عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

آشنایی با برنامه‌های کاربردی طبیعت گردی

  فایلهای مرتبط
آشنایی با برنامه‌های کاربردی طبیعت گردی
با پیشرفت فناوری، برنامه‌های متنوعی هم برای طبیعت‌گردی توسعه یافته‌اند که به طبیعت‌گردان کمک می‌کنند مسیریابی کنند، اطلاعات مفیدی در مورد مسیرهای طبیعت‌گردی کسب کنند و از طبیعت‌گردی لذت بیشتری ببرند. در اینجا برخی از بهترین برنامه‌های طبیعت‌گردی معرفی شده‌اند:

مپی1

یک نقشه‌یاب محبوب برای طبیعت‌گردی است که اطلاعات دقیقی از مسیرهای طبیعت‌گردی در سراسر جهان ارائه می‌دهد. این برنامه همچنین ویژگی‌های متعددی مانند مسیریابی، راهنمایی صوتی و گزارش‌های هواشناسی دارد.

 

یاندر2

آیا تا به حال شده است در دنیای دیجیتال امروز به دنبال بستری برای اشتراک اخبار و مطالب مربوط به گردشگری با افرادی باشید که مثل خودتان عاشق سفر هستند؟ اگر پاسخ شما مثبت است، بهتر است همین حالا برنامه طبیعت‌گردی یاندر را روی تلفن همراه خود نصب کنید!

در واقع یاندر یک شبکه اجتماعی فوق‌العاده برای اشتراک‌گذاری جزئیات، خبرها، تصویرها و اطلاعات مفید دیگر در مورد مسیرهای طبیعت‌گردی و کوه‌پیمایی است. با نصب این نرم‌افزار می‌توان مکان‌های جدید برای اردو (کمپ)زدن در مقاصد گردشگری محبوب را پیدا کرد، یا در مورد مزایا و معایب مسیرهایی که پیش‌تر سایرین تجربه کرده‌اند، اطلاعات زیادی کسب کرد. تماشای ویدئو، دنبال‌کردن دوچرخه‌سواران و ماجراجویان حرفه‌ای از سراسر دنیا، بحث و تبادل نظر و پیداکردن دوستان جدید نیز از دیگر ویژگی‌های برنامه طبیعت‌گردی یاندر محسوب می‌شوند.

 

آل‌تریلز3

این برنامه طبیعت‌گردی را می‌توان یکی از بهترین منابع برای پیداکردن مسیرهای مخصوص کوه‌پیمایی یا مسیرهای جنگلی و همچنین ارتباط با دیگر طبیعت‌گردها در نظر گرفت. کاربران می‌توانند با روشن‌کردن جی‌پی‌اس4 گوشی خود مسیرهای مناسب پیاده‌روی اطرافشان را در این برنامه طبیعت‌گردی پیدا کنند. این نرم‌افزار اطلاعاتی مفید از مانع‌های موجود در مسیر، چشم‌اندازها و تصویرهایی را که افراد دیگر پیش‌تر ثبت کرده‌اند هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

جی‌پی‌اس گایا5

یک برنامه طبیعت‌گردی حرفه‌ای است که به کمک آن می‌توان مسیرهای جدید و بهترین نقاط برای اردو‌زدن را پیدا کرد. این برنامه علاوه بر ارائه نقشه‌های عارضه‌نگاری (توپوگرافی) نوین و آسان، نقشه‌های ماهواره‌ای و همچنین چاپی مربوط به هر منطقه را هم پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

 

ویو رانگر6

این برنامه یک نقشه‌یاب و برنامه طبیعت‌گردی است که اطلاعات دقیقی از مسیرهای طبیعت‌گردی در سراسر جهان ارائه می‌دهد. قابلیت‌هایی مانند مسیریابی، راهنمایی‌ صوتی و امکان بارگیری نقشه‌ها برای استفاده غیربرخط را هم دارد.

 

تری‌دی‌ نوت7

بعد از پیداکردن بهترین محل برای اردوزدن، احتمالاً برای برپایی چادر خود، آماده‌کردن قلاب ماهیگیری یا استفاده از وسایل دیگر، به زدن گره‌های محکم و مخصوص نیاز داشته باشید. اگر با روش‌های گره‌زدن آشنا نیستید، این برنامه برای شما طراحی شده است.

این برنامه با داشتن مجموعه‌ای کامل از 121 گره متفاوت برای سربازها، آتش‌نشان‌ها، ورزشکاران، شکارچیان و افراد دیگر، در هر شرایطی می‌تواند همراه شما باشد. برخی از گره‌هایی که در این برنامه آموزش داده می‌شوند، بسیار محبوب و سخت هستند؛ البته در میان آن‌ها می‌توان شیوه‌های بسیار خوبی برای گره‌زدن را پیدا کرد که حتی کودک دبستانی هم می‌تواند در کسری از زمان آن را یاد بگیرد!

 

گارمین اکسپلور8

یک نقشه‌یاب و برنامه طبیعت‌گردی است که شرکت گارمین آن را توسعه داده است. این برنامه ویژگی‌های متعددی مانند مسیریابی، راهنمایی صوتی و امکان اتصال به دستگاه‌های «جی‌پی‌اس گارمین» را دارد.

 

پیک ویژر9

تا به حال شده است بالای یک تپه یا کوه باشید و بخواهید نام قله‌های زیبایی را که اطراف شما جای گرفته‌اند بدانید؟ این برنامه با استفاده از دوربین تلفن هوشمند و فناوری سه‌بعدی می‌تواند نام و ارتفاع یک میلیون و 16 هزار و 861 قله معروف دنیا را مشخص کند!

همچنین با آن می‌توانید چشم‌اندازهای خیره‌کننده کوه‌ها، آلونک‌های ساخته‌شده روی آن‌ها و بهترین مسیرهای عبور را پیدا کنید. علاوه بر این، قابلیتی در این نرم‌افزار وجود دارد که با واردکردن تصویرهایی که سال‌ها قبل گرفته‌اید، می‌توانید قله‌های موجود در عکس را شناسایی کنید.

 

استراوا

یک برنامه برخط برای ورزشکاران است که از مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی در سراسر جهان اطلاعات دقیقی ارائه می‌دهد.

 

آفلاین سورویوال منوال11

ژبرنامه‌ای بسیار کاربردی که آموزش‌های ویژه آن می‌توانند در مواقع بحرانی به داد شما برسند. نقطه قوت این نرم‌افزار، عملکرد کاملاً غیربرخط آن است. این یعنی حتی اگر در اعماق دره یا دورافتاده‌ترین جنگل‌ها هم باشید، باز هم می‌توانید از نکات آن بهره ببرید. چگونگی درست‌کردن آتش، روش برپاکردن پناهگاه، پیداکردن غذا، مداوای زخم‌ها و مواردی از این دست، تنها برخی از امکانات این برنامه طبیعت‌گردی هستند.

مورد قابل‌توجه دیگر این است که برنامه طبیعت‌گردی حاضر فقط برای مواقع اضطراری طراحی نشده است. از نکات آموزشی آن می‌توان برای پیداکردن بهترین مکان‌های اردوزدن، انتخاب درست مسیرها و کاوش در طبیعت نیز بهره برد. این برنامه طبیعت‌گردی فقط برای نسخه اندروید ارائه شده است.

در ایران نیز برنامه‌های متعددی برای طبیعت‌گردی توسعه یافته‌اند که می‌توانند به طبیعت‌گردان ایرانی کمک کنند از طبیعت‌گردی در ایران لذت بیشتری ببرند. کوهرنگ، کوه‌یار، کوهنورد، طبیعت‌گردی و همگردی از برنامه‌های کاربردی ایرانی هستند. ویژگی مشترک این برنامه‌ها، نقشه‌یابی و اطلاعات دقیقی است که از مسیرهای کوهنوردی و طبیعت‌گردی در ایران ارائه می‌‌کنند. این برنامه‌ها همچنین قابلیت‌های مسیریابی، راهنمایی‌ صوتی و امکان بارگیری نقشه‌ها برای استفاده غیربرخط را هم دارند.

 

نکات مهم در انتخاب برنامه طبیعت‌گردی

برنامه‌ای را انتخاب کنید که نقشه‌های دقیقی از مسیرهای طبیعت‌گردی در منطقه مورد نظر شما داشته باشد.

اگر می‌خواهید بدون نیاز به نگاه‌کردن به نقشه، مسیر خود را دنبال کنید، برنامه‌ای را انتخاب کنید که راهنمای صوتی داشته باشد.

اگر می‌خواهید از شرایط آب و هوایی مطلع شوید، برنامه‌ای را انتخاب کنید که گزارش‌های هواشناسی داشته باشد.

اگر می‌خواهید تجربه‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، برنامه‌ای را انتخاب کنید که امکان اشتراک‌گذاری سفرهای طبیعت‌گردی را داشته باشد.

 

 

پی‌نوشت‌ها

- محتوای مطلب، صرفاً برای آگاهی مخاطبان محترم درج شده و به معنای تجویز آن‌ها از سوی دفتر مجله نیست.

1. Mapy

2. Yonder

3. AllTrails

4. GPS

5 GPS Gaia

6. ViewRanger

7. 3D Knots

8. Garmin Explore

9. PeakVisor

10. Strava

11. Offline Survival Manual

 

 

۱۱
کلیدواژه (keyword): رشد مدرسه فردا، تجربه ها، آشنایی با برنامه های کاربردی طبیعت گردی،اپلیکیشن طبیعت گردی، سعید چگینی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید