ویژهنامهی همسوسازی برنامههای پایهی سوم ابتدایی با برنامه درسی ملی نیز در ضمیمهی «رشد آموزش ابتدایی1» منتشر شد
ماهنامهی رشد آموزش ابتدایی1 (شمارهی پیدرپی 134، مهرماه 1392) با فهرست عناوین زیر در 48 صفحه چاپ و توزیع شد:
یادداشت سردبیر: هفده سالگی/ اصغر ندیری
آموزگاران پیشکسوت: هر انسان خوبی باید معلم شود/ محمد دشتی
تعلیموتربیت: بهار ارزشیابی توصیفی در پاییز/ بهمن قرهداغی
یک کتاب در یک مجله: 101 روش برای منحصربهفرد ساختن کلاس درس/ مترجم: نگار مجدفر
از مامانا به خانوما: یعنی من حق ندارم؟/ کبری محمودی
پژوهشهای تربیتی: آموزگاران اینگونه میاندیشند!/ محمدرضا شهبازی، مهدی ربیعی
نکته: توجه به گفتار آموزگار/ نسرینالسادات بستانیفرد
یادداشت: بیتابی اول مهر/ زهرا ذکریاپور
خاطره: دورزدن دانشآموزان/ رسول جهاندوست
تعلیموتربیت: بهسوی حیات طیبه/ عبدالرحیم اصلی
گزارش: در قدمگاه عزیر پیامبر/ اصغر ندیری
خاطره: نگهداری زبان/ فرهاد کریمی
سلامت حرفهای: نقش فعالیتهای بدنی در کاهش مشکلات جسمانی و ذهنی آموزگاران/ جواد آزمون
تجربهی سبز: با هم بخوانیم/ گلثوم دهقاناسدی
آموزش: همکاری گروهی/ سیدعلی عبداللهیحسینی، علی لطفی
پیام عکس: نمونة شاخصههای هویت ملی از نگاه آموزگاران/ طاهره معدنی
پژوهشهای دانشآموزی: داستان اسمها/ لیلی رحیمزاده
یادداشت: تدریس در خدمت رسانه یا رسانه در خدمت تدریس؟/ محمدحسین صفایی
تجربهی سبز: از انشا تا سفرنامهی جغرافیایی/ سیدروحالله حسینی
لبخندهای کلاسی: آمودریا یا آمواکبر/ طوفان شیروانی
تجربهی سبز: حساب دفتری داریم!/ مریم خطیبیمقدم
آموزش: ریاضی در خانواده/ مترجم: نسرین امامیزاده
فعالیت: انشا و کاردستی/ فرشته اخباری
گفتوگو: اول «الف» هوشمند/ معصومه حبیبپور
لبخندهای کلاسی: چه جایزهای!/ مجید درخشانی
خبر: نخستین دورهی جشنوارهی فناوری اطلاعات و ارتباطات.../ سمانه آزاد
کتابخانهی مدرسه: ابزارهای معلم در ارزشیابی... چگونه دانشآموزان را پژوهشگر پرورش دهیم؟
45: برگزیدگان مسابقة تلنگری برای تفکر (دورهی 92- 1391)
همراهان ما: پاسخ به نامهها و نوشتههای خوانندگان/ شورای برنامهریزی مجله
ویژهنامهی همسوسازی برنامهها و کتابهای درسی پایهی سوم ابتدایی با برنامهی درسی ملی جمهوری اسلامی ایران، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در ضمیمهی رشد آموزش ابتدایی1 (مهرماه 1392، شماره پیدرپی 134) منتشر شد. فهرست مطالب
این ویژهنامه که در 80 صفحه چاپ شده است، به شرح زیر میباشد:
یادداشت مدیرمسئول/ جایگزینی کتاب درسی با فکر برنامهی درسی/ محمد ناصری
یادداشت سردبیر/ در پی تحول هستیم!/ اصغر ندیری
گفتوگو/ تغییر نگاه به معلم در برنامهی درسی ملی/ دکتر محیالدین محمدیان
مقاله/ ضرورت تحول/ سیدنصرتالله فاضلی
گفتوگو/ تغییر و تحول در کلیهی سطوح آموزشی/ فهیمه دهقان
تربیت اجتماعی و مهارتهای زندگی/ دکتر ناهید فلاحیان
مهارتهای خوانداری و نوشتاری/ دکتر فریدون اکبری شلدرهای
بازی، ورزش و مهارت در تربیتبدنی/ اصغر ندیری
به سوی درک واقعیتهای خلقت/ دکتر دوستمحمد سمیعی
فضای جدید، ساختار جدید/ دکتر خسرو داودی
یک معلم، یک کلاس، یک اجرای آموزشی/ دکتر خسرو داودی
تلفیق نقطه، خط و رنگ برای شناخت هستی/ مینو آیتاللهی
همسوگرایی فارسی سوم با برنامهی درسی ملی جمهوری اسلامی ایران/ دکتر حسین قاسمپور مقدم
راهکارهایی برای تدریس مؤثر درس تربیتبدنی در پایهی سوم/ دکتر جواد آزمون
از مهارت روانخوانی تا فهم معانی/ سیدمحمد دلبری
برنامهی درسی ملی/ کارکردهای محتوای آموزشی و پرورشی و حوزههای یادگیری در برنامهی درسی ملی/ دکتر میترا دانشور
مقاله/ برنامهی درسی ملی و سبکهای یادگیری/ دکتر نیره شاهمحمدی، دکتر پریسا ایراننژاد
میزگرد/ بر محور زندگی و مهارت/ دکتر لیلا سلیقهدار
گفتوگو/ آموزش نیروی انسانی/ بهنام شاددل
نکته/ آموزش و بستهی آموزشی معلم/ حسن مظاهری
اطلاعرسانی/ ساماندهی کتابهای کمکآموزشی