عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

شغل‌های رویایی

  فایلهای مرتبط
شغل‌های رویایی
موضوع این شماره «شغل‌های رویایی در حوزه فناوری» است. کسب مهارت در این حوزه درهای ورود به شغل‌های حیرت‌آوری را به رویتان باز کند. کار در زمینه هوش مصنوعی، ساخت نانو روبات‌ها، ساخت کاوشگرهای فضایی و طراحی بازی‌های رایانه‌ای از جمله شغل‌های هیجان‌انگیز این حوزه هستند. در اینجا به اختصار با دو مورد از شغل‌های این کتاب، یعنی ساخت خودروی هوشمند و طراحی نرم افزار (اپلیکیشن) آشنا می‌شوید.

در جهان امروز، با پیشرفت‌هایی که در عرصه فناوری‌های نوین روی می‌دهند، برای کسانی که مهارت‌های لازم را در حوزه فناوری کسب کنند، فرصت‌های شغلی متعددی وجود دارند. امیدواریم شما هم با کسب علم و دانش در این حوزه، ایران اسلامی‌مان را در دنیای رقابتی امروز سربلند و پیروز سازید.

استفاده از سامانه‌های هوشمند در کارخانه ها، خدمات بازرسی و نظارتی، خدمات آموزشی، پزشکی، گردشگری، خانه‌ها، حمل و نقل، صنایع کشاورزی، غذایی، پتروشیمی و... علاوه برصرفه جویی در مصرف انرژی، افزایش بازدهی و طول عمر تجهیزات، افزایش بهره‌وری نیروی انسانی، امکان مدیریت از راه دور، ارتقای سطح کیفی و کمی تولیدات و کاهش ضایعات، بهره گیری از سامانه‌های هوشمند را  به یک ضرورت تبدیل کرده است.

 

ماشین‌های هوشمند

فناوری استفاده از سامانه‌های (سیستم‌های) هوشمند به طراحی و ساخت خودروهایی منجر می‌شود که می‌توانند به طور مستقل فکر و عمل کنند. این خودروها برای دریافت دستور به عامل انسانی نیاز ندارند. اکنون نمونه‌هایی از این نوع خودرو‌ها را شاهد هستیم؛ خوروهای بدون راننده در جاده‌ها. همچنین، موتورهای جست‌وجو که با استفـاده از فـناوری هـوش مـصنوعی به‌آسانی و‌بگاه‌های مورد نظرتان را جست‌وجو می‌کنند، و نیز امکانات هوش مصنوعی که در بازی‌های رایانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله سامانه‌های هوشمند به شمار می‌آیند.

برای ورود به این شاخه از فناوری باید با زبان برنامه‌نویسی آشنا شوید که برای کـدنویسی و طراحی خودروی هوشمندتان ضروری است.

اکنون از هوش مصنوعی  برای ساخت اعضای مصنوعی هوشمند برای بدن انسان استفاده می‌شود. یا بـرای ساخت دستیارهای مجازی که به افراد سالمند در منزل کمک کنند، تحقیقات جامعی انجام می‌گـیرد. حتی در حـال حاضر روبات‌های هوشمند در برخی از بیمارستان‌های دنیا کار می‌کنند و داروهـای بیماران را تحویل می‌دهند. علوم رایانه، ریاضیات و علوم تجربی از جمله موضوع‌های مرتبط با این رشته هستند.

 

طراحی نرم افـزار

رشد روزافزون در فناوری تلفن‌های همراه، برای افرادی که به طراحی انواع نرم‌افزار تمایل دارند، فرصت‌های شغلی مناسبی فراهم می‌کند. پس از طراحی نرم‌افزارتان باید مطمئن شوید، کارآیی دارد و مشکل‌ساز نخواهد بود. همچنین، پس از معرفی آن باید برای ارتقای کیفیت و کارآمدی آن تلاش کنید. دنیای نرم‌افزارها به‌سرعت در حال گسترش است و به‌روز نگه‌داشتن آن یک ضرورت است. بیشتر سازمان‌ها و مراکز بازرگانی و تجاری از نرم‌افزارهایی استفاده می‌کنند که خودشان طراح آن‌ها نبوده‌اند و با شرکت‌هایی که در این زمینه تخصص دارند، همکاری می‌کنند.

اگر روزی خواستید طراح نرم‌افزار شوید، ممکن است کارفرمایان از شما درباره طراحی برنامه‌ها (اپلیکیشن) سؤال‌هایی بپرسند که لازم است با پاسخ‌دادن به آن‌ها دانش و توانمندی‌تان را نشان ‌‌دهید. اکنون حدود سه میلیون برنامه کاربردی در سراسر جهان وجود دارند که مردم از آن‌‌ها استفاده می‌کنند. فراخواندن تاکسی، مسیریابی، آموزش آشپزی و ... از جمله قابلیت‌های این برنامه هستند. شاید روزی طراح نرم‌افزار استودیـوی فیلم‌سـازی شـوید کـه مجموعه‌های (سـریال‌هـای) نمایشی خانـگی عـرضه مـی‌کند. ریاضیات، فیزیک، علوم رایانه، هنر و طراحی از جملـه مـوضوع‌های درسی مـرتبط با ایـن حوزه هستند.

 

مرورگر‌های وب، شبیه‌سازی‌ها، بازی‌هـای رایانه‌ای، پردازشگرهای لغت، امـور گرافیکی، خدمات آمـوزشی و پایگاه داده از جمله قابلیت‌ها و نرم‌افزارهای پرمخاطب هستند.


۲۱
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان، مشاغل، شغل های رؤیایی، زهره کریمی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید