عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

معرفی سامانه برگزاری کلاس آنلاین و جلسات

  فایلهای مرتبط
معرفی سامانه برگزاری کلاس آنلاین و جلسات
سامانه یکپارچه مدیریت مدرسه‌ها «هم‌کلاس» یک نرم‌افزار مدیریت هوشمند است که در راه هوشمند‌کردن کامل مدرسه‌ها به‌صورت قدرتمند و منسجم عمل می‌کند.

معرفی هم‌کلاس

سامانه یکپارچه مدیریت مدرسه‌ها «هم‌کلاس» یک نرم‌افزار مدیریت هوشمند است که در راه هوشمند‌کردن کامل مدرسه‌ها به‌صورت قدرتمند و منسجم عمل می‌کند. این سامانه تقریباً تمام جنبه‌های مربوط به فرایند هوشمند‌سازی را به‌صورت یکجا گرد آورده و به بهترین و ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار مدیران و مسئولان فناوری مدرسه‌ها قرار داده است.

اکنون برای آموزش مجازی راه‌های متعددی وجود دارند که استفاده از پیام‌رسان شبکه‌های اجتماعی از جمله آن‌هاست.

اما با توجه به نیاز پایه آموزش، یعنی برقراری کلاس مجازی، بهترین راهکار استفاده از سرویس چندرسانه‌ای است تا معلم بتواند همان‌طور که کلاس را مدیریت می‌کند، دانش‌آموزان را راهنمایی و ارزیابی و کلاس را مدیریت کند.

هم‌کلاس برای برگزاری کلاس آنلاین و جلسات مجازی طراحی و پیاده‌سازی شده است. شما می‌توانید بدون نیاز به نصب هیچ‌گونه نرم‌افزار جانبی از هم‌کلاس استفاده کنید. همچنین، با توجه به اینکه سرورهای آن در داخل کشور قرار دارند، ارتباطی با کیفیت سریع و حجم مصرفی نیم‌بها را تجربه خواهید کرد.

یکی از قابلیت‌های مهم سامانه هم‌کلاس کاربرپسندبودن آن و تعامل ساده با آن است، به‌طوری‌که تمام کاربران، حتی آن‌هایی که با رایانه و اینترنت آشنایی چندانی ندارند، با کمترین آموزش می‌توانند به‌خوبی با محیط نرم‌افزار ارتباط برقرار کنند و از امکانات خارق‌العاده آن حداکثر بهره را ببرند.

از دیگر قابلیت‌های ویژه و مهمی که پلتفرم مدرسه هم‌کلاس در اختیار قرار می‌دهد، امکان داشتن وبلاگ اختصاصی برای کارکنان آموزشی مدرسه است. بدین‌معنا که هر معلم می‌تواند وبلاگی با نشانی اختصاصی و مخصوص به خود داشته باشد که از طریق آن با دانش‌آموزانش در ارتباط باشد و کلیه موارد مدنظر خود مانند طرح درس را با آن‌ها به اشتراک بگذارد. وب‌سایت مدرسه هم‌کلاس امکاناتی مخصوص ثبت‌نام و دریافت بازخورد کاربران نیز ارائه می‌دهد.

حضوروغیاب و کنترل رفت‌و‌آمد دانش‌آموزان از دیگر مواردی است که در سامانه یکپارچه مدیریت مدرسه‌های هم‌کلاس برای آن امکانات ویژه‌ای تعبیه شده است.

این سامانه به‌طور ویژه برای به‌کارگیری در مدرسه‌های هوشمند طراحی و تولید شده و به کمک آن می‌توان عملیات زمان‌بر و حساس حضوروغیاب و ثبت تأخیر دانش‌آموزان را به شیوه‌ای کاملاً مکانیزه به انجام رساند. همچنین، یکپارچه‌بودن سیستم باعث شده است بتوان عملیات اطلاع‌رسانی را نیز در صورت نیاز و مثلاً از طریق پیامک، با سرعت و دقت بسیار بالایی انجام داد.

مدرسه آنلاین: هم‌کلاس بستری است برای برگزاری انواع کلاس آنلاین و دوره‌های آموزش مجازی و روشی است برای یادگیری از راه دور، با ارتباط صوتی و تصویری گروهی و استفاده از تخته آنلاین و چت نوشتاری.

جلسه آنلاین: محیطی است امن برای برگزاری جلسات آنلاین سازمانی و نشست‌های تخصصی، یا ملاقات‌های حرفه‌ای تیم‌های کاری و میزگردهای گروه‌های تحقیقاتی و دانشگاهی.

وبینار: شامل امکانات کامل برگزاری ویدئوکنفرانس و سمینارهای وبی که با نام وبینار شناخته شده‌اند و با امکان ایجاد اتاق‌های مجزا برای مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها و سازمان‌ها.



برخی از امکانات سامانه هم‌کلاس

1. اتاق

می‌توانید برای هر موضوع یا پایه تحصیلی اتاق ایجاد و جلسات خود را به‌صورت صوتی و تصویری برگزار کنید. همچنین می‌توانید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که حضور در کلاس تنها با اجازه معلم انجام شود یا برای ورود به کلاس رمز تعریف شود.


2. مدیریت اتاق مدیر

مدیر اتاق یا کلاس می‌تواند روی عملکرد شرکت‌کنندگان یا دانش‌آموزان کنترل و مدیریت کامل داشته باشد. مثلاً صدای آن‌ها را غیرفعال کند یا به آن‌ها دسترسی ارائه اسلاید بدهد.


3. مکالمه صوتی و تصویری گروهی

با حضور در کلاس یا جلسه، امکان برقراری ارتباط صوتی، تصویری و نوشتاری برای همه اعضا، چه برگزارکننده و چه شرکت‌کننده، وجود دارد. محیطی امن برای برگزاری جلسه آنلاین سازمانی و نشست‌های تخصصی، یا ملاقات‌های حرفه‌ای تیم‌های کاری و میزگردهای تحقیقاتی و دانشگاهی است.


4. به اشتراک‌گذاری تخته

امکان استفاده از تخته برای مدیر اتاق یا شرکت‌کنندگان، به‌صورت تک‌نفره یا گروهی.


5.  اشتراک‌گذاری فایل

می‌توانید فایل را در فضای کلاس بارگزاری کنید تا شرکت‌کنندگان آن را مشاهده کنند. همچنین می‌توانید با اعطای دسترسی، آن را قابل بارگیری کنید.


6. به اشتراک‌گذاری صفحه نمایش

می‌توانید تصویر یک زبانه از کروم، یک نرم‌افزار خاص و یا کل دسکتاپ خود را برای شرکت‌کنندگان به اشتراک بگذارید؛ این روش، به‌ویژه در دوره‌های آموزش رایانه، بسیار کاربردی است.


7. چت عمومی و خصوصی

کاربران می‌توانند به‌صورت متنی نیز با یکدیگر گفت‌وگو کنند. این پیام می‌تواند برای همه به‌صورت عمومی یا به‌صورت خصوصی برای شرکت‌کننده‌ای خاص فرستاده شود.


8. ارتباط از طریق تلفن (بدون اینترنت)

در صورتی که هر یک از اعضا به اینترنت دسترسی نداشته باشد، می‌تواند با شماره‌گیری تلفن و داخلی مورد نظر خود، در جلسه یا کنفرانس در حال برگزاری شرکت کند.


9. ضبط جلسه

می‌توانید کلاس یا جلسه در حال برگزاری را ضبط کنید و آن را در اختیار کاربرانی قرار دهید که نتوانسته‌اند به‌صورت آنلاین در کلاس شرکت کنند.

 

۶۴۴
کلیدواژه (keyword): رشد فناوری آموزشی، جهش تولید فناورانه، سامانه هم‌کلاس،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید