مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی با اشاره به استقبال بینظیر عکاسان از جشنواره رشد و استفاده از سوژههای بکر، زاویه دید خلاق و درونمایه های تجسمی، از انتشار برخی از عکسهای هفتمین جشنواره رشد در تیراژ 40 میلیون خبر داد
محمد ناصری، مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی در گفتوگو با دبیرخانه هفتمین جشنواره عکس رشد در خصوص عکسهایی که در این نمایشگاه بر روی دیوار رفته است گفت: «سوژهها بکر، زاویه دیدها خلاق و در عین حال درونمایه
های تجسمی در عکسهای به نمایش درآمده موج میزند. تنوع مکانهای عکاسی به لحاظ اقلیمی چشمگیر است چنانکه مخاطب میتواند تمام جنبههای مختلف مردمشناسی و ابعاد جغرافیایی کشور را پیش چشم داشته باشد.»
به گفته وی، این نمایشگاه به لحاظ تکنیکی محل بروز استعدادهای بالفعل و بالقوهای است که برخی از آنها جوان و تازه کار هستند ولی با این آثار خلاق میتوان آینده خوب و روشنی را برای این قشر و جشنواره رشد پیشبینی کرد.
ناصری بهعنوان مسئول نشریات رشد که از نظر شمارگان و قدمت یکی از مهمترین پایگاههای مطبوعاتی و پرمخاطبترین مجلات تاریخ ایران به شمار میرود، درخصوص نسبتی که میتوان بین این جشنواره و مجلات رشد برقرار کرد گفت: «هر مجله آمیزهای از متن و تصویر است. در مجلات
رشد مخصوصاً در گروه سنی نوجوان عنصر «عکس» تنها به عنوان یک عنصر صرفاً تزئینی در نظر گرفته نمیشود بلکه بعنوان بخشی از متن دیده میشود. خوشحال هستم که عکسهای این جشنواره نه تنها قابلیت استفاده در صفحات روی جلد مجلات را دارند بلکه میتوان از آنها به عنوان
یک عنصر مکمل و مؤثر در صفحهآرایی مجلات بهره جست.»
وی با اشاره به تعداد زیاد شرکتکنندگان در هفتمین جشنواره عکس رشد دلیل این استقبال بینظیر را اطلاع رسانی خوب و به موقع و قدمت و اصالت مجلههای رشد و استمرار و پایمردی متولیان آن در تداوم حیات این جشنواره عنوان کرد و درخصوص برنامههایی که برای دورههای آینده
جشنواره رشد در نظر گرفته شدهاست گفت: «باید پیش از هر چیز اطلاعرسانی را قویتر کنیم، عکاسان حرفهای ایران باید درخصوص زمان و چگونگی برگزاری جشنواره عکس رشد اطلاع داشته باشند. در گام بعدی باید شاهد برگزاری نمایشگاه عکس رشد در سایر شهرهای کشور باشیم و برگزاری
آن را در پایتخت منحصر نکنیم.»
ناصری همچنین از انتشار برخی از عکسهای جشنواره رشد در تیراژ 40 میلیون خبر داد و گفت: «با تدبیری که دوستانمان به خرج دادهاند عکس رشد را با تیراژ 40 میلیون به صورت ویترینی، در میآوریم که در آن قابلیتهای بومی هنرمندان را در استان و محل زندگیاشان ارائه دهیم.»