عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

عدسی / حلوای خرما

  فایلهای مرتبط
عدسی / حلوای خرما

مواد لازم :

- عدس: یک لیوان - سیبزمینی: یک عدد متوسط - پیاز: یک عدد متوسط - جو پرک: دو قاشقغذاخوری  - ربگوجهفرنگی: یک قاشق غذاخوری - نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر لیموعمانی: به میزان دلخواه  - روغن زیتون و پودرگلپر

 

طرز تهیه:

- پیـاز و سـیبزمینی را به صـورت نگـینی خـرد میکنیم. - پیاز خردشده را در روغـن کـمی تفت میدهیم. - کمی زردچـوبه به آن میفـزاییم. - بعد از چند دقیقه تفتدادن پیازها، سیبزمینی خردشده را به آن اضافه میکنیم. -  بعد از کمی تفتدادن مواد داخل ظرف، جو پرک آبکشیده را اضافه میکنیم. - رب گوجهفرنگی، نمک، فلفل سیاه و پودر لیموعمانی را اضافه میکنیم. - بعد از کمی تفتدادن عدس خیس خورده آبکشیشده را هم میفزاییم. - کمی مواد داخل ظرف را هم میزنیم. - حدود پنج لیوان آب به محتویات ظرف اضافه میکنیم. - بعد از جوش آمدن آب، شعله گاز را کم میکنیم. - صبر میکنیم تا عدسی جا بیفتد. - عدسی پختهشده را داخل ظرف پذیرایی(سرو) میریزیم و با روغن زیتون و پودر گلپر تزیین میکنیم.

 

فوت آشپزی:

بهتر است عدسها را از شب قبل در آب بگذاریم تا کاملاً خیس بخورند. گلپر ضد نفخ است و طبع گرم دارد و عطر و طعم مطبوعی هم به عدسی میدهد.

 

 

 

حلوای خرما

معصومه شیخان

 

مواد لازم:

- خرما: 200 گرم - آرد: سه چهارم پیمانه - روغن مایع: نصف لیوان - پودر دارچین: یک قاشق چایخوری  - پودر زنجبیل: یک قاشق چایخوری - گردو و کنجد برای تزیین ( اختیاری )

 

طرز تهیه:

- هسته و پوست خرماها را جـدا  میکنیم. - خرما را با گوشتکوب کمی له میکنیم. برای راحتتر گرفتن پوست خرما میتوانیم آن را کمی در آب داغ قراردهیم. - آرد الکشده را داخل تابه بدون روغن با حرارت کم تفت میدهیم. - بعداز پنج دقیقه تفتدادن و گرفتهشدن بوی خامی آرد، روغن را به آن اضافه میکنیم. - آرد را در روغن تفت میدهیم. - خرمای آماده شده را به مواد داخل تابه میافزاییم. - بعد از کمی تفتدادن دارچین و زنجبیل را به آن اضافه میکنیم. - آنقدر مواد تابه را هم میزنیم که حلوا حالت یکتکه پیدا کند و از تابه جدا شود. - حلوا را داخل ظرف پذیرایی (سرو) میریزیم و با گـردوی خردشـده و کـنجد تزیین میکنیم.

 

فوت آشپزی:

این نوع حلوا را در منطقههای جنوبی کشور و بهخصوص بوشهر میپزند.                     

در این منطقه از نوع خرمـای ریز خاصویی استفاده میکنند که طعـم متبوعتری به آن میدهـد و هسته و پوست آن نیز جدا نمیشود. البته هنگام خوردن آن باید مواظب باشید هستهها زیر دندان نروند. 

 

۱۳
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان، دست پخت، عدسی، حلوای خرما، معصومه شیخان
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید