عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

یادواره پیروزی در خانه شما

  فایلهای مرتبط
یادواره پیروزی در خانه شما
دهه شصتی‌های دیروز که دهه فجر را با بستن کاغذ کشی به دیوار کلاس و درست کردن روزنامه دیواری جشن می‌گرفتند، حالا مادر و پدر شده‌اند و باید بچه‌هایشان را برای سالگرد پیروزی انقلاب آماده کنند. بهانه‌های جالبی وجود دارد که باعث می‌شود دهه فجر در خاطر بچه‌ها، ذهنیت‌ خوشی داشته باشد. همین که خاطره‌ای خوب از روزهای خوش انقلاب در ذهن‌ فرزندان باقی بگذاریم، گامی مهم در تربیت انقلابی برداشته‌ایم.

شعار بازی
کودکانی که هنوز نمی‌توان ریشه برخی موضوعات را برایشان واکاوی کرد، شاید از سخنرانی شما درباره فلسفه انقلاب استقبال نکنند؛ اما از «شعار بازی» قطعاً استقبال می‌کنند. گره کردن مشت و تقلید شعار شما با زبانی که تازه می‌خواهد به حرف زدن باز شود، برای فرزندان دو سه‌ساله، خاطرات خوبی از دهه فجر را رقم می‌زند.

 

عکس با پرچم ایران دارد؟
به مجموعه آلبوم عکس‌های کودکمان که در خانه یا آتلیه به ثبت رسیده، به مجموعه عکس‌هایی که در چهارفصل سال گرفتیم و از انواع مکان‌ها و نمادها برای فرزندان خاطره بر جای گذاشتیم، عکس با پرچم خوش‌رنگ کشور را هم بیفزاییم. فرزند ایران در آغوش پرچم ایران، قاب جالبی خواهد ساخت.

 

شب شعر در خانه
شب داستان انقلاب و شب شعر انقلاب فقط برای تلویزیون نیست. در خانه، شب‌های انقلاب راه بیندازیم و برای هر شب، یک برنامه جالب اجرا کنیم. در داستان‌خوانی برای بچه‌های کوچک‌تر، جزئیات و بخش‌های ملموس را بیان کنیم؛ برای نمونه، ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی و اسلامی شدن را که از اصول اجتناب‌ناپذیر انقلاب است، به زبان کودکانه برای بچه‌هایمان تبیین کنیم؛ مثلاً این‌که ظلم بد است را با قصه برای بچه‌ها تعریف کنیم و بگوییم که مردم ما از ظلم خسته شده بودند و با شاه ظالم مبارزه کردند تا خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند. از شخصیت‌های انقلاب مثل امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب برایشان قصه‌هایی متناسب با سنشان بگوییم.

 

پرچم بالا بماند
«در دهه فجر بر سر در هر خانه‌ای، پرچم جمهوری اسلامی بزنید». این توصیه رهبر معظم انقلاب به خانواده‌های ایرانی است.

 

توی ماشین هم جشن انقلاب داریم
جادوی سرودهای انقلابی را دست کم نگیرید. بد نیست که در ضبط ماشین به‌جای صوت‌های همیشگی، یک‌بار هم که شده، سرودهای انقلابی گوش بدهید و بچه‌ها را با شعرها و سرودهای خوب انقلابی آشنا کنید. موسیقی و شعر به بچه‌ها، حس ماندگاری می‌بخشند.

 

راهپیمایی با تجهیزات کامل
ساختن سربندی با طرح پرچم ایران، پوشاندن لباسی با عکس شهیدان، سربندی با عنوان «من فرزند روح الله هستم»، «من انقلابی‌ام» و کارهایی از این دست می‌تواند برای حضور بچه‌ها در برنامه‌‌های سالگرد انقلاب ـ به‌ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن ـ انگیزه‌بخش باشد. همچنین در مسیر راهپیمایی و برنامه‌هایی از این دست به نیازهای بچه‌ها توجه کافی داشته باشیم که با گرسنگی، خستگی و تشنگی، خاطره بدی از این روزها برایشان نماند.

 

۷۳۲
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید