عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

رمز موفقیت

  فایلهای مرتبط
رمز موفقیت
چند ماه پیش در نمایشگاه نقاشی یکی از شاگردانم که هم‌سن شماست، روشی نو، توجهم را جلب کرد. کار این هنرمند جالب بود. برای راهنمایی بازدیدکنندگان و شاید هم ترغیب بیشتر آن‌ها به خرید آثار هنری‌اش، از کدهای کیوآر استفاده کرده بود.

چند ماه پیش در نمایشگاه نقاشی یکی از شاگردانم که همسن شماست،  روشی نو، توجهم را جلب کرد. کار این هنرمند جالب بود. برای راهنمایی بازدیدکنندگان و شاید هم ترغیب بیشتر آنها به خرید آثار هنریاش، از کدهای کیوآر استفاده کرده بود.

مشتاق شدم برنامه خواندن  رمز کیوآر را نصب و چند تا از رمزهای کیوآر را باز کنم. به این ترتیب، عکس کوچکی از هر نقاشی، با توضیح کاملی از سبکها،  نمادها و نشانی نمایشگاه گرفته تا نظرات بازدیدکنندگان، در اختیارم قرار گرفت. جالب اینجا بود که خود نقاش هم به طور آنلاین به سؤالات حاضران جواب میداد. برایم سؤال شد چرا من تا بهحال به آن فکر نکرده بودم؟! این کدهای کوچک با نقطههای بهظاهر بیمعنا، میتوانند مثل چند راهنما عمل کنند و اطلاعات بسیاری را به سریع و سادهترین روش ممکن در اختیار بازدیدکنندگان  بگذارند. البته این فقط یکی از کاربردهای کیوآرکد است. شما میتوانید روی هرچیزی رمز کیوآر بزنید. مثلا اگر روزی صاحب فروشگاهی شدید، کنار محصولاتتان کارتی بگذارید و روی آن رمز کیوآر سایتتان را چاپ کنید. در این حالت همیشه مشتریان آدرس فروشگاه، طرح و مدلهای محصولات و قیمتها  را در دسترس خواهند داشت. در ذهنم مرور کردم، چند بار نشانیهای سایتها را  فراموش کردهام! یا اینکه هیچوقت حال و حوصله واردکردن نشانی سایت در مرورگر را نداشتهام. حال رمز کیوآر راه کوتاه و سادهای است برای امثال من تا به محتوایی که میخواهم، برسم.

 

 

رمزینه پاسخسریع

شما هنرجوی جوان بیش از من و بزرگترها میدانید که اصطلاح «رمزینه پاسخسریع» یا همان کیوآرکد1 مخفف عبارت «Quick Response» و به معنی پاسخ‌‌ سریع است که تقریباً به همان شیوه بارکد در فروشگاهها عمل میکند. هر رمز کیوآر از تعدادی مربع و نقطه تو پر تشکیل میشود و هر گوشی دوربیندار مجهز به برنامه کیوآرکدخوان میتواند این رمزینه را حتی از راه دور اسکن و آن را به اطلاعاتی شامل متن، شماره تلفن، اطلاعات تماس، نشانی وب و پیام کوتاه تبدیل کند. امروزه بسیاری از افراد گوشی هوشمند دارند. بنابراین، رمزینه پاسخسریع یکی از بهترین روشهای تأثیرگذاری بر تبلیغات و بازاریابی است. شما میتوانید برای تبلیغ آسان، سریع و ارزان کالا یا خدمات خود، از یک کد کیوآر برای سادهکردن فرایند استفاده کنید تا افراد بیشتری با محصول شما آشنا شوند.

 

 

پیوند دنیای فیزیکی با دنیای مجازی

این رمز را میتوان روی کارت ویزیت، بروشور، پوستر، مجله، دیوار، وبسایت، صفحههای اجتماعی، بستهبندی کالا و بیلبورد قرار داد. هر کس با گوشی هوشمند مجهز به برنامه بارکدخوان میتواند این کد را اسکن کند. با اسکن کد، بلافاصله به یک نشانی اینترنتی (URL) هدایت میشود و در آنجا بهطور مستقیم به متن، ایمیل و شماره تلفن شما دسترسی پیدا میکند و میتواند اطلاعات مربوط به محصول یا خدماتتان را ببیند.

 

 

ساخت کد کیوآر برای محصول شما

اصلاً کار سختی نیست. در اینترنت سایتهای ساخت رمز کیوآر را جستوجو کنید. بسیاری از این سایتها رایگان هستند. یکی را انتخاب کنید و وارد شوید. حالا در محل تعیینشده، اطلاعات تماس یا محصول خود را که میتواند شامل متن و عکس باشد، بارگذاری کنید. حتی میتوانید رنگ رمز کیوآر را به دلخواه انتخاب کنید. سپس دکمه «ساخت کیوآرکد» را بزنید. بقیه کار را به وبسایت بسپارید. خیلی فوری یک کد کیوآر برایتان ایجاد میکند.

حالا آن گرافیک عجیب متشکل از مربعها، بازاریاب شماست. به راحتی آن را ذخیره کنید و در صفحات اجتماعی، روی کارت ویزیت و در و دیوار بگذارید تا دیگران به راحتی با اسکن کد، به داده نهفته در آن دست یابند. این داده میتواند حاوی معرفی کالا یا خدمات شما باشد.

 

 

چه کسانی میتوانند رمز کیوآر را اسکن کنند؟

هر کسی به راحتی میتواند برنامههای متعددی را برای اسکنکردن رمز کیوآر نصب کند. بیشتر این برنامهها رایگان هستند. فردی که یکی از این برنامه را نصب کرده باشد، میتواند با گرفتن دوربین گوشی به سمت تصویر گرافیکی رمز کیوآر، آن را اسکن کند تا بهطور خودکار به نشانی اینترنتی مربوط به رمز کیوآر شما وصل شود و آن کد برایش رمزگشایی شود. به این ترتیب، بهراحتی و بهسرعت به راههای ارتباط با شما مثل نشانی ایمیل، نشانی صفحه اجتماعی، و شماره تلفن شما دسترسی مییابد. کیوآر راهی است بیدردسر و پر بازدید برای شناخت محصول شما.

 

 

توصیههاى چندخطى

- برای معرفی خود در یک نمایشگاه یا جلسه، به جای آویختن کارت به گردنتان، رمزکیوآر نام و مشخصاتتان را روی پیراهن خود چاپ کنید.

- رمز کیوآر را در مکانهایی قرار دهید که اسکن آن آسان باشد و مشتری زمان کافی برای اسکن آن داشته باشد.

- پس از ساخت رمز کیوآر شخصی خود، حتماً آن را تست کنید و مطمئن شوید به سادگی اسکن میشود.

- از رمز کیوآر خود بهعنوان عکس پروفایل در صفحههای اجتماعی استفاده کنید.

- روی برچسب محصولاتتان رمز کیوآرتان را چاپ کنید.

- روی بستهبندی محصول فروخته‌‌شده رمز کیوآر را درج کنید.

یادتان باشد، دیوارها، پنجرهها، روی کف آسفالت، لیوانهای تبلیغاتی، و حتی انگشتر و گردنبند، مکانهایی هستند که هرچه بیشتر محصول شما را در معرض دید میگذارند.

 

 

 

 

پینوشت

1. QR code

 

۶۱۶
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، ویترین،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید