عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

کاسه‌های غاری

  فایلهای مرتبط
کاسه‌های غاری
قدیمی‌ترین آثار نقاشی یافت شده در ایران درون غارها، مربوط به دوران نوسنگی حدود هشت هزار سال قبل از میلاد بوده که بر صخره‌های غار «دوشه» و در دره «میرملاس» در منطقه کوهدشت استان لرستان نقش بسته است. این صخره‌نگاره‌ها صحنه‌های رزم و شکار با تیر و کمان و حیواناتی چون اسب، بزکوهی و سگ را نشان می‌دهند که به شیوه‌ای ساده و ابتدایی و با ترکیبات مواد رنگی قرمز اخرایی، سیاه و اندکی زرد توسط انسان‌های غارنشین کار شده ‌است. حال با الهام از این نقش‌ها ظرف‌هایی خواهیم ساخت که بافت روی آن‌ها یادآور سنگ دیواره غارهاست.

وسایل مورد نیاز

چسب چوب ، بادکنک، نخ (برای بستن سر بادکنک)، دستمال کاغذی، رنگ اکریلیک، ابر، کاغذ، قیچی و مداد.

 

طرز ساخت

- ابتدا بادکنک را باد کنید و با نخ محکم ببندید. بزرگی کاسه به میزان بادکردن بادکنک بستگی دارد.

- سطح بادکنک را به چسب چوب آغشته کنید و دستمال کاغذی را روی آن بچسبانید. هر چه تعداد لایههای چسب و دستمال بیشتر باشد، کاسه محکمتر خواهد بود.

- پس از آنکه کامل خشک شد، بادکنک را خارج کنید و در صورت تمایل با قیچی لبههای کاسه را برش دهید تا صاف شود.

- با ابر رنگ را روی برجستگیهای ظرف بزنید.

- طرح مورد نظر خود را از نقشهای دیواره غارها روی کاغذ بکشید، آن را برش دهید و روی کاسه بچسبانید. سپس اطراف آن را با رنگ تیرهتر و ابر رنگگذاری کنید. پس از خشکشدن، طرح را از روی کاسه جدا کنید.

- در صورت تمایل میتوانید داخل ظرف را نیز رنگ کنید.

میتوانید با  سوراخ کن (پانچ) کاسه خود را سوراخ کنید و با یک بند آن را آویزان کنید و یا برای تزئین آن را روی میز بگذارید.

 

حال شما عزیزان خلاقیت خود را به کار بگیرید و کاسههای غاری خود را بسازید.

۱۱۷۷
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان، کاردستی،کاسه‌ های غاری،غار دوشه،نقاشی های غار دوشه،دره میرملاس،موهدشت،صخره نگاره،سونیا باوندپور
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید