عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

تابستان جهت‌دار

  فایلهای مرتبط
تابستان جهت‌دار

بسیار تلخ، غمگین و قابل تأمل

از ابتدای جنگ ظالمانه غزه تاکنون نزدیک به 13000 کودک بی‌گناه و بی‌پناه جان خود را از دست داده‌اند و اما سرنوشت دیگر کودکان زنده مانده:

آن‌ها یا پدر و مادر و خانواده خود را از دست داده‌اند و یا با زخم‌های معلولیت‌های جسمی، روحی و روانی ناشی از جنگ به زندگی خود ادامه می‌دهند.

حالا شما در خصوص رژیم غاصب صهیونیست قضاوت کنید.

دوستان خوبم، سلام. دیگر به امتحانات خرداد و پایان سال تحصیلی چیزی نمانده و کم‌کم به تعطیلات تابستانی نزدیک می‌شویم. امسال را هم با تلاش و پشتکار خود پشت سر گذاشتید؛ خسته نباشید! حالا وقت آن رسیده که از تابستان لذت ببرید و استفاده کنید. تابستان فرصتی است برای آنکه خودتان را به‌روز و سر حال کنید. تابستان زمانی است برای کشف علاقه‌ها و استعدادهایتان، معاشرت با دوستان، خانواده و اقوام، و همچنین آماده‌شدن برای سال تحصیلی آینده و انجام خیلی از کارهای دیگر مورد علاقه‌تان. توصیه ما به شما همراهان خوبمان این است که اگر می‌خواهید از تابستان بهترین استفاده را ببرید برنامه‌ریزی کنید. اگر از ما بپرسید که چه برنامه و پیشنهادی برای گذراندن تابستان دارید پاسخ ما این است:

هم تفریح کنید و هم مطالعه، ولی حتماً تعادل را حفظ کنید.

کتاب‌های دلخواه خود را مطالعه کنید، فیلم‌های خوب ببینید، بازی و ورزش کنید، سفر بروید و برای انجام بسیاری از کارهای خوب دیگر برنامه‌ریزی کنید. این‌ها باعث افزایش خلاقیت و توان شما می‌شوند و اضطراب و خستگی‌ای را که در طول سال تحصیلی داشته‌اید، کاهش می‌دهند. حتماً توجه داشته باشید، طوری برنامه‌ریزی نکنید که فقط تفریح کنید و مطالعه را کنار بگذارید و یا برعکس فقط مطالعه کنید و تفریح و سرگرمی نداشته باشید. مطالعه و تفریح هر دو از کارهای مفیدی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند دانش و مهارت‌های خود را بهبود و افزایش دهید، اعتماد‌به‌نفس خود را بالا ببرید و برای سال تحصیلی آینده آماده شوید. فقط فراموش نکنید که حتماً تعادل بین تفریح و مطالعه را حفظ کنید.

پیشنهاد دیگر اینکه در تابستان ریاضی را با نگاهی دیگر مطالعه کنید.

ریاضی را با علاقه مطالعه کنید و از کاربردهای آن آگاه باشید. یعنی اینکه به ریاضیات فقط به‌عنوان یک سلسله قاعده و فرمول نگاه نکنید، بلکه نگاهتان به ریاضیات:

۱. به‌عنوان زبانی برای بیان تفکرتان از آنچه مشاهده می‌کنید، باشد؛

۲. به‌عنوان کلیدی برای حل مسائل واقعی پیرامونتان باشد.

به غیر از این‌ها در نظر داشته باشید که ریاضیات منطق، استدلال و قدرت حل مسئله‌تان را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند روابط بین عددها، شکل‌ها و پدیده‌ها را کشف، الگویابی و مدل‌سازی کنید. همچنین فراموش نکنید ریاضی درس مهمی است که شما برای ادامه تحصیل در دانشگاه و انتخاب شغل آینده‌تان بسیار به آن نیاز دارید.

سومین پیشنهاد ما این است که مروری برکتاب‌های درسی ریاضی سال‌های گذشته و آینده داشته باشید و از دیگر کتاب‌ها و مجله‌های ریاضی هم استفاده کنید. یعنی به کارهایی از این دست بپردازید:

ـ برطرف‌کردن مشکلات و مسائل کتاب‌های درسی سال گذشته خود؛

ـ مطالعه اجمالی مطالب ریاضی سال آینده؛

ـ انتخاب و مطالعه منابع متنوع و مختلف ریاضی؛

ـ مطالعه مجلات ریاضی از جمله مجله رشد ریاضی برهان دوره اول متوسطه؛

ـ استفاده از وبگاه‌های (سایت‌های) معتبر و خوب ریاضی، مثل وبگاه مجلات رشد به نشانی roshdmag.ir که هم مجلات را آنجا می‌بینید و هم از دیگر مطالب خوب آن می‌توانید استفاده کنید؛

ـ استفاده از منابعی که ریاضی را با مثال‌ها و کاربردهای جالب و متنوع نشان می‌دهند؛

ـ دریافت کتاب‌های خوب ریاضیات از کتابخانه‌ها، و منابع دیگر و مطالعه آن‌ها؛

ـ یافتن مسئله‌های دشوار و چالش‌برانگیز ریاضیات و کوشش برای حل آن‌ها (حل این مسائل به تقویت مهارت‌های تفکر و حل مسئله شما کمک می‌کند)؛

ـ انجام فعالیت‌ها و کارهای خوب دیگر تابستانی.

خرداد و تابستان خوبی داشته باشید.

 


۷۲
کلیدواژه (keyword): رشد برهان متوسطه اول، سخن سردبیر، تابستان جهت‌دار، حسین نامی ساعی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید