رشد آموزش فیزیک شماره ۱۲۶ منتشر شد. در این شماره به مطالب زیر پرداخته شد:
سرمقاله
• معلمی محور توسعه/ احمدرضا اعرابی
مرزهای فیزیک
• پیشبینیهای کیهانشناختی از مرداب نظریه ریسمان / دکتر کامران وفا ؛ مترجمین: علی رادپی، احمدرضا اعرابی
تاریخ علم
• ابن هیثم بزرگترین فیزیکدان جهان اسلام/ اسفندیار معتمدی
آموزشی
• چهارچوبی برای درس فلسفه معلمی در آموزش فیزیک/ سید هدایت سجادی
تاریخ علم
• گالیله و اندازهگیری در فیزیک/ محمدساعد غفوری
پژوهشی
• آیا قانون اول نیوتن در حرکت، حالت خاصی از قانون دوم است؟/ مهدی شیرزاد
• پرسشهای مفهومی از کتابهای نونگاشت فیزیک دبیرستان و عدم همگرایی پاسخهای دریافت شده/ رسول گلستانه، محمد نادری، مریم جامی الاحمدی
گزارش
• مرکز اپتیک از صفر شروع شد: گفتوگو با عاطفه عجمی/ نصرالله دادار
تجربههای آموزشی
• آموزش فیزیک با دست خالی/ افشین خدابخش
• فیزیک سرسفره/ مریم محمدی
• آزمایش مفهوم استحکام با خلاقیت دانشآموزان در بافتن/ مصطفی سهرابلو
دنیای فیزیک
• برندگان نوبل فیزیک ۲۰۱۹/ علی رادپی
نقد و بررسی
• نوبل میراث گذشته یا راهگشای آینده/ پوریا ناظمی
پژوهشی
• سنجش در آموزش علوم به روش کاوشگری/ هانیه عالینژاد
• فیزیک را چگونه آموزش دهیم؟/ ماری سیو پیترو کلا ؛ ترجمه: روحالله خلیلی بروجنی
آموزشی
• دو مسئله ویژه از حرکت پرتابی/ بهارک دماوندی