عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

مسابقه موشکی

  فایلهای مرتبط
مسابقه موشکی
دانش‌آموزان عزیز توجّه فرمایید! مسابقه‌ سازه‌ی موشکی برتر تا دقایقی دیگر آغاز خواهد شد.

 

لطفاً گروه‌های شرکت‌کننده ...

صدای بلندگوها همه‌جا را پر کرده بود. امید برای نشان‌دادن موشک خود، سر از پا نمی‌شناخت. جایزه‌ی سه گروهی که اوّل می‌شدند، بازدید از پارک ملّی هوافضا بود.

مهراد نفس‌نفس‌زنان، خودش را به بقیّه رساند و گفت: «بچّه‌ها اسم گروهمان را روی موشک نزدیم.» امید خندید و گفت: «همه می‌دانند که اسم گروه ما«سفیر امید» است. یادتان نرود مخزن موشک را پر از جوش شیرین کنید.» حامد گفت: «راستش خیلی دوست دارم موشک گروه شهید طهرانی مقدّم را ببینم. همه می‌گویند کارشان از همه پیشرفته‌تر است. آخر، پدر حسن که مهندس هوافضاست به گروهشان کمک می‌کند.»

آقای صادقی، معلّم علوم مدرسه، در حالی که صدای حامد را می‌شنید وارد کلاس شد و گفت: «مهم نیست موشک کدام گروه پیشرفته‌تر است، مهم این است که همه‌ی شما تلاش کردید مهندس موشک‌ساز شوید.»

همه‌ی بچّه‌ها خندیدند. امیرحسین که مغز متفکّر گروه ۶۵۵ بود گفت: «آقا! کشور ما می‌تواند موشک بسازد یا از کشورهای پیشرفته می‌خرد؟» حامد گفت: «مگر نشنیده‌ای که ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در ساخت موشک و ماهواره است؟»

آقای صادقی گفت: «امروز بعد از مسابقه در نمایشگاه دستاوردهای علمی مدرسه از تلاش‌های بی‌وقفه‌ی پدر علم موشکی ایران و مسیر دستیابی به پیشرفت موشکی کشور عزیزمان، برایتان خواهم گفت.» امیرحسین با ناراحتی گفت: «اگر ما در سال ۶۶ هم جزو کشورهای پیشرفته‌ی موشکی بودیم، ناو آمریکا جرئت نمی‌کرد هواپیمای 655IR را با موشک بزند و پدربزرگ من الان زنده بود!»

آقای صادقی پس از تقدیر از تلاش دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مسابقه و گرامیداشت نام و یاد شهید حسن طهرانی مقدّم، پدر علم موشکی ایران، گفت: «چهل سال پیش در زمان جنگ تحمیلی، هنگامی که پدران و مادران شما خیلی کوچک بودند، توان نظامی ایران خیلی پایین بود و ما  بازحمت موشک‌های خود را از کشورهای دیگر می‌خریدیم، تا اینکه در سال ۱۳۶۳ عدّه‌ای از جوانان غیور کشورمان با مدیریت شهید حسن طهرانی مقدّم کار تحقیق و ساخت موشک را آغاز کردند و در این مسیر، پیشرفت فوق‌العادّه‌ای داشتند.

سجّیل نخستین موشک دوربُرد با سوخت جامد بود که در سال ۱۳۸۷ با موفّقیّت آزمایش شد. بُردِ بالا و توان سجّیل به قدری زیاد بود که ردیابی آن برای دستگاه‌های ردیاب آمریکایی و اسرائیلی مشکل بود. بعد از آن، موشک‌های عاشورا، خرّمشهر، خلیج‌فارس و موشک کروز قادر یکی پس از دیگری به میدان آمدند و چشم‌های جهانیان را خیره کردند. این روند پیشرفت همچنان ادامه دارد و موشک برین‌صوت (هایپرسونیک) فتّاح جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه است که هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد دارد و قادر است از تمامی سامانه‌های سپر دفاع موشکی عبور کند. این موشک جزو جدیدترین تسلیحات و تجهیزات نظامی دنیاست. ما به داشتن چنین دانشمندانی افتخار می‌کنیم که با تلاش‌های شبانه‌روزی و فداکاری توانستند ایران را در سطح پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا قرار دهند.


۲۰
کلیدواژه (keyword): رشد دانش آموز، علمی، مسابقه موشکی، ریحانه بهبودی،شهید طهرانی مقدم،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید