عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

اهل نایینم

  فایلهای مرتبط
اهل نایینم
با خبر شدیم هنرجویان هنرستان شهید قدوسی شهر نایین مجله رشد هنرجو را خوانده‌اند و نظراتی سازنده و انتقادی درباره آن دارند. در این شرایط ارتباطات مجازی و از راه دوری، موفق شدیم با مدیر دلسوز و معاون مدرسه هماهنگ کنیم و به‌طور مجازی در خدمت آنان، یکی از اولیا و سه نفر از هنرجویان مدرسه باشیم تا هنرجویان، به نمایندگی از بقیه دوستانشان، از دلایل انتخاب هنرستان و رشته‌هایشان بگویند و اینکه امتحانات مجازی و درس‌های عملی را چطور گذراندند و در نهایت هم چقدر مجله را با حال و هوای جوان هنرستانی متناسب می‌دانند.

علیرضا بهزادى؛ رشته تأسیسات مکانیکى، پایه یازدهم

- در فامیل مکانیک زیاد داریم و طبیعی است من هم علاقهمند شوم. همین رشته باعث شد در بازار هم به شغل تراشکاری مشغول شوم. یعنی قبل از هنرستان، مدرک تراشکاری را از سازمان آموزش فنی و حرفهای گرفتم و خواستم که در هنرستان، با انتخاب رشته تأسیسات مکانیکی، آن را کامل کنم. من الآن چند سالی است که کار میکنم و از انتخاب هنرستان بسیار راضی هستم.

- ما مشکلی با کلاسهای مجازی نداشتیم. امتحانات عملی را هم حضوری دادیم.

- نقد مجله:

1. میتوان مجله را به چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر تقسیم کرد و در هر بخش به مباحث تخصصی هر رشته پرداخت تا هنرجویان بیشتر از آن استفاده کنند. بعضی مباحث هست که هر هنرستانی باید بداند؛ مثل درستکردن شیر آبی که چکه میکند. موارد اینچنینی را در مجله بیاورید.

2. دانشآموز فنی سنش خیلی بیشتر از سن شناسنامهای است. ما بهواسطه کار و آموختن مهارت، بزرگ هستیم. لازم است در این مجله، سطح سنی تصویرها، طنزها و مطالب کمیک هم بالاتر برود.

3. خوب است رشتههای هنرستانی، با توجه به تنوع و گستردگیشان، در مجله بیشتر و دقیقتر معرفی شوند.

5. نسخه مجازی مجله را هم در اختیار ما قرار دهید. هرچند نسخه کاغذی را داریم، اما برای سن ما نسخه‌‌های الکترونیکی مجله هم مفید و کاربردی هستند. 

 

 

محمدعرفان قنبریان؛ رشته برق، پایه دوازدهم

- با توجه به شرایط منطقه محل زندگیمان و آشنایی اعضای فامیلمان با این رشته، من هم رشته برق را انتخاب کردم. گفتم شاید در این رشته موفقتر باشم. خیلی هم راضیام.

- اما امتحانات مجازی هم مثل هر موضوع دیگری، مزایا و معایبی دارند. آموزش درسها در حالت مجازی ضعیفتر هستند. لازم است مشکلات اینترنتی و نرمافزاری رفع شوند. برای هنرستانیها باید سایتهای مخصوص و متفاوتی طراحی شوند که ما بتوانیم راحتتر درس بخوانیم و امتحان بدهیم.

البته آموزش حضوری بهتر است.

- نقد مجله:

1. مجله با برگزاری مسابقه و دادن جایزه، برای هنرجویان جذابیت ایجاد کند. ما را به چالش بکشید و با مجله مرتبط کنید تا به مجله جذب شویم.

2. مجله را تخصصیتر کنید. برای هر رشته، مجله مخصوص خود داشته باشید.

3. در هر شماره از مجله، به یکی از مهارتها در شاخههای رشتههای فنی بپردازید. نکات پرکاربرد هر رشته را در مجله بیاورید. برای مثال، من هنرجوی برق هستم، اما دوست دارم شیوه تعویض لاستیک پنچرشده را یاد بگیرم. در واقع مباحث عمومی و فنی را در مجله بگنجانید.

4. تعریف نکات درباره مسائل حقوقی. ما در آینده شغلی خواهیم داشت که لازم است نکات حقوقی مربوط به آن را بدانیم. البته صفحه حقوق کار در مجله به این موضوع پرداخته است و دوست داریم بیشتر این موضوعات مطرح شوند.

5. در محیط کار، گاهی پیش میآید که مجبوریم با مواد اولیهای که در محیط داریم، خودمان برای خودمان غذا درست کنیم. واقعاً لازم است آشپزی ساده را بدانیم. مثلا آشپزی با انواع ماکارونی و غلات.

 

 

مرتضى عباسى؛ رشته حسابدارى، پایه دوازدهم

- خواهرم هم رشتهاش همین بود. من هم در حال حاضر راضی هستم.

- خوشبختانه کلاسهای درسهای تخصصی و عملی ما تا حدی بهصورت حضوری برگزار شدند و ما مشکل چندانی نداشتیم. معلمها هم رعایت حالمان را کردند و امتحانهای مجازی را طوری برگزار کردند که ما دردسر کمتری داشته باشیم. در شهر و مدرسه ما امتحانات نوبت اول مجازی برگزار شدند، اما امتحانات درسهای تخصصی و عملی حضوری بودند و  ما مشکلی نداشتیم.

- نقد مجله:

1. مشکلات مربوط به بیمه و مالیات در مجله مفیدند.

2. صفحه کارساز به رشته من بیشتر مرتبط است و من از این صفحه هم راضیام.

3. ما دوست داریم بعضی مباحث مربوط به هنرآموزان را هم بخوانیم.

4. میتوان هنرجویان پسر و دختر موفق هنرستانی را که کارآفرینی هم میکنند، بیشتر معرفی کرد. ما حتماً باید بتوانیم کار کنیم.

 

امیرحسین عابدیننژاد؛ معاون هنرستان: ما در کار با هنرجویان هنرستانی، متوجه شدهایم آنها نسبت به سنشان بزرگتر هستند. بعضیشان حتی حقوق دریافتیشان بیشتر از من است. هنرجو را باید جدی گرفت.

 

محمود یزدانخواه؛ پدر هنرجو فراز یزدانخواه: مجله خوب است، اما ایدهآل بچهها نیست. در مجله آینده را برای هنرجویان بشکافید. تصویرها را واقعیتر بیاورید. استعدادها را پیدا کنید. از بچهها بخواهید با شما ارتباط برقرار کنند.

 

محمدرضاحکمفرما؛ مدیر هنرستان:  انتظار این است که مجله راههایی بیابد که بچهها را بیشتر جذب کند. انگیزه ایجاد کنید برای هنرجو.

 

 

با تشکر از:

پیمان شاهپوری (رئیس اداره فنی و حرفهای استان اصفهان)؛

رحمتالله رضایی (مدیر آموزش و پرورش شهر نایین)؛

محمدرضا حکمفرما (مدیر) و امیرحسین عابدیننژاد (معاون) هنرستان فنی شهید قدوسی نایین.

 

۸۰۹
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، سررشته،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید