عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

کارتن کارتن سود

کارتن کارتن سود
معرفی چهار حرفه سودآور

صنعت: تولید کارتن

اگر تا حالا اسباب‌کشی کرده باشید، یا میوه با حجم بالا خریده باشید، یا لوازم‌خانگی یا حتی شکلات خریده باشید، حتماً با کارتن آشنایی دارید!

این کارتن با کارتون‌های پویانمایی که در تلویزیون تماشا می‌کردید، متفاوت است. اما جدای از شوخی، تقریباً کارتن جزوی جدانشدنی از همه اسباب و اثاثیه‌ تا انواع خوردنی و ابزار است؛ رایج‌ترین وسیله برای بسته‌بندی. پس تا اینجا یعنی بازار این تولیدی فوق‌العاده است؛ به‌قدری که هر سال چند کارگاه تولید کارتن راه می‌افتد، چون سود خوبی دارد.

شما برای اینکه بتوانید یک کارگاه تولیدی کارتن راه‌اندازی کنید، باید بدانید در ابتدای کار نباید همه سرمایه‌تان را خرج کنید، چون ممکن است تا چند ماه ناچار باشید از جیب بخورید و پول کارگر و ... بدهید، اما آرام‌آرام روند سوددهی شروع می‌شود.

برای راه‌اندازی خط تولیدی که ظرفیت تولید روزانه میانگین 5000 کارتن را داشته باشد، و مستقرکردن دستگاه‌ها و خالی‌کردن مواد اولیه و انبارکردن کارتن‌های تولیدشده، حداقل به فضایی 600 تا 700 متری نیاز دارید.

تعداد دستگاه‌های لازم، به میزان تولید شما بستگی دارد، اما برای راه‌اندازی به این هفت دستگاه نیاز دارید:

- برش  - چاپ  - دایکات - لمینت - لب چسب - منگنه‌کوب - تسمه‌کش

سرمایه اولیه هم حدود 700 میلیون تومان باید باشد.

اما سود آن چقدر می‌شود؟ هر کارتن چیزی حدود 35 درصد سود دارد که تا 10 تا 15 درصد آن را هم در حین کار خرج خواهید کرد. یعنی اگر قیمت هر دانه کارتن 1000 تومان باشد، سود خالص شما چیزی در حدود 200 تا 250 تومان از هر کارتن خواهد بود. سود خوبی است و هر چه سفارش‌ شما بیشتر باشد، این سود هم بالاتر می‌رود.

 

خدمات: طراحی وبگاه

شما جزو آن دسته از افرادی هستید که توانایی طراحی و ساخت وبگاه دارید؟ اگر بله، بهتر است آن را به یک کسب‌وکار مستقل تبدیل کنید. پروژه‌های آزادکاری (فریلنسری) زیادی برای طراحی و ساخت وبگاه وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای شروع کسب درآمد استفاده‌ کنید و کم‌کم شرکت یا وبگاهی اختصاصی و حرفه‌ای برای طراحی و ساخت وبگاه مشتریان ایجاد کنید. برای اینکه کارتان زودتر پیشرفت کند، می‌توانید به افراد نزدیک و صاحبان مشاغل پیشنهاد ساخت وبگاهی با قیمتی رقابتی را بدهید. آن‌ها پس از ساخته‌شدن وبگاه و دیدن نتیجه کار، حتماً شما را به افراد دیگری معرفی می‌کنند. به این ترتیب کار شما توسعه می‌یابد.

با توجه به نیازهای روزافزون کسب‌وکارها به فروشگاه‌های برخط یا لزوم ایجاد پایگاهی اینترنتی برای ارتباط با مخاطب، بازار کار فوق‌العاده‌ای پیش روی شماست. قیمت طراحی وبگاه با توجه به پیچیدگی آن و رابط‌های کاربری و حجم داده متفاوت است. تنها ابزار لازم برای شما، آشنایی با زبان‌های برنامه‌نویسی طراحی وبگاه و طراحی رابط کاربری، به‌علاوه یک دستگاه رایانه خانگی یا شخصی است.

 

هنر: ساخت شمع

شمع‌ همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم تزئینی و کاربردی خانه‌هاست. بنابراین، با خلاقیت به‌خرج‌دادن در طراحی و اضافه‌کردن عطرمایه (اسانس)‌های گوناگون برای دادن عطر بهتر به آن‌ها، می‌توانید کسب‌وکار هنری پردرآمدی راه‌اندازی کنید.

از آنجا که شمع‌سازی در خانه یکی از شغل‌های آسان است، برای راه‌اندازی آن به سرمایه اولیه زیادی نیاز ندارید. سرمایه اولیه برای راه‌اندازی کارگاه شمع‌سازی در خانه، برای تهیه مواد اولیه، از چیزی حدود 10 تا 20 میلیون تومان متغیر است. البته این به میزان و حجم کاری که می‌خواهید کسب‌وکارتان را آغاز کنید نیز بستگی دارد.

هزینه‌های ذکرشده شامل خرید لوازمی چون فتیله، اسید استئاریک و پارافین است. بازگشت سرمایه شمع‌سازی به حجم و چگونگی فروش شما بستگی دارد. به دلیل اینکه شمع‌سازی کسب‌وکاری کوچک اما شیمیایی است، برای اطمینان از جنس فروشنده و اثبات بی‌خطربودن جنس فروخته‌شده به خریدار، می‌توان مجوزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کرد. برای اینکه بتوانید کار شمع‌سازی را آغاز کنید، به فضای ۱۲ تا ۲۰ مترمکعبی نیاز دارید. البته پیشنهاد می‌کنیم برای راه‌اندازی کارگاه شمع‌سازی در خانه، فضایی مجزا (اتاقی مجزا) در نظر بگیرید. زیرا برای تولید شمع باید از موادی شیمیایی استفاده کنید که ممکن است برای اهل منزل آزاردهنده باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم کارگاه‌هایی زیرزمینی برای خود ایجاد کنید.

مواد اولیه‌ای هم که نیاز دارید عبارت‌اند از:

- پارافین

- ظرف مخصوص ذوب‌کردن پارافین

- فتیله

- اسید استئاریک

- گلیسیرین

- ورق موم

- انواع قالب

- انواع رنگ‌

- انواع عطر

 

کشاورزی: زنبورعسلی!

این ایده خوراک کسانی است که دوست دارند در طبیعت عمر را بگذرانند و درآمد بانشاطی داشته باشند؛ آن هم از یکی از مخلوقات شگفت‌انگیز خداوند، یعنی زنبورعسل. الان در فایده‌های عسل هیچ پزشک طب سنتی یا طب جدیدی نیست که شک و شبهه‌ای داشته باشد؛ حتی الان در درمان بیماری‌های عفونی هم از عسل دارو تولید می‌کنند. پس اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «فیه شفاء»، یعنی از این نعمت خداوند می‌توان استفاده‌های زیادی کرد.

شما می‌توانید هم خط تولیدی بسته‌بندی عسل داشته باشید و هم زنبورداری کنید و خودتان تولیدکننده باشید. اگر هم ‌زمانی در این شغل پیشرفت کردید، یادتان باشد که ما پیشنهاد می‌کنیم هر دوی این کارها را با هم انجام دهید؛ یعنی خودتان هم تولید کنید و هم بسته‌بندی کنید و بفروشید.

اما الان درباره تولید عسل می‌گوییم. برای شروع کار به حدود دو یا سه نیروی انسانی نیاز دارید. از طرف دیگر باید جایی خوب و مناسب برای این کار انتخاب کنید. جا از همه‌چیز مهم‌تر است. در دشت‌ و کوهستان معمولاً فضای این کار مهیاتر است. اینکه چقدر سرمایه لازم دارید، بستگی دارد به اینکه بخواهید با چند کندو کار خود را شروع کنید. فرق می‌کند 100 کندو داشته باشید، یا 20 کندو. شما زنبورداری را با 50 میلیون تومان هم می‌توانید راه‌اندازی کنید. اما برای 100 کندو چیزی در حدود 300 میلیون سرمایه و 50 میلیون سرمایه در گردش نیاز دارید.

اگر در کنار تولید عسل فراورده‌های عسلی هم تولید کنید و بفروشید، سودتان بیشتر می‌شود. اما در حالت کلی سود این کار بالای 70 درصد است.

 

 


۱۵
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، فرصت یاب، معرفی چهار حرفه سودآور، کارتن کارتن سود، رضا توکلی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید