عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

یک عکس از فردا

  فایلهای مرتبط
یک عکس از فردا
مطلب و معرفی کتاب درباره «عکاسی»

سال‌ها پیش، زمانی که مظفرالدین‌شاه قاجار به فرنگ رفت و با خودش دوربین عکاسی را به ایران آورد، هیچ فکرش را نمی‌کرد که امروز بسیاری از ما به دنبال کلاس‌های عکاسی بگردیم و با خواندن کتاب و دیدن فیلم و... سعی کنیم تا هنر عکاسی‌مان را تقویت کنیم. دقیقاً نمی‌دانیم از چه زمانی عکاسی جزو هنرها محسوب شد، اما امروزه بدون هیچ شک و تردیدی عکاسی هنری مهم محسوب می‌شود و کار تخصصی است. هرکسی که عکس می‌گیرد لزوماً عکاس نیست و در زمره هنرمندان قرار نمی‌گیرد. عکاسی سرآغازی شد برای فیلم‌سازی و در مجموع سطح هنر جهان را برای همیشه دگرگون کرد و بسیار بالا برد. در این مطلب چند پیشنهاد داریم برای کسانی که دوست دارند عکس‌های بهتری بگیرند:

 

از فیلترهای پلاریزه استفاده کنید:  

اگر می‌خواهید فقط یک فیلتر برای دوربینتان بخرید از فیلترهای پلاریزه دایره‌ای استفاده کنید. این فیلترها نورپردازی را تنظیم می‌کنند و بازتاب نورِ شیشه، آب و فلز را بسیار کمتر می‌کنند. این فیلترها رنگ‌های طبیعت مثل آسمان و درخت و... را واضح می‌کنند علاوه بر این‌ها، فیلترهای پلاریزه از دوربین نیز محافظت می‌کنند.

 

توجه بیننده را به کانون عکس جلب کنید:  

برای اینکه بیننده به موضوع و کانون عکس شما توجه کند بهتر است از پس‌زمینه‌های ساده با رنگ‌های خنثی استفاده کنید، در این حالت مخاطب عکسِ شما به جایی جز مرکز عکس توجه نمی‌کند و حواسش به بالا و پایین تصویر پرت نمی‌شود.

 

تنظیمات ایزوی دوربین: 

ایزو میزان نوری که دوربین باید به محیط بدهد را معین می‌کند. هرچه ایزو بالا باشد نور بیشتری به محیط داده می‌شود. اگر در روزی ابری یا اتاقی تاریک مشغول عکاسی هستید ایزوی دوربین را بین 1000 تا 3500 بگذارید و اگر روزی آفتابی است ایزوی 100 هم کافی است.

 

صفر تا صد آموزش عکاسی دیجیتال

نویسندگان: سمیه صادقی، فریده ثابت امیری

نشر: زلال اندیشه

سال چاپ: 1399

این کتاب دوازده فصل دارد. موضوعات برخی از فصل‌ها درباره تاریخچه عکاسی، شاخه‌های گوناگون عکاسی، نورپردازی و... است. این کتاب کارکرد آموزشی دارد و برای هنرجویان و علاقه‌مندان به عکاسی مانند کلاس درس عمل می‌کند.

یک عکس از فردا



۲۴۲
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، معرفی کتاب،صفر تا صد آموزش عکاسی دیجیتال،کتاب آموزش عکاسی،آموزش عکاسی،کتاب درباره عکاسی،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید