پیشینه‌های علمی و نیازهای آموزشی متفاوت). به همین سبب، تحقق یادگیری موقعیتی، یادگیری تجربی و مسئله‌‌مداری (به‌مثابه قلب آموزش مجازی) از طریق ترکیب فناوری‌های نوین میسر است.»

 

نام کتاب: یادگیری موبایلی
تألیف: دکتر اباصلت خراسانی ، پژمان کنعانی نیری
گزیده‌ای از کتاب:
با توجه به‌سرعت فزاینده تولید دانش جدید و توسعه فناوری‌های ارتباطی نظیر تلفن همراه (و جنبه‌های مثبت و فراوان کاربرد آن)، این کتاب که حاصل تلاش و تجربه‌های فراوان نویسندگان آن است، در اختیار مخاطبان محترم قرار گرفته است.

به قسمت‌هایی از این کتاب توجه فرمایید:

«... این فناوری‌ها می‌بایستی اهداف اصلی در آموزش از راه دور را عرضه کنند.

فناوری‌های زیادی برای محیط‌های موبایلی تدوین شده است که در ایجاد فرصت‌ها برای انتقال و پشتیبانی  از داده‌ها ‌و ارتباط آنلاین مؤثر بوده است.

در واقع پیشرفت فناوری‌های موبایلی و افزایش نیازهای مردم به آن، موجب افزایش علاقه به فناوری‌های موبایلی و استفاده از آن شده است...»

 

نام کتاب: فعالیت‌های الکترونیکی، کلیدِ یادگیری فعال در فضای مجازی
نویسنده: گیلی سالمون
مترجمان: دکتر احسان طوفانی‌نژاد و رضا پاشا
«این کتاب حاصل تفکر عمیق در دنیای تکنولوژی آموزشی و یادگیری الکترونیکی و به‌ویژه شاخه‌ای از آن است که فعالیت‌های الکترونیکی را در بر می‌گیرد. آموزش و یادگیری فرایندی بسیار باارزش در زندگی هر یک از افراد بشر است و هر چه جلوتر برویم، مسائل پیچیده‌تری را درمی‌یابیم که به کنکاش بیشتر و تفکری عمیق‌تر نیاز دارند. همانند دنیای امروز که مکان، جای خودش را به فضا داده و بشر را مغلوب سازه‌های جدید و پیچیده کرده تا جایی که انسان، که خود خالق این پیچیدگی‌هاست، شاید امروز مغلوب آن باشد.

... این کتاب درباره فناوری‌های یادگیری آنلاین نیست بلکه کتابی کاربردی بر پایه تجربه‌ها و پژوهش‌های نویسنده برای ترغیب افراد به طراحی و به‌کارگیری فعالیت‌های انگیزشی، چالشی و هدف‌دار در محیط مجازی است. فعالیت‌های الکترونیکی چارچوبی برای یادگیری آنلاین، فعال و تعاملی هستند.»

در این کتاب کاربردی که تاکنون در بیش از 1800 مقاله و تحقیق به آن ارجاع شده است، پروفسور گیلی سالمون تجربه و دانش بی‌نظیر خود را به ‌منظور ارائه یک راهنمای عملی برای دانشگاهیان، متخصصان آموزش و یادگیری، مربیان و طراحان محیط‌های یادگیری مجازی به‌کار برده است.

در کتاب حاضر، فعالیت‌های الکترونیکی، معرفی و توضیح داده شده‌اند.

 

۹۱۹
کلیدواژه (keyword): رشد مدرسه فردا,معرفی کتاب,رویکردی نو به آموزش غیرحضوری,یادگیری موبایلی,فعالیت‌های الکترونیکی، کلید یادگیری فعال در فضای مجازی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید