عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

بازار در مشت تو

بازار در مشت تو
فن‌های بازاریابی با تلفن همراه یا همان «موبایل مارکتینگ» در واقع مجموعه اقدام‌هایی هستند که به افراد و سازمان‌ها کمک می‌کنند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. در واقع، این روش نوعی روش تبلیغاتی رقمی (دیجیتال) است و می‌خواهد به وسیله تلفن همراه، با مخاطبانی که با رایانک و گوشی‌های هوشمند کار می‌کنند، ارتباط برقرار و آن‌ها را جذب کند.

بازاریابی با تلفن همراه ابزارها و روش‌های متعدد دارد:

فرستادن پیامک

فرستادن پیام چندرسانه‌ای (ام‌ام‌اس)

بازی با تلفن همراه1

خواندن رمزینه‌های پاسخ‌سریع

یافتن موقعیت مکانی

اطلاع‌رسانی‌های اعلانی2

معرفی برنامه‌های تلفن همراه3

• تبلیغات در فروشگاه‌های «مارکت پلیس»

 

از این موارد، دو نمونه را شرح می‌دهیم:

1. بازاریابی به روش اطلاع‌رسانی‌های اعلانی

در این روش، پیامی را به کاربران وب و تلفن همراه ارسال می‌کنیم تا کسب‌وکار خود را تبلیغ کنیم. این پیام به‌صورت اعلان و بیشتر به شکل «حبابک» (پاپ‌آپ) نمایش داده می‌شود. در این روش افراد جزئیات کسب‌وکار خود، مانند قیمت‌ها، تخفیف‌ها و شرایط را اطلاع می‌دهند که به تلفن‌های همراه‌ و در مرورگر فرستاده می‌شود.

برای اینکه در این روش موفق شویم و تأثیر بیشتری روی کاربر بگذاریم، رعایت چند نکته ضروری است:

توسعه قوی وبگاه: طوری که مخاطب خیلی راحت و با دسترسی آسان وارد وبگاه شود و به مشتری تبدیل شود.

استفاده از محتوای مناسب در اعلان‌ها: برای مثال، استفاده از نمانای (برند) خوب در شمایل (آیکون) مناسب برای وبگاه که ‌عنوان یا نشان شما باشد و استفاده از متن مناسب کوتاه و جذاب و مفیدی که در نگاه اول مخاطب را به مشتری تبدیل کند. همچنین استفاده از شکلک‌ (ایموجی)ها که متن را جذاب‌تر کنند و اگر می‌شود، در این پیام اعلان از تصویر استفاده شود که باعث شود مخاطب در نگاه اول به وبگاه سر بزند و به مشتری تبدیل شود.

توجه به تقویم‌ها و مناسبت‌ها: برای مثال، در مناسبت‌ها اکثر محصولات تخفیف می‌خورند. می‌توان در آن روزها با یک پیام تخفیف جذاب و ویژه، اعلان خود را فرستاد.

برای جذاب‌بودن و مؤثربودن اعلان می‌توان تعداد تبلیغات را محدود کرد، چون اکثر کاربران از تبلیغات متنفرند. شما باید در پیام اول تبلیغات وبگاه خود را محدود کنید تا کاربری که برای اولین بار وارد وبگاه شما می‌شود، پشیمان نشود.

 

استفاده از عنوان‌های گویا و خلاق

توجه به گروه‌بندی مخاطبان و ارزیابی رفتارها و ویژگی‌های شخصی آن‌ها: سعی کنید با توجه به اینکه مخاطبان چه چیزهایی را در مرورگرها و اینترنت جست‌وجو می‌کنند، نوع فرستادن اعلان و همچنین زمان و موضوع پیام خود را برای کاربر و مخاطب تعیین کنید تا راحت‌تر جذب و به مشتری تبدیل شود.

شوک‌دادن به مخاطب: برای مثال، در اعلان بگویید تخفیف فقط تا ساعت هفت ادامه دارد و تا شش‌ماه آینده تخفیفی نداریم تا مخاطب کنجکاو شود و به وبگاه شما سر بزند.

استفاده از ادبیات دوستانه: سعی کنید از ادبیات رسمی استفاده نکنید. با مخاطب خود دوست و رفیق باشید و در پیام اعلان خود صمیمیت و دوستی به مخاطب را در اولویت قرار دهید.

 

آموزش ساختن و فرستادن اعلان تبلیغاتی

شرکت‌های زیادی هستند که خدمات فرستادن اعلان شخصی‌سازی‌شده را دارند، اما برای اینکه خودمان به‌صورت رایگان و محدود این کار را انجام دهیم، ابزارهایی را معرفی می‌کنیم:

 

پیام‌رسانی ابری فایربیس4

این ابزار یک پیام‌رسان چندبستری متعلق به شرکت گوگل است که برای فرستادن پیام هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. شما می‌توانید با این ابزار به کاربران خود با ویژگی‌ها و موضوعات گوناگون در اینترنت پیام بدهید. این برنامه یکی از سریع‌ترین روش‌های فرستادن اعلان است.

 

وان‌سیگنال5

یکی از خبرنامه‌های پربارگیری (دانلود) و کاربردی است که به‌صورت افزونه (پلاگین) روی «وردپرس» نصب می‌شود و اعلان‌ها را به‌صورت خودکار برای کاربران می‌فرستد.  برای هر تلفن همراهی قابل‌استفاده است و با آن می‌توانید مخاطبان را بر اساس دفعاتی که از وب‌نوشت(وبلاگ) شما بازدید کرده‌اند یا ویژگی‌های دیگر، گروه‌بندی کنید.

 

سِند پالس6

این نرم‌افزار می‌تواند با سرویس‌های ارسال اعلان کاربران ما را به خریداران احتمالی تبدیل کند. با تمام مرورگرها و دستگاه‌ها سازگار است و افزایش قابل‌توجه تعداد کسب‌وکارها را تضمین می‌کند. همچنین می‌تواند اعلان‌ها را بر اساس موقعیت مکانی کاربر و رفتار او در مرورگر و اینترنت شخصی‌سازی کند.

 

پوش‌اسیست7

برای کاربری راحت و ساده می‌توان از این ابزار استفاده کرد. امکان پشتیبانی همه‌جانبه مرورگرها و دستگاه‌ها را دارد و بسیار ساده است، به حدی که دقایقی بعد از ثبت‌نام در وبگاه می‌توانید فرستادن اعلان با این ابزار را آغاز کنید.حتی می‌توانید برای کاربری َساده‌تر، با استفاده از گروه‌بندی هوشمند کاربران و داده‌های مکانی و تاریخچه بازدید و رفتار و زمان کاربران، اعلان بسازید. همچنین می‌توانید از برنامه‌های کاربردی ایرانی مانند پوشه، نجوا و پوش‌نامه نیز استفاده کنید. نجوا رایگان است، اما پوش و پوش‌نامه رایگان نیستند.

 

2. بازاریابی به روش خواندن رمزینه پاسخ‌سریع

قبل از آموزش ساخت رمزینه باید بگوییم، اصطلاح «پاسخ‌سریع» معادل فارسی کیو‌آر و مخفف «Quick response» است که به زبان ساده، نوعی خاص از رمزینه است؛ رمزینه‌ای به شکل دوبعدی که قابلیت دارد در یک‌زمان کوتاه، از طریق پویشگرهای(اسکنر) نوری، مثلاً پویش به‌وسیله تلفن همراه، اطلاعات لازم را منتقل کند.

 

آموزش ساخت رمزینه پاسخ‌سریع

ابتدا باید هدفمان از ساخت رمزینه پاسخ‌سریع معلوم باشد و بدانیم چه اطلاعاتی را می‌خواهیم به مخاطب انتقال دهیم. برای مثال، در یک قهوه‌سرا (کافی‌شاپ) رمزینه‌ای پاسخ‌سریع  کنار میز هست و شما می‌توانید با پویش (اسکن‌کردن) آن، فهرستِ (منوی) قهوه‌سرا را در گوشی خود بارگیری کنید.

 

ساخت رمزینه پاسخ‌سریع با استفاده از نرم‌افزار

یکی از بهترین نرم‌افزارها برای ساخت رمزینه پاسخ‌سریع نرم‌افزار «بارکد جنریتور»8 است. برای استفاده به نشانی وبگاه برنامه بروید. در وسط صفحه اصلی قسمتی با عبارت «Enter your website tex or drop a file hero» را می‌بینید. در این قسمت با توجه به عنوان‌ها می‌توانید نشانی، فیلم، تصویر، یا موقعیت مکانی را قرار دهید و در سمت راست، ظاهر را به شکل موردنظر خود در بیاورید. در آخر روی گزینه بارگذاری بزنید و به‌سادگی رمزینه ساخته‌شده خود را ببینید.

 

ساخت رمزینه پاسخ‌سریع با استفاده از وبگاه

ابتدا یک وبگاه ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم: www.kitset.ir این وبگاه یکی از ساده‌ترین روش‌های ساخت رمزینه دارد. اما اگر می‌خواهید رمزینه‌ای پاسخ‌سریع با شخصی‌سازی‌های زیاد بسازید، می‌توانید از وبگاه Qrcode monkey و همچنین از وبگاه QRFY mobi استفاده کنید.

 

ساخت رمزینه پاسخ‌سریع با رایانه و رایانک

در مرورگر گوگل به صفحه فلاگ9 بروید و در بخش جست‌وجو عبارت QR را بزنید و سپس روی گزینه Enabled تلیک کنید. تلیک موردنظر را نشان‌دار کنید. در نوار جست‌وجو یک رمزینه سریع پاسخ برایتان نمایش داده می‌شود.

 

 

پی‌نوشت‌ها

1. In game mobile marketing

2. Notification marketing

3. App based marketing

4. Firebase cloud messaging

5. one signal

6. Send pulse

7. push assist

8. Barcode Generator

9. Flag

 


۸
کلیدواژه (keyword): رشد جوان، هنرجو، بازار در مشت تو، امیرمهدی برزین
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید