عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

لباس رنگی

  فایلهای مرتبط
لباس رنگی
یادگیری هنر به آدمی انگیزه، عشق و زیبایی می‌بخشد. در هنگام کار، تمام مشغله‌ها را از ذهن آدم رها می‌سازد و در دنیای جادویی هنر غرق می‌کند.

برای یادگیری این هنر ارزشمند نیاز دارید به:

لباس(تیشرت، شال، شلوار و...)

طلق بیرنگ

کاربن

طرح پرینت گرفته شده

رنگ پارچه

ورنی

قلممو

پالت تخم مرغی

چسب نواری

کاتر

اسفنج

اتو

 

روش اول

ابتدا طرح خودرا پرینت گرفته و این بار کاربن را مستقیم روی لباس میچسبانیم.

سپس طرح پرینت گرفته شده را به کمک چسب کاغذی روی کاربن میچسبانیم و طرح را با استفاده از خودکار و کشیدن آن روی کاغذ به طور کامل روی لباس منتقل میکنیم.

حال به آرامی گوشه کاربن را بلند میکنیم و اگر طرح موردنظر روی لباس منتقل شده بود کاربن و طرح را از لباس جدا می کنیم؛ ولی اگر خلاف این موضوع بود مجدداً مرحله قبل را تکرار میکنیم تا درنهایت طرح موردنظر روی لباس منتقل شود.

این نکته قابل توجه است که زود یا دیر افتادن طرح روی لباس شما بستگی به جنس لباستان دارد و بهتر است از لباسهای نخی استفاده شود.

بعد از منتقل کردن طرح رنگ یا رنگهای موردنیاز پارچه را روی پالت ریخته و با قلم مو به آرامی رنگ هر قسمت از طرح را روی لباس منتقل کنید.

بهتر است برای اینکه دو رنگ شما درهم محو شود، تا زمانی که رنگ قبلی شما خیس است رنگ بعدی را اضافه کنید.

بعد از خشک شدن رنگ مجدداً مراحل 1-ورنی 2-اتو را تکرار کنید.

توضیح: روش اول که برای شما توضیح داده شد بیشتر روشی تک رنگ و مبتدی است؛ اما روش دوم برای کسانی که در کشیدن و رنگ کردن حرفهایتر هستند مناسبتر است.

در استفاده از طرحها هم میتوانید به سراغ طرحهای آنالیز شده(برای روش اول)، خط نوشته(روش اول)، طرح حیوانات(دو روش)، انیمیشن(2 روش) و... بهره ببرید.

لازم به ذکر است که این هنر گرانبها را هم میتوانید بعد از حرفهای شدن به عنوان شغل خود انتخاب کرده و از آن کسب درآمد کنید.

 

روش دوم

در ابتدا لباس موردنظر را اتو میزنیم که هیچ چروکی در آن باقی نماند. سپس آن را روی سطح تختی پهن میکنیم.

زیر بخشی که میخواهیم چاپ را انجام دهیم یک تکه مقوای ضخیم میگذاریم تا:

1- مانع پس دادن رنگ به پشت لباس شود

2- به زیردستی احتیاج داریم

قدم دوم این است که طلق را برداشته، کاربن را از طرف رنگی روی آن میگذارید و طرح موردنظر را با استفاده از چسب نواری روی کاربن فیکس میکنیم.

حالا با استفاده از خودکار دورتادور طرح را میکشیم تا طرح آن توسط کاربن روی طلق بیفتد.

بعد از اینکه طرح کاملا روی طلق افتاد با استفاده از کاتر به آرامی دورتا دور طرح موردنظر را میبریم، به صورتی که طرح ما در وسط طلق خالی شود.

طلق را روی لباسی که از قبل پهن کردهایم میاندازیم و با استفاده از چسب، طلق را روی لباس فیکس میکنیم.

حالا رنگ پارچه موردنظر را در پالت ریخته و رنگ را با استفاده از قلم مو روی اسفنج میگذاریم؛ به صورت ضربهای رنگ را به طرح میزنیم و این کار را آنقدر تکرار میکنیم تا مطمئن شویم طرحمان روی لباس چاپ شده است.

سپس طلق را از لباس جدا کرده و منتظر میمانیم تا رنگ روی لباس خشک شود؛ بعد از آنکه از خشک شدن رنگ اطمینان حاصل کردیم با استفاده از قلم مو ورنی را روی طرح چاپ شده  بزنید؛ حواستان باشد که ورنی از طرح بیرون نزند.

مجدداً صبر کنید تا ورنی خشک شود و حداقل دوبار این کار را تکرار کنید.

بعد از اطمینان خاطر از خشک شدن ورنی لباس را به میز اتو منتقل کرده و روی قسمتی که طرح را چاپ کردهاید پارچهای نازک بیندازید؛ چند دقیقه با اتویی که درجه حرارت متوسطی دارد روی طرح به حالت رفت و برگشت بکشید و این کار را برای پشت لباس هم تکرار کنید.

با این حرکت رنگ را روی لباس تثبیت کرده ایم.

حال شما خالق یک لباس زیبا با طرح چاپی به سلیقه خودتان هستید.

۲۰۸
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، کارگاه
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید