عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

روسری بهاری بسازیم (با کمک بزرگ‌ترها)

روسری بهاری بسازیم (با کمک بزرگ‌ترها)

میخواهم برای مامان، روی یک پارچه به اندازه ی روسری سبزش، یک درخت و کلّی گُل بکشم. یک تکّه پارچه ی سفید انتخاب کردهام. حالا باید دست به کار شوم.

در کتاب علوم، در فصل دنیای گیاهان، بچّهها از روی گلها نقّاشی کشیدهاند. فکر میکنم من هم بتوانم به همراه مامان به پارک بروم و گلهای زیبا را ببینم. شاید فکر بِکری به سرم بزند و روسری مامان را بهتر نقّاشی کنم.

راستی، برای این کار به یک قلممو، ظرف آب، ظرفی برای ریختن رنگهایم و کمی ابر یا پنبه نیاز دارم. دوست دارم تنهی درخت را با قلممو و یک رنگ مثل قهوهای بکشم.

حالا نوبت برگهای درختم است. کمی رنگ سبز میریزم و کمی هم رنگ زرد به آن اضافه میکنم. حالا آنها را با قلممو هم میزنم تا رنگ سبز یکدست شود.

دیگر وقت آن است که با پنبه و رنگ سبز برگهای درختم را با چند ضربه روی پارچه اضافه کنم. زیر درختم را پُر از چمن میکنم و با قلممو گلهای رنگارنگ میکشم. میتوانم از صفحههای 10 و 12 کتاب ریاضی کمک بگیرم. دو تا گل زرد، دو تا قرمز و دوباره دو تا زرد و دو تا قرمز.

بهبه! چه باغ زیبایی شد! حالا مامان باغی از گل و درخت زیبای بهاری دارد.

میخواهم وقتی این هدیه را به مامان دادم، یک شعر را هم که در صفحهی 31 کتاب قرآنم هست، برای او بخوانم.

بچّهها، شما هم میتوانید برای مامان یک روسری پر از گلهای بهاری درست کنید. میتوانید باغتان را روی کاغذ هم نقّاشی کنید و به مامان هدیه بدهید.

۲۷۰
کلیدواژه (keyword): رشد کودک، فعالیت، روسری بهاری بسازیم، مهدی نجفی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید