در «رشد آموزش معارف اسلامی»
زبان عربی از آن جهت که زبان قرآن است همواره مورد توجه عالمان دین و برنامهریزان تعلیم و تربیت بوده است اما در مسیر آموزش این درس، مشکلاتی وجود دارد که مانع علاقه و تمایل دانشآموزان به این زبان میشود.
یاور رضایی سرگروه عربی استان کرمانشاه طی مقالهای به این مشکل و برخی راهحلهای آن پرداخته است. در بخشی از این مقاله آمده است: یکی از مسائلی که انگیزه دانشآموزان را کمرنگ میکند، این است که برای دانشآموزان ارتباط بین زبان عربی و علوم قرآنی
تبیین نشده است. برای دانشآموزان سنگین است که زبان اعراب را بخوانند. بنابراین باید ریسمان بین زبان عربی و علوم قرآنی را محکمتر کنیم تا دانشآموزان پس از گذراندن درس عربی، خود را نسبت به درک قرآن تواناتر حس کنند و در این صورت لازم است ترجمه بیشتری گنجانده
شود تا گنجینه لغات آنها غنیتر شود. باید متون ترجمه و جملات تمرین با روحیه و مسائل روز جهان مطابق باشد. برای مثال در آخر هر درس یکی از مسائل طرح شده در قرآن ذکر شود و با دانش جدید تطبیق داده شود.»
نویسنده در ادامه مقاله به دیگر مشکلات و راهحلهای آنها اشاره کرده است. متن کامل مقاله در مجله
رشد آموزش معارف اسلامی، شماره 84 ، بهار 1391، منتشر شده است.