عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

گلستان خانگی

  فایلهای مرتبط
گلستان خانگی

گل ناز یخی

گل ناز یخی یکی از زیباترین گلهای آپارتمانی است که برگهای ضخیمی دارد و گلهای کوچک سفید و صورتی میدهد. برای کاشت این گل در خانه روشهای متفاوتی وجود دارد، اما بهترین روش قلمهزدن است. برای قلمه زدن ناز یخی در آب یا خاک باید قلمههایی به طول شش تا هفت سانتیمتر تهیه کنید. بهتر است بهصورت اریب برش زده شود تا سطح مقطع قلمهها برای ریشهزدن بیشتر شود. در مرحله  بعد، برگهای پایینی قلمهها را حذف کنید و فقط دو سه برگ باقی بگذارید. حالا قلمهها را در ظرف آب قرار دهید و کیسهای پلاستیکی رویش بکشید تا رطوبت گیاهتان بیشتر شود. بعد از گذشت چند روز که ریشه قلمهها چهار تا پنج سانتیمتر رشد کرد، زمان کاشت آنها در خاک و گلدانی مناسب است.

گلدانتان را باید در محلی قرار دهید که نور زیاد به گیاه برسد. اگر نور کافی به گیاه نرسد، رشد آن کند میشود  و  زیبایی خود  را  نشان  نمیدهد. پیشنهاد من این است که گلدان را در بالکن قرار دهید تا نور مستقیم و زیاد آفتاب به آن برسد.

ناز یخی مانند کاکتوس نیاز به آب چندانی ندارد. این گیاه مقاوم است و میتواند تا مدتها بدون آب در خاک بماند. این گل نه تنها از کمآبی آسیب نمیبیند، بلکه اگر آب آن بیش از اندازه باشد، خراب میشود. ریشههای گل ناز یخی اگر آب بیش از اندازه به آن برسد، پوسیده میشوند و گیاه پژمرده میشود.

درباره خاک مناسب برای این گیاه هم میتوان گفت، این گیاه را میتوان در هر خاکی پرورش داد. تنها چیزی که مهم است، زهکشی بالای خاک است. مخلوط خاک لومی، ماسه و خاک برگ میتواند خاک مناسبی برای گیاه باشد.

 

گل محمدی

روش مناسب برای تکثیر گل محمدی هم، مانند گل ناز یخی، قلمهزدن آن است. قلمههای گل محمدی باید هفت تا ده سانتیمتر باشند. آنها را از همان ابتدا باید در خاک فرو کرد و اطراف آن را به آرامی فشار داد. در مرحله  بعد باید به قلمهها آب داد و روی گلدانها را، برای افزایش رطوبت مورد نیاز گیاه، با کیسهای پلاستیکی پوشاند. قلمهها باید بهصورت مرتب آبیاری شوند و بر عکس گل ناز یخی، گل محمدی نباید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار گیرد.

بعد از چند هفته که قلمهها ریشه خواهند داد، بهتر است آنها را به گلدانی بزرگتر منتقل کنید. بهترین خاک برای کاشت گل رز محمدی، خاک رسی شنی است؛ اگر چه انواع دیگر خاکها هم مناسب این نوع گل سرخ هستند، ولی خاک رس شنی با توجه به مواد معدنی آن برای این کار مناسبتر است.

نیاز گل محمدی به آب متوسط است. در کل بهتر است هر پانزده روز یک بار آن را آبیاری کرد. توجه کنید، خاکی که گل محمدی در آن ساکن است، نباید خشک خشک باشد و باید رطوبت حداقل را داشته باشد.

این گل به نور مستقیم آفتاب نیاز شدید ندارد، اما قرار دادن آن در محلی سایه هم رشد آن را کند میکند. بهتر است گلدان را کنار پنجره یا جایی که حداقل نور مورد نیاز به گیاه برسد، قرار دهید.

 

گل گاو زبان

اواخر بهار زمان مناسبی برای کاشت گل گاوزبان در خانه است. برای کاشت گل گاوزبان در گلدان نیاز است ابتدا بذر خالص آن را تهیه کنید. سپس آن را در گلدان مناسب حاوی ترکیب رس و شن بکارید و روی آن دوباره مقدار کمی خاک بریزید و به میزان لازم آبیاری کنید تا سطح خاک خیس شود. البته بذر این گیاه در هر خاکی رشد میکند، اما خاکی که برای آن مناسبتر باشد، خاک شنی و رسی است. دقت کنید، هنگام کاشتن، خاک گلدان بهطور مسطح پر شده باشد و رطوبت خاک مناسب باشد، اما خیس نباشد. با پوشاندن بذرها با کیسهای پلاستیکی، مانند گلهای قبلی، کمک کنید رطوبت مورد نظر گیاه حفظ شود. بذرهای شما بعد از شش تا بیست روز جوانه میزنند.

گل گاوزبان هم مانند ناز یخی به خشکی و کمآبی مقاوم است. هر زمان که دیدید خاک گلدان خشک شده است، میتوانید بهطور مرتب به آن آب بدهید. تقریباً بعد از کاشت بذر، هر سهچهار روز یک بار و بعد از جوانهزدن آن، هر ششهفت روز یکبار، میتوانید به آن آب بدهید.

گلدان گل گاو زبان را بهتر است در مکانی در معرض تابش ملایم نور خورشید قرار دهید. یعنی به نور شدید و مستقیم آفتاب نیازی ندارد و همین که از پشت پنجره نور متوسطی به آن برسد، کافی است. تنها خطری که این گل را تهدید میکند، کرم برگخوار است. گل گاو زبانی که از کرم برگخوار در رنج باشد، در زمان برداشت بیشترین خسارت را وارد میکند. همچنین، بیماری سفیدک پودری نیز در این گیاه گزارش شده است که باید به نوعی خاص با آن مبارزه شود، حتماً پیش از هر اقدامی با متخصص مشورت کنید.

۴۰۱
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، کشت در خانه
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید