عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

معرفی چهار حرفه سودآور؛ بفرمایید ایده

معرفی چهار حرفه سودآور؛ بفرمایید ایده

صنعت

تولید بطری‌های پلاستیکی

یکی از کارهای تولیدی سودآور، ایده تولید بطری پلاستیکی است. انواع مواد غذایی و نوشیدنی‌های سرد و صنایع شیمیایی برای بسته‌بندی به بطری‌ پلاستیکی نیاز دارند. به غیر از معدودی از محصولات، هیچ محصولی بسته‌بندی سنتى ندارد. بنابراین، شروع کار تولید بطری پلاستیکی ایده خوبی است. این کار با مبلغ سرمایه کم تا متوسط انجام می‌گیرد.

برای شروع، علاوه بر کارگاه، به چند وسیله احتیاج دارید: 1. دستگاه بطری‌بازکن: هم مدل برق سه فاز دارد و هم برق تک فاز. مدل‌های دستی، نیمه‌خودکار و تمام‌خودکار، از حدود قیمتی 10 هزار دلار تا 50 هزار دلار متغیرند. 2. دستگاه تولید در بطری؛ 3. دستگاه قالب‌زنی.

محل کارگاه هم باید خارج از بافت مسکونی باشد تا همسایه‌ها از سروصدا و بارگیری‌ها آزرده نشوند. یک کارگاه با حدود پنج تا هفت نفر نیروی کار.

ماده اولیه این تولیدی «پریفرم» است که تولیدکنندگان معمولاً آن را به‌صورت آماده می‌خرند؛ مگر اینکه میزان تولید به‌قدری بالا باشد که به‌صرفه‌تر باشد تجهیزات کوره و مواد اولیه پریفرم را هم بخرید و خودتان آن را تولید کنید. با توجه به غنی‌بودن کشور از نظر منابع نفتی و پتروشیمی، تهیه خوراک اولیه تولید بطری پلاستیکی در ایران نیز به‌راحتی قابل انجام است. علاوه بر بازارهای داخلی یعنی مشتریانی مثل شرکت‌های آب‌معدنی، نوشابه‌سازی و تولیدی ادویه، در کشورهای عراق، ترکیه و سایر کشورهای همسایه نیز می‌توانید مشتریان خوبی پیدا کنید.

 

خدمات

گردشگری پزشکی

گردشگری انواع و اقسامی دارد و در حال حاضر کشور ما به‌عنوان یکی از آینده‌دارهای این حوزه شناخته می‌شود که دولت‌ها هم برای آن برنامه دارند. یکی از انواع گردشگری، خدمات گردشگری سلامت یا همان پزشکی است که به نسبت سایر انواع گردشگری، گردشگران در حدود چهار برابر پول بیشتری در آن خرج می‌کنند.

در این نوع از گردشگری، شما مکان‌های مناسب انجام خدمات درمانی و پزشکی را به گردشگران معرفی و برایشان فراهم می‌کنید. بعد از آن، تمام امکانات سفر از قبیل محل هتل، رفت‌وآمد در ایران و در شهر مورد استقرار، خوردوخوراک و نحوه مراقبت‌های حین و پس از درمان را برایشان مهیا می‌کنید. بیشتر گردشگران سلامت در ایران از ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، عراق، ترکیه، بحرین، لبنان، سوریه، کویت و افغانستان هستند. پس در شروع کار بر این کشورها تمرکز کنید. برای این کار بهتر است یک شرکت خدمات گردشگری سلامت راه بیندازید و با ارائه بسته‌های درمانی مسافرتی و تبلیغات در وبگاه‌ها و اینترنت، به دنبال جذب گردشگران سلامت به برنامه‌های خودتان باشید.

ایران اولین مقصد گردشگرى سلامت در منطقه است و همین یعنی یک فرصت بی‌نظیر اقتصادی برای شما و کشورمان. تعداد گردشگران سلامت در ایران نزدیک به یک میلیون و 200 هزار نفر بوده که با تکمیل زیرساخت‌ها به سه میلیون نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

 

هنر

کارگاه قالیباف

ذوق و هنر قالیبافی و لذت‌بردن از نقش و رنگ قالی‌ها بین ایرانیان یک ویژگی مشترک است؛ هنری اصیل، بومی و شناخته‌شده در سراسر دنیا. این یعنی در هیچ جایی در دنیا نمی‌توانند قالی‌هایی به کیفیت قالی ایرانی تولید کنند و این را همه دنیا هم می‌دانند! فرش ایرانی طبق اطلاعات خبرگزاری ایسنا به 82 کشور دنیا صادر می‌شود که آلمان رتبه اول، امارات رتبه دوم و کشورهای ژاپن، عراق و پاکستان رتبه‌های بعدی را در میان مشتریان فرش ایرانی به خود اختصاص داده است. این‌ها از فرصت فروش این محصول هنری دلپذیر در ایران و بین مردم قالی دوست ایرانی جداست.

برای راه‌اندازی کارگاه قالی‌بافی، ابتدا باید آموزش‌های لازم را ببینید و از مشورت یک خبره که جنس نخ را بشناسد، کیفیت را تشخیص دهد، طرح زیبا را انتخاب کند یا طراحی کند، کمک بگیرید. هنرجویان رشته قالی‌بافی 3 -0 از بقیه جلوتر هستند. بعد از آن، اخذ مجوز برای راه‌اندازی کارگاه نیاز است. برای شروع هم حداقل به دو بافنده نیاز دارید که میزان حرفه‌ای یا نیمه‌حرفه‌ای بودنشان کاملاً به مدت‌زمان بافتن قالی و در نتیجه درآمد شما مرتبط است.

دار قالی و مجموعه ابزار و نخ و طرح نیازهای بعدی هستند. برای کارگاه هم حداقل به فضایى 90 متری با نورگیر کاملاً مناسب احتیاج دارید.

مى‌توانید با تبلیغات در وبگاه‌ها با سپردن به حجره‌داران بازار فرش، سفارش کار بگیرید. فرش‌ها را می‌توانید در بازار فرش، نمایشگاه‌ها و بین مشتریان خارجی بفروشید. مکان ثابت کارگاه برای اینکه به‌تدریج شما را بشناسند و جا بیفتید هم بسیار مهم است.

در نتیجه، شاید چیزی در حدود 300 یا 350 میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز داشته باشید.

 

کشاورزی

تولید و فروش گل خشک

کشور ما از نظر شرایط آب و هوایی همه‌چیزتمام است. برای هر نوع محصولی، می‌توانید استان و اقلیم موردنظر را در ایران بیابید و در سراسر ایران محصولات چهار فصلی تهیه کنید.

یکی از این محصولات گل و گیاه در کشور است. انواع گل‌ها برای مصرف تهیه عطرمایه (اسانس) یا عرقیات و یا تزئینی تولید و به فروش می‌رسند. یکی از کسب‌وکارهای رو به رشد، تولید گل‌های خشک و فروش آن‌هاست. مانند گل محمدی که فروش و حتی صادرات غنچه خشک آن به یک نشان تجاری (برند) برای کشورمان تبدیل شده و طبق گزارش ایسنا سال گذشته در حدود پنج میلیون دلار صادرات گل محمدی داشته‌ایم که بیشتر آن‌ها به‌صورت غنچه خشک گل بوده‌اند. علاوه بر بازار داخلی به‌صورت پخش خرد در عطاری‌ها و گل‌فروشی‌ها، روی صادرات آن نیز می‌توانید حسابی ویژه باز کنید. چین، کشورهای اروپایی و عراق. بیشتر روی آن‌ها تمرکز کنید.

 


۷
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، فرصت یاب، معرفی چهار حرفه سودآور، بفرمایید ایده، رضا توکلى
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید