عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

www.unesco.unevoc.org

  فایلهای مرتبط
www.unesco.unevoc.org

در سال 1989، سازمان ملل متحد کنوانسیون آموزش فنی‌وحرفه‌ای را به تصویب رساند یک پروژه بین‌المللی در زمینه آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای آغاز شد و شبکه «مرکز بین‌المللی آموزش فنی و مهارت‌آموزی حرفه‌ای»1 (UNEVOC) به‌طور رسمی در سال 1992 راه‌اندازی شد.


مرکز بین‌المللی آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای یکی از هشت مؤسسه و مرکز یونسکو است که در زمینة آموزش فعالیت می‌کند و تنها سازمانی است که از طریق «آموزش‌های فنی و مهارت‌آموزی حرفه‌ای»2 برای ارتقای دستورات سازمان ملل متحد می‌کوشد. این مرکز از کشورهای عضو یونسکو در تلاش‌های خود برای تقویت و ارتقای سیستم‌های آموزش‌های فنی و مهارت‌آموزی حرفه‌ای پشتیبانی می‌کند. آموزش‌های فنی و مهارت‌آموزی حرفه‌ای بر دستیابی به دانش و مهارت‌های دنیای کار متمرکز هستند و به جوانان و بزرگ‌سالان کمک می‌کنند، ضمن حمایت از رشد اقتصادی فراگیر و پایدار، مهارت‌های لازم برای اشتغال، کار مناسب و کارآفرینی را توسعه دهند.


معرفی و توسعه روش‌های دستیابی به فرصت‌های شغلی بیشتری برای کار مولد، اشتغال پایدار، توانمندسازی شخصی و توسعه اقتصادی و اجتماعی به‌ویژه برای جوانان، زنان و محرومان از برنامه‌های این مرکز محسوب می‌شود. همچنین این مرکز از طریق پروژه‌های نوآورانه، برنامه‌های ظرفیت‌سازی و فعالیت‌های مشترک در سراسر جهان در تلاش است تا دسترسی همة افراد به آموزش و توسعة مهارت‌های باکیفیت را فراهم کند.


شبکه جهانی مرکز بین‌المللی آموزش فنی و مهارت‌آموزی حرفه‌ای با بیش از 250 مرکز در 166 کشور عضو در پنج منطقة:

آفریقا

 کشورهای عربی

 آسیا و اقیانوس آرام

 اروپا، (C.I.S)3 و آمریکای شمالی

 آمریکای لاتین و کارائیب


تشکیل شده است. این شبکه با ایجاد ارتباط و تقویت تعامل و یادگیری بین نهادهای گوناگون آموزش‌های فنی و مهارت‌آموزی حرفه‌ای و ذی‌نفعان در سراسر جهان، زمینه را برای تبادل، همکاری و کمک متقابل برای اعضای خود فراهم می‌کند.


دسترسی به فایل (pdf) کتاب، مقالات و گزارش‌های مرتبط با موضوع‌های فنی‌و‌حرفه‌ای این مرکز با مراجعه به سایت «www.unesco.unevoc.org» و جست‌وجو  در قسمت «Skill for work and life»، یا «Knowledge Resources» به‌راحتی امکان‌پذیر است.




 پی‌نوشت‌ها

 

 1. International Centre Technical and

vocational education and training

2. Technical and vocational education and training

3. Commonwealth of Independent States

۶۴۱
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش، معرفی سایت،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید