عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

سیاره بخشنده

  فایلهای مرتبط
سیاره بخشنده

طبیعت چیست؟

طبیعت یعنی دریاها، کوهها، جنگلها، درّهها و دشتها، رعد و برق، ستارهها، آسمان،رودخانهها و همهی جانوران. حتّی موجودات ریزی که به چشم نمیبینیم هم بخشی از طبیعت هستند.

 

زمین بهترین جا برای زندگی

ما در زیباترین و دستودلبازترین سیارهای زندگی میکنیم که خداوند آفریده است؛ در زمین، سیارهای پر از نعمت.

زمین بهترین دوسـت ماست و همهی چیـزهای لازم را برای زندگی ما فراهم کرده است؛ هوا برای نفسکشیدن، آب برای نوشیدن و نظافت، غذا برای سیر شدن، و جا برای خانهساختن.

 

هوای تازه و مفید و ضروری

شاید ما بتوانیم مدّتی بدون آب و غذا زندگی کنـیم، ولی بدون هوا حتّی نمی‌‌‌‌توانیم بیشتر از دقیقهای زنده بمانیم. گیاهان و درختان برای ما هوای تازه تولید میکنند. پس باید درختان بیشـتری بکاریم تا هوای تازهی بیشتری در اطرافمـان جـریان پیدا کند. یادمان باشـد، برای حفظ حال خوب جنگل و گـیاهان، زبالهها را در هر جا رها نکنیـم تا درختان سالم بمانند و بتوانند هوا را بهخوبی تمیز کنند.

اگـر هـوا سـالم و پـاک باشـد، ششهـای ما هنـگام گشتوگذار در طبیعت، پر از هوای تازه میشوند.

هوای تازه نشاطآور است و تمام اعضای بدنمان از این هوا بهرهمند می‌‌شوند.

 

سلامتی در طبیعت

صبح زود با شنیدن آواز پرندگان یا صدای شُرشُر رودخانه، همهی  غمها و ناراحتیها فراموش میشوند. آنقدر جاهای زیادی در طبیعت هست که بتوانیم بدویم، بچرخـیم و بازی کـنیم تا  بدنمان قوی شود.

تحرّکداشتن و بازیکردن در طبیعت کمک میکند چـاق نشویم. نور خورشید هم کمک میکند بدنمان ویتامین دی (D) بیشتری جذب کند. ویتامین دی دستگاه ایمنی بدن را تقـویت میکند. دستگاه ایمنی مراقب اسـت که بیمـار نشویم. وقتی همـهچیز در طبیـعت بـرای سـالم زندگیکردنِ ما  فراهم شده است، ما هم باید شکرگزار خداوند باشیم و به خوبی از طبیعت محافظت کنیم.

 

 

۱۰
کلیدواژه (keyword): رشد نوآموز، یک کشف ساده، سیاره بخشنده، فاطمه لاریجانی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید